Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (9922)

Vierailija
3621/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ajankuvaa tuo tosipohjainen tv-sarja Jarno ja minä. Ohjelma TV2 Jarno Saarisen kilpaurasta.

Vierailija
3622/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää nuoruusmuistoja, tähänkin liittyy alkoholi ;)

Pomoni ja minä laitoimme kiljua käymään, aurinkoisena kesäpäivänä tonkka oli kuumalla kallioseinämällä muhimassa. Illan tullen pomo antoi saameksi ohjeita veljenpojilleen lämmittää sauna, viedä kiljutonkka saunaan ja lisätä sokeria. Selvä, sanoin minä ja tartuin sokeripussiin. Sain vähän kummastuneita katseita kun minäkin olin ymmärtänyt saamenkieliset ohjeet!

Eipä tuo minusta niin kummallista ollut, vähän kielipohjaa muista kielistä ja muutaman kesän "kuunteluoppilaisuus", yksinkertaisia puhuttuja lauseita oli helppo ymmärtää.

Kesäduunini oli todella rentoa, pomo huipputyyppi, palkkakin ruhtinaallinen: muutamalta kesältä sain palkaksi muutaman gramman maan antimia, porontaljan, jonka varkaat veivät pomon talon ullakolta ja ihan elävänkin poron, jota en koskaan nähnyt ja joka jäi tokkaansa tolvaamaan, ehkä sen jälkeläisiä elää vieläkin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3623/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkääkin pitempi pitkäperjantai.

Talo hiljainen, nuoriso omilla menoillaan. Istuin yksin pimeässä talossa, television valon kajossa, en edes tiedä mitä siellä menee.

Tukehdun yksinäisyyteeni. Siihen, kuinka se puristaa minut kasaan. Ahdistaa ja ahdistun. En kestä vapaalla oloa, vapaapäiviä yhtään. Töissä ollessani hengitän, teen ja toimin. Ja toki kotona silloin, kun talossa on elämää.

Aika juoksee käsistäni.

Nyt ei ole elämää muualla kuin ulkona, ikkunoiden takana sinisen hiipivän illan syleilyssä tummat puut kohottautuvat korkeuksiin. Kaunis kevät on täällä. Joutsenpari nähty, ensimmäinen perhonenkin. Ja auringon toivorikkaita säteitä.

Nauti auringon valosta ja lämmöstä sekä kerään heräämisestä. Lisääntyvästä kirkkaudesta, vihreydestä.

Voi hyvin.

Vierailija
3624/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli kertonut olevansa lyhyt mutta unohti mainita kaljamahastaan ja kaulattomuudestaan, oli kuin tyyris tyllerö. Lisäksi alkoi keskellä kahvilaa puhua miten tykkää panna kakkoseen  ja että hänellä on liukkarituubi mukana, jos haluan mennä vessaan kokeilemaan.. loukkaantui syvästi kun kieltäydyin kunniasta ja syytti  pituuttaan asiasta. Että me akat kuulemma ollaan niin pinnallisia!  Jos ottaa treffeille liukkarin mukaan ja mankuu pyllyseksiä kauppakeskuksen vessassa, on turha ihmetellä ettei toisia treffekä tule ja ekatkin loppuu lyhyeen! Mutta käteväähän se on piiloututa sen taa, että on lyhyt ja naiset pinnallisia.

Vierailija
3625/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätyn kuinka täysi jääkaappini on. Tavallisesti siellä on vain puolityhjä margariinipaketti, kanamunia, etikkakurkkuja ja täytteenä hedelmäsäilykkeitä kun se on näyttänyt niin tyhjältä. Nyt löytyy vaikka mitä, viiniä, juustoja, cheddar-juustokastiketta, sulatejuustoa, pashaa, rahkaa, mämmiä, kuohukermaa, appelsiineja ja jauhelihapihvejä. Enimmäkseen siis pääsiäisen herkkuja, vähän varsinaista ruokaa ja juustosuulle juustoja viinin kanssa nautittavaksi.

Pääsiäinen saa tulla, paastoaminen päättyy herkutteluun.

Vierailija
3626/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli kertonut olevansa lyhyt mutta unohti mainita kaljamahastaan ja kaulattomuudestaan, oli kuin tyyris tyllerö. Lisäksi alkoi keskellä kahvilaa puhua miten tykkää panna kakkoseen  ja että hänellä on liukkarituubi mukana, jos haluan mennä vessaan kokeilemaan.. loukkaantui syvästi kun kieltäydyin kunniasta ja syytti  pituuttaan asiasta. Että me akat kuulemma ollaan niin pinnallisia!  Jos ottaa treffeille liukkarin mukaan ja mankuu pyllyseksiä kauppakeskuksen vessassa, on turha ihmetellä ettei toisia treffekä tule ja ekatkin loppuu lyhyeen! Mutta käteväähän se on piiloututa sen taa, että on lyhyt ja naiset pinnallisia.

Joskus pitkät pyhät ottavat koville. Monilla yksinäisyys ja ahdistus vain seurana. Toivotan sinulle parempia päiviä ja yritä selvitä näistäkin juhlapyhistä, kyllä arki taas aikanaan koittaa...Älä alenna tuollasilla tarinoilla itteäs, pyydän.

Vierailija
3627/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeva aurinko punasi pilvet ja mietiskelin, että miksi sanotaan että aurinko laskee länteen? Eihän se ole totta kuin kahtena päivänä vuodessa. Kevät- ja syyspäivän tasauksena. Tänäänkin se laski enemmän länsiluoteeseen kuin länteen, muutaman viikon päästä kokonaan luoteeseen ja mitä lähemmäs juhannusta tullaan laskusuunta lähestyy pohjoista, missä se ei laske ollenkaan.

Kaikkea sitä ihmisen päähän pälkähtääkään, pitäisi joskus sammuttaa aivot, olis elämä kaikin puolin helpompaa, kun ei tarvis miettiä syntyjä syviä.

Vierailija
3628/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tänään selvitellyt  - varmuuden vuoksi  - eläinlääkäreitä,  jotka tulevat pääsiäisenäkin tekemään eutanasian koiralle kotiin.  Ja löytyyhän niitä pk-seudulla useampiakin. On tämä vaan vaikeaa. Kotona toi koira on ihan tyytyväinen,  mutta ulkoilu ei tahdo oikein enää onnistua. Onneksi on oma piha.  

Muuten päivä mennyt ruuanlaitossa,  ystävien kanssa viestitellessä ja telkkaria katsellessa. 

Tuli ihmeellinen sivu esille, kun painoin lainaa-painiketta. Liittynyt xx v, x kk, seurattavaa 1, seuraajaa 1 ja kaikki kommenttisi. Vauva sekoilee. 

Piti kirjoittamani ja nyt kirjoitan: Taidat olla jo nukkumassa, mutta voimia vaikean ratkaisun tekemiseen! Olemme kaikki tukenasi! Kolmen koirani kohdalla olen sen joutunut tekemään ja kaikkia muistelen kaipauksella vuosikymmenien jälkeenkin.

Vierailija
3629/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas tavallinen päivä ollut. Vanhempieni kanssa olen aikaa viettänyt. Meillä hieman ruoat mitä sattuu. Isäni syö omia ruokiaan, kun syö lihaa ja me äitini kanssa kasvispihvejä. Lisäksi hieman jouluinen fiilis, kun on bataattilaatikko uunissa nyt. Ollaan sitä syöty nyt paljon ja tykätään joten kesälläkin varmaan ruokalistalla. Oikeastaan nyt voin sanoa, että ruokaa on niin paljon pakastimessakin, ettei ole mitään kiirettä kauppaan. 

Tänään tosi kaunis päivä ja ulkoilua siis. Lintuja näkyi paljon. Hanhia, kurkia, joutsenia ja pienempiä lintuja. Äidilläni hyvä kävelypäivä ja pääsee melko hyvin sauvojen kanssa kulkemaan. Harmitti niin, kun tajuttiin ottaa ne käyttöön näin myöhään. Lääkärit eivät sauvoista maininneet. Ehkei ns kuulu heille se asia ja vasta fyssari kehotti hankkimaan. Lääkäri kirjoitti vaan niin myöhään tuon fyssarilähetteenkin. Äitini pyysi sitä jo viime kesänä ja vasta tänä talvena sai sen. Näin olisi ollut jo aiemmin tarpeellista, mutta mitäpä sille voi. 

Huomenna taitaa olla se päivä, kun kokkoja poltetaan. Minusta ihan kiva perinne tuo. Muistan aina monia vuosia taaksepäin missä olen esim kävellyt ja kokkoja nähnyt tai missä ollaan äitini kanssa esim ajeltu ja nähty niitä. Siinä huomaa ajan kulumisen, kun alkaa miettiä, että käveltiin sillä ja sillä tiellä silloin pari vuotta sitten  ja muistaa jonkun kokon nähneensä. Minäkin voin todeta, ettei ole poltettavaa. Meillä ei ole ollut kokkoa. 

Muistelusta tuli mieleen, että minäkin olen ostanut vielä 2000-luvun alussa karkkeja erään ratsastustallin pikkukioskista vanhaan tyyliin eli niin, että tallinpitäjä laittoi aina pyynnöstä pussiin lasipurkeista haluamiani irtokarkkeja ja laski sitten hinnan ns joka karkille. Ja olen käynyt ns sekatavarakauppa-autossa (olipa pitkä sana) missä myytiin myös hyviä Batman aiheisia karkkiaskeja. Kävi erään kylätalon tms pihassa ja halusin aina ostaa niitä karkkeja. 

Muuten väsynyt silti olen itsekin. Yritän tehtävää tehdä, mutta tekemistä riittää ja muutenkin tuntuu todella väsyneeltä olo. Toisaalta tätä tämä keväisin usein on. Ensin liikaakin energiaa ja sitten alkaa se huhtikuun väsymys. Toukokuu helpottaa usein. Ollaan äitini kanssa puhuttu ja todettu, että molemmat ollaan väsyneitä. Ehkä vaihtelua kaivattaisiin joskus. Muuten ok päivä tänäänkin ollut. 

Lil Peep - Broken Smile (minusta tuli hänen faninsa, kun siellä yhdessä paikassa, josta olen kirjoittanut moni kuunteli häntä. Näin jäi kuunteluun. Hän oli jo tässä maailmasta poistunut silloin) 

Vierailija
3630/9922 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kevät/kesämuisto pohjolan perukoilta, käsivarren olkapäältä. Posti tuli veneellä sinne kymmenen kilometrin päähän kämpältä, ei sitä joka päivä kävellen haettu, ehkä kerran viikossa tai kahdessa. Eräänä varhaiskesän päivänä lähdin postinhakureissulle kun kuruissa tunturikoivut olivat aivan lehdettömiä. Palatessa vastassa oli ihana vihreys, muutamassa tunnissa silmut puhkesivat hiirenkorville.

Lapissa kaikki kukkii nopeasti, on lyhyt Lapin linnunlaulu, huvi ja kukkain kukoistus ja riemu muu.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Tänään selvitellyt  - varmuuden vuoksi  - eläinlääkäreitä,  jotka tulevat pääsiäisenäkin tekemään eutanasian koiralle kotiin.  Ja löytyyhän niitä pk-seudulla useampiakin. On tämä vaan vaikeaa. Kotona toi koira on ihan tyytyväinen,  mutta ulkoilu ei tahdo oikein enää onnistua. Onneksi on oma piha.  

Muuten päivä mennyt ruuanlaitossa,  ystävien kanssa viestitellessä ja telkkaria katsellessa. 

Tuli ihmeellinen sivu esille, kun painoin lainaa-painiketta. Liittynyt xx v, x kk, seurattavaa 1, seuraajaa 1 ja kaikki kommenttisi. Vauva sekoilee. 

Piti kirjoittamani ja nyt kirjoitan: Taidat olla jo nukkumassa, mutta voimia vaikean ratkaisun tekemiseen! Olemme kaikki tukenasi! Kolmen koirani kohdalla olen sen joutunut tekemään ja kaikkia muistelen kaipauksella vuosikymmenien jälkeenkin.

Sen sivun ei pitäisi tulla lainaa-painikkeesta vaan kun klikkaa tosta oranssilla olevasta nimimerkistä. Aiemmin siitä oli helppo löytää ketjut,  joihin oli jotain kommentoinut ja siten päästä nopeasti katsomaan,  oliko joku vastannut.  Ja siten jatkaa siinä ketjussa keskustelua.  Mutta se ei ole enää pitkään aikaan toiminut niin.  Ei tolla oikein enää ole mitään virkaa.  Täällä oli jossain vaiheessa myös enemmän rekkautuneena kirjoittavia ja tuota kautta pääsi sitten lukemaan heidän kommenttinsa, jos oli laittanut nikin seurattaviin.  Kaksplussalla on huomattavasti parempi vastaava toiminnallisuus ja siellä helposti löytää kommenttinsa,  johon joku on käynyt vastaamassa.  Tällä palstalla koko toiminto on turha,  koska se ei enää toimi.  Nyt joutuu käyttämään haku-toimintoa löytääkseen ketjun ja lisäksi muistaa edes suunnilleen,  mikä ketjun otsikko oli. 

Kiitos! Vaikka monen lemmikin kohdalla joutunut tekemään päätöksen,  niin ei tämä helpommaksi muutu.  Pari kertaa on nyt alkuvuodesta käynytkin eläinlääkäri,  mutta kun tuo koira vaikuttaa kuitenkin varsin tyytyväiseltä,  niin ei ole eläinlääkärikään katsonut tarpeelliseksi vielä.  Isokokoinen koira ja kohta 14v, niin päätöspäivä kuitenkin vääjäämättä lähenee.  Nyt vielä nämä pyhät, niin kaikki kotikäyntejä tekevät eläinlääkärit ei päivystä.  

Vierailija
3632/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankalauantaita, luin että nyt on hyvä talven aikana kehrätyt villalangat värjätä ja että pahat voimat pitää karkottaa tulilla, pääsiäiskokoilla, joten otinkin jo varastoon viemäni lyhdyt uudelleen esiin ja pitää illan hämärtyessä laittaa valakiat oven eteen.

Vierailija
3633/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkiksi etsimäsi ketjun löytämiseen: minä katson sivuhistoriasta, pääsen suoraan sille sivulle millä olen viimeksi ollut ja jos ketju on jo ehtinyt häipyä historiasta (liikaa uusia sivuja), poistan 'viimeaikaisia tietoja', joskus tunnin, joskus neljän tunnin verran. Kätevämpää kuin Vauvan haku-toiminto.

Lankalauantaihin liittyen minulla purkamani villapaidan langat vyyhdeillä odottavat kerimistä,  päivään sopiva puuha. Aurinkokennovalaisin parvekkeella toimii taas talven jälkeen, pahojen henkien karkoittaminenkin hoidettu!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkiksi etsimäsi ketjun löytämiseen: minä katson sivuhistoriasta, pääsen suoraan sille sivulle millä olen viimeksi ollut ja jos ketju on jo ehtinyt häipyä historiasta (liikaa uusia sivuja), poistan 'viimeaikaisia tietoja', joskus tunnin, joskus neljän tunnin verran. Kätevämpää kuin Vauvan haku-toiminto.

Lankalauantaihin liittyen minulla purkamani villapaidan langat vyyhdeillä odottavat kerimistä,  päivään sopiva puuha. Aurinkokennovalaisin parvekkeella toimii taas talven jälkeen, pahojen henkien karkoittaminenkin hoidettu!

Kiitos vinkistä! Mä yleensä palstailen ja muutenkin olen netissä läppärillä ja mulla on useampi selain palstalle auki.  Jätän ne siihen.  Sivuhistoriaa saisi tyhjentää aika usein,  koska olen netissä paljon muuallakin kuin täällä. Saisihan selaimia tähän kännykkäänkin auki vaikka kuinka monta,  mutta vaikuttavat sitten kuluttavan akkua.  Tämä ei muutenkaan ole mikään hyvä kännykkä, kun alunperin hankin vain puheluita ja tekstareita varten.  Ja kun lähden jonnekin,  niin voin HSL:n reittioppaasta katsoa reitit. Nyt läppäri on yläkerrassa ja mä asun koiran vuoksi alakerrassa.  Ja koska meillä on remontti kesken ja tiistaina vielä alkaa taloyhtiön remontti,  niin mulla ei täällä ole oikein paikkaa läppärille. Olohuoneen ruokapöytä on täynnä maalipurkkeja ja muita remonttitarvikkeita. 

Vierailija
3635/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankalauantaita, luin että nyt on hyvä talven aikana kehrätyt villalangat värjätä ja että pahat voimat pitää karkottaa tulilla, pääsiäiskokoilla, joten otinkin jo varastoon viemäni lyhdyt uudelleen esiin ja pitää illan hämärtyessä laittaa valakiat oven eteen.

Mitäs me sitten huomenna tehdäänkään?

Vierailija
3636/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäispäivinä varmaankin jokkainen tekkee mitä haluaa, jokuhan voisi viettää vaikka Äijäpäivää= itä-Karjalan murteella Pääsiäinen ;)

Vierailija
3637/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella joku poistaa jollekin toiselle osoitettuja viestejä!?

Vierailija
3638/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on turhan miellyttämisenhaluinen, lammasmainen. Kun otan tupakat esiin ryntää antamaan tulta, aukoo ovia hokien että naiset ensin, kun ihailin Sokoksella yhtä hajuvettä oli heti ostamassa sen minulle ja kun puhuin että olisi kiva käydä joskus Japanissa oli samantien varaamassa lentolippuja.

Minun on vaikea saada orgasmia ja mies ottaa tämän hyvin henkilökohtaisesti, lähes itkee että sano mitä mä teen väärin!

Vierailija
3639/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsiäispäivinä varmaankin jokkainen tekkee mitä haluaa, jokuhan voisi viettää vaikka Äijäpäivää= itä-Karjalan murteella Pääsiäinen ;)

Oikeastiko?

Vierailija
3640/9922 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti eiliset ketjut Erkki Postimerkistä ja Mirja Asiakirjasta. Harmitonta hauskaa, poistui pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän