Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (3622)
Tiivistän vielä aiemman viestini. Se, mitä jotkut kutsui muitten viihdyttämiseksi ja sirkukseksi on oikeasti sosiaaliset taidot. Niitä tarvitaan keskustelussa sekä ketjussa että oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko täysi idiootti?
Aika pitkälti olen. KÄÄK!
Tämän ketjun ongelma on joittenkin kirjoittajien sosiaalisten taitojen puute. Se synnyttää riidat.
Ihana yllätys tänään , vanhempi poika tuli kylään ja toi meille pitsat. 🍕🍕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt kuitenkaan ei mitään keittiöpsykologin diagnooseja alettaisi etänä jakaa :)
Tuo on vaan sun vaatimaton mielipiteesi. Älä yleistä. Missä sun kuulumiset? 😂🤣
Mun mielestä legendaarisin oli:
"Kantelupukki kaakattaa."
Suoraan 1960-luvulta. Järkevää argumentointia. 4-vuotiaalta.
Minunkin mielestäni kantelu on tosi lapsellista: toi kirjoitti siinä ketjussa tätä ja toisessa tota.
Vierailija kirjoitti:
Ihana yllätys tänään , vanhempi poika tuli kylään ja toi meille pitsat. 🍕🍕
Ihana yllätys! Vaikka aikuisilla lapsilla onkin omat elämänsä ja omat kiireensä, heitä on aina ihanaa tavata.
Herolla 21.00 Koskinen, Eero Aho taitava tässäkin roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt kuitenkaan ei mitään keittiöpsykologin diagnooseja alettaisi etänä jakaa :)
Minunkin mielestäni kantelu on tosi lapsellista: toi kirjoitti siinä ketjussa tätä ja toisessa tota.
Joo, konnuuksia ei saa paljastaa. Menee hyvä kiusaaminen pilalle. Ja kyllä, tämä on ironiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, konnuuksia ei saa paljastaa. Menee hyvä kiusaaminen pilalle. Ja kyllä, tämä on ironiaa.
Snitches get stitches. Ja joo, tykkään true crime-sarjoista.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kevyemmät konnuudet kiinnostaa, Areenasta löytyy Perjantaidokkari Kauhunaapuri. Uskomattomia elämänkohtaloita voi tulla eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostava huomio, ettei kenenkään tehtävä ole viihdyttää muita eikä järjestää kenellekään mitään sirkusta täällä. Iso osa täällä kuitenkin kirjoittaa suodatin päällä. Kohteliaasti ja siten, että muitakin voisi kiinnostaa. Jotta heräisi keskustelua ja ketjussa viihdyttäisiin. Sellaista peruskauraa, toisten huomioon ottamista. Jotkut kutsui sitä sirkukseksi ja muitten viihdyttämiseksi, johon eivät katso velvollisuudekseen osallistua. Oikeassa elämässä sitä kutsutaan sosiaalisiksi taidoiksi. Mitä tapahtuisi, jos kaikki poistaisi suodattimen?
Minä kirjoitin tuon viestin mihin viittasit ja joka poistui täältä. Sen sanoma oli se, että jos valittaa tylsistä jutuista täällä on väärässä paikassa, koska meidän tehtävämme ei ole miettiä onko ok kirjoittaa esim ruoasta tai onko ok kirjoittaa edes päivästäni tänne jos jonkun on ok arvostella sitä viestiä ja samalla käyttää oikeuttaan siihen. Tämä ei ole ok, koska kukaan täällä ei välttämättä pyydä ketään arvostelemaan elämäänsä. Jos minulla jonkun mielestä tylsä elämä josta saa vaan tylsiä kuulumisia niin mitä kenenkään täytyy sitä täällä minulle sanoa. Mitä se hyödyttää ketään. Mieluummin se lukee joka tahtoo ja se joka ei tahdo niin ei lue.
Näin en tarkoittanut tässä sitä, etteikö tavalliset toisten huomioon ottamiset yms sisältyisi käytökseen. Näin joka tulkitsee viestinäni väärin. Kyseessä oli vastine siihen, että jos pyytää viihdytystä ja hänellä on täällä tylsää niin käyttääkö ihminen siinä itsekin oikeuttaan väärin? Mikä saa hänet tavallaan päättämään millainen viesti tänne kuuluu ja mikä ei. Sekin on tavallaan erikoista toimintaa. Näin suodatin voisi toimia myös siinä mielessä, että mitä on ok toiselle kirjoittaa. Onko minun esim ok tarttua täällä viesiiin, joka minua tylsistyttää ja siitä valittaa. Minusta ei. Näin tässäkin vääristellään viestiäni. Sosiaalisia taitoja on myös vaikeneminen. Jos täällä joku viesti tylsistyttää niin hyppään sen yli, enkä anna palautetta siitä. Tätä kaikkea tarkoitin.
Täällä ei kyllä joku homma toimi ollenkaan. Jotenkin jatkuvaa vääntöä jostain. Joku kai siitä nauttii. Joku elää draamasta ja nauttii, kun saa jonkun piikin heittää. Niitäkin ihmisiä on. Joku taas ei välitä tuollaisesta ja ei saa siitä iloa elämäänsä. Keskustella voi myös kauniisti. Sekin unohtuu jatkuvasti. Joku painottaa käytöstapoja, mutta silti ketä ne koskevat? Koskavatko ne sitäkin, joka sen ensimmäinen piikin heitti vai vaan sitä joka siihen vastineen kirjoitti. Pitäisi koskea kaikkia, mutta silti kummasti syyllinen löytyy aina toisesta, vaikka toinen olisi ensin heittänyt ensimmäisen kiven.
Huomenta nasut! Aamukahvia ja Ylen aamua. Yllättävän kylmä ulkona. Tai noh, onhan edelleen vielä maaliskuu.
Tänään ajattelin ottaa urakaksi työkalupakkien siivouksen. Niissä on auennut erilaisia ruuveja, nauloja yms sisältäneet pakkaukset ja kaikki sikinsokin pakkien pohjalla. Mulla on Minigrip-pusseja ja rupean lajittelemaan ruuvit yms niihin.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kevyemmät konnuudet kiinnostaa, Areenasta löytyy Perjantaidokkari Kauhunaapuri. Uskomattomia elämänkohtaloita voi tulla eteen.
Kiitos vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Olipa aikamoinen tarina, Lammas, tuo isäsi luona tapahtunut. Siskosi siis lähtee satojen kilometrien päähän mökille? Koko kesäksi, tai pitemmäksi aikaa kuitenkin? Soppa syntyy, luulen minä. Toivon tietysti, että kaikki sujuu hyvin.
Maarit: Lainaa vain soi radiossa, olkoon se päivän biisi. Lainaahan ne lapset vaan on.
Muistelen, ettei musiikistakaan saanut jonkun mielestä kirjoittaa, kun hän ei tykännyt :(
Mukavaa Tikkutiistaita, räntäsateineen
Jep. Siskoni viettää suurimman osan ajastaan mökillä. Äidinkin kohdalla vaikka hänen kanssaan saatiinkin kahden kesken sovittua asioista, niin kun mentiin vanhemmilleni, siskoni käänsikin kelkkansa ja oli samaa mieltä isän kanssa, että kyllä Lammas hoitaa. Nyt onkin sitten pulassa, kun Lammas ei hoidakaan. Voihan se tietenkin laittaa isän vaippoihin ja ottaa mökille mukaan. Siellä kun on ulkohuussi kuoppaisen ja puunjuurien peittämän polun päässä, niin isää ei saa huussiin edes pyörätuolilla.
Hyvä juttu eilisessä oli nähdä, miten huonosti isä liikkuu. Vieläkin huonommin kuin olin kuvitellut.
Huomenta. lueskelin noita illan viestejä ja silmiini osui lause; myös vaikeneminen kuuluu hyviin sosiaalisiin taitoihin. Siis niin totta kuin olla voi, mietin töissäkin naisvaltaisella alalla ollessani, monta monituista kertaa kiittelin itseäni jälkeenpäin, kun olin malttanut pitää suuni kiinni jostain jonnin joutavasta riitatilanteesta. Kynnysmatoksi tietenkään ei, mutta esim. työpaikkojen juoruilukerhoihin en osallistunut ja työtoverilta jopa jonkinlaista kunnioitusta siitä vuosien aikana havaitsin, ääneen sitä ei tietysti sanottu. Monesti sitä katuu sanomisiaan, mutta hyvin harvoin sitä ettei kommentoinut.
Ootteko huomannu?
Musta pallo ylhäällä, ilman numeroa, vie suoraan alimman viestin loppuun.
Viime yönä ilmestyi.
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomannu?
Musta pallo ylhäällä, ilman numeroa, vie suoraan alimman viestin loppuun.
Viime yönä ilmestyi.
Huomasin. Ihmettelinkin, mikä uusi pallura on yön aikana ilmestynyt.
Jatkan eiliseen tyytyväisyyskeskusteluun: ystävät. Lähin naapuri on ollut ystäväni yli 60v. Oikeasti. Siis on ollut elämässäni aina. Hän opetti minulle paljon ollessani lapsi. Luonnosta keskustelimme paljon. Opin kasvien nimiä ja kasvupaikkoja. Ehkäpä siitä syntyi rakkauteni luontoon. Se onkin toinen tämän päivän tyytyväisyyden kohteeni. Ikkunasta katsoen edessä on kuin taulu, vuodenaikojen mukaan muuttuva.
Muita tyytyväisyyden aiheita: musiikki, kirjat, elokuvat, käsityöt, reissaus, laulaminen, huumorintaju, valoisa elämänkatsomus jne.
Muistan, kun koronan aikaan uutisoitiin aiheesta tietysti jatkuvasti. Yksi toimittaja sanoi aina lopuksi: Tästäkin selvitään. Lohdutti tuo lause silloin, vaikka tauti kaatoi läheisiä petiin, ja sairaalaankin oikealta ja vasemmalta.
Isän luona käyty. Sen jälkeen kävin vielä paikallisessa juomassa lasillisen viiniä ja kaupan kautta kotiin.
Ei ole kyllä yllättänyt. Vaikka siskoni kanssa etukätee puhuttiin ja varoitin häntä joutumasta isän manipuloinnin kohteeksi, niin niinhän siinä kävi, että siskoni ei vieläkään kyennyt sanomaan isälle ei. Isä ei halua mitään apuja paitsi että siskoni hoitaa häntä. Pari kertaa jouduin puuttumaan keskusteluun, jotta palveluntarpeenohjaaja ei saa täysin väärääkään kuvaa tilanteesta. Vaikka äidinkielensä ei ollutkaan suomi, niin aika rautainen ammattilainen. Tarkkaili sanojen lisäksi paikalla olleiden ilmeitä, eleitä ja kehonkieltä. Vaikka olin lähes koko 2 tuntia sanomatta sanaakaan, kymmeniä kertoja katsoi mua silmiin ja ilmeistäni huomasi, että sekä isäni että siskoni puhuu ihan shittiä ja kaunistelevat tilannetta. Noh, lopputulema oli, että ei mitään hyvinvointialueen palveluita vaan siskoni hoitaa isän. Tosin siskoni on taas lähdössä mökille, mutta sanoin sille, että onhan sillä auto ja välimatka vain 300 km. Jos isä jotain tarvitsee, niin hyppää vaan autonrattiin ja hurauttaa kotiin.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/