Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (3946)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperikirjeisiin voisi liimata kiitokuvia tai laittaa tarroja. Näin minä tekisin, jos kirjoittaisin vielä kirjeitä.
Lapsena tehtiin niin. Nyt laitetaan viesteihin emojit.
Kirjeisiin ei emojit käy. Ymmärräthän, mikä on kirje?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiäinen meni rauhallisesti kotosalla, mitä nyt vähän ulkoilua ja eilen kävimme paikallisessa ruokapaikassa lounaalla.
Olen myös viestitellyt tallinnalaisen ystäväni kanssa ja yhden ystävän kanssa puhuttiin puhelimessa.
Tänään kävin pyöräilemässä, poistullessa olikin kova vastatuuli. Aamulla satoi vettä oikein kunnolla.
Sain myös vanhanajan paperikirjeen rapakon takaa.
Kohta pitäisi ruokaa kehitellä silakkafileistä, tiedän kyllä jo mitä niistä teen.
Mitä teet silakoista? Mullakin pakkasessa ja ensi viikolla kierittelen ruisjauhoissa ja paistan voissa. Paljon paistettuja sipulirenkaita ja varmaan perunamuusia.
Hei, tein silakoista sellaista silakkafilepannua. Paistinpannulla kuullotan sipulisilpun rasvassa, päälle silakkafileet kalan muotoon, suolaa. Näitten päälle munamaito, missä paprikajauhetta ja kuivattua tilliä. Haudutetaan liedellä miedolla lämmöllä kannella peitettynä.
Näin olen yleensä tehnyt, mutta tänään kun mies lämmitti tuvan uunia, niin paistoin ruoan siellä. Kuullotin sipulikuutioita ensin vähän paistinpannulla. Ehkä 200 astetta lämpöä, reilu 30 min.
Tuohonhan voisi laittaa sipulien päälle ohuita perunaviipaleita, kypsyisi samalla kuin silakatkin :) hmmm. Kokeilen joskus. Sitruunapippuria.
Kiitos vinkistä, kokeilen joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperikirjeisiin voisi liimata kiitokuvia tai laittaa tarroja. Näin minä tekisin, jos kirjoittaisin vielä kirjeitä.
Yritätkö pilkata minua jotenkin? Ensimmäinen päivä, kun olen täällä pääsiäisen jälkeen, ja heti on joku piruilemassa. Kyllä tiedän, mikä on kirje. Mulla oli lapsena ulkomaisia kirjeenvaihtokavereita. Kirjeet koristeltiin kiiltsikoilla. Ajat on muuttuneet. Nyt lähetetään emojeja.
Silakkapihvit onkin hyviä! Olen ostanut valmiina, pakkauksessa on sopiva määrä kahdelle.
Itse jos paistaa niin koko koti haisee kun ei ole kunnollista liesituuletinta.
Meillä on tallennuksessa leffa Vihreä maili.
Pitkä on joten katsomme pätkittäin, tänään loppuosa. Aika erikoinen, hyvä leffa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö pilkata minua jotenkin? Ensimmäinen päivä, kun olen täällä pääsiäisen jälkeen, ja heti on joku piruilemassa. Kyllä tiedän, mikä on kirje. Mulla oli lapsena ulkomaisia kirjeenvaihtokavereita. Kirjeet koristeltiin kiiltsikoilla. Ajat on muuttuneet. Nyt lähetetään emojeja.
Sivusta tähän:
Juuri kirjeistähän täällä keskusteltiin. Emojit ei kuulu aiheeseen. Voit tietenkin keskustella niistäkin, muttei sotketa asioita toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän:
Juuri kirjeistähän täällä keskusteltiin. Emojit ei kuulu aiheeseen. Voit tietenkin keskustella niistäkin, muttei sotketa asioita toisiinsa.
Emoijit on tulleet tarrojen ja kiiltokuvien tilalle nykyviesteihin. Kirjeet jää, muut tulee tilalle. Näin se vaan menee. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta tähän:
Emoijit on tulleet tarrojen ja kiiltokuvien tilalle nykyviesteihin. Kirjeet jää, muut tulee tilalle. Näin se vaan menee. 😊
Juurihan täällä moni kertoi ihan nykypäivänä harrastavansa kirjeenvaihtoa, ei se mihinkään ole jäänyt. Jotkut kirjoittaa kirjeitä, toiset somettaa. Eihän ne sulje toisiaan pois. Jotkut voi tehdä vaikka miten monenlaista viestintää.
Ehdotan, että jankataan tästä kirje/emoji-jutusta maailman tappiin. Otetaan kunnon matsi siitä, kuka on oikeassa ja sanoo viimeisen sanan. Voittaja saakoon Totinen torvelo -kunniamerkin. 😂
Narsissit ja aidot paperikirjeet :)
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan, että jankataan tästä kirje/emoji-jutusta maailman tappiin. Otetaan kunnon matsi siitä, kuka on oikeassa ja sanoo viimeisen sanan. Voittaja saakoon Totinen torvelo -kunniamerkin. 😂
Kannatetaan! Tämän viikon teema!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksi asiaa sekoitettu keskusteluun. Alettiin kirjeistä. Jatkettiin samaan keskusteluun digiviestinnällä. Aiheet voisi pitää erossa, niin ei sekaannuksia tulisi.
Vai liimataanko whatsappiin kiiltokuvia?
Haluan kertoa pari asiaa kirjeisiin liittyen. Saan kahdelta kirjeystävältäni tosi kauniisti tarroilla ja erilaisilla kuvilla koristeltuja kirjeitä, niitä on ilo lukea.
Itse tulostan kirjepapereihin itse ottamiani ajankohtaan sopivia valokuvia.
Vielä kerron senkin, että on olemassa emoji-tarrojakin. Joten koristella voi monella tavalla, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kaksi asiaa sekoitettu keskusteluun. Alettiin kirjeistä. Jatkettiin samaan keskusteluun digiviestinnällä. Aiheet voisi pitää erossa, niin ei sekaannuksia tulisi.
Loistava kommentti. Onnistuit eliminoimaan kaiken huumorin. Olet varteenotettava ehdokas Totinen torvelo -kisassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava kommentti. Onnistuit eliminoimaan kaiken huumorin. Olet varteenotettava ehdokas Totinen torvelo -kisassa.
Eipä. Minusta oli vitsikäs idea toi kiiltokuvien liimaaminen :)
Aikoinaan tuli paljonkin kirjeitä kirjoiteltua.
Kyllä on harmittanut kun heitin kaikki pois jossakin muutossa! Nyt olisi mukava niitä lukea.
Kortteja laitellaan vielä parin ystävän kanssa, niissä on nättejä tarroja.
Hienoa että jotkut vielä harrastavat kirjeitä.
Kirjeitten kirjoittaminen on aina riski. Ne ovat todistusaineistoa diktatuureissa. Ne säilyvät myös jälkipolville, ja niistä voi historiantutkijat tehdä johtopäätöksiä. Monien historian henkilöiden kirjeenvaihtoa on säilynyt. Pompeijin tuhostakin kirjoitti joku omaiselleen, ja siitä on saatu tietoa tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt ole tosikko! Ei tämä ole niin vakavaa. Ihan hauska kevennys viesti kun aika usein täällä nousee riita hyvin pienistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No älä nyt ole tosikko! Ei tämä ole niin vakavaa. Ihan hauska kevennys viesti kun aika usein täällä nousee riita hyvin pienistä asioista.
Minähän vitsailin: kiiltokuvia whatsappiin :)
Tammenterho Erkki ei ole tähänkään päivään asti päässyt läiskimään persuksille aasiaan. Puhumattakaan mistään muustakaan. Ei ole tainnut olla tarpeeksi porkkanaa pojalla taskussa.