Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (2411)

Vierailija
2401/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevennys; Lapsenlapsi oli laulaa rankuttanut päiväkodissa; Pulleat on lepposia ei ne keksi kepposia, ja kun tädit olivat kysyneet mistä oppinut tuon, niin vastasi silmät kirkkaina; "mummolta"

Meidän lapsi taputti isänsä vatsaa hellästi ja kuiskasi: Isi-pullukka! (Isä on hoikka. )

Vierailija
2402/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä itse olen työtön ihminen joka kuluttaa niitä kallisarvoisia verorahoja ihan tahtomattaan. En kuitenkaan ole lihava ja ottakoon joku sen lieventävänä seikkana. No, juu. En minä ikinä tästäkään asiassa kannata kyllä mitään ihmisten eriarvoistamista. Sitten olisimme kai kuin itänaapuri tietyissä jutuissa jos alkaisimme kansalaisten painoa kytätä. Näin ei tuollaista tänne. 

Et nyt ymmärtänyt ollenkaan. Tarjotaanhan alkoholisteillekin hoitoa ja peliriippuvaisille. Ruokariippuvuus on yhtä paha ja henkisesti vieläkin pahempi ongelma, et etkä hoikkana ymmärrä sen tuomaa kärsimystä ja häpeää. Näitä ihmisiä pitää auttaa.

Kyllä minä ymmärrän sen, mutta se on puuttumista ihmisten elämään. Kaikki lihavat eivät ajattele niin, että he ovat viallisia painonsa vuoksi. Eräskin poika tai nykyisin jo mies on elänyt hyvää elämää ja päässyt todella pitkälle lihavuudestaan huolimatta. Elää tosi hyvää elämää ja olen mielissäni, koska mukava ihminen kyseessä. Näin täytyy muistaa se, että monilla lihavilla on hyvä tilanne elämässään. 

Meille muille se on monesti niin, että koemme oikeuseksemme arvostella esim lihavia ihmisiä ja vähän kuin päättää heidän puolestaan, että ovat vääränlaisia mikä korostuu näissäkin viesteissä. En itse ajattelisi niin, että minun arvoni tippuisi yhteiskunnassa jos olisin lihava tai jonkun tehtävänä olisi holhota minua silloin. 

Oikeastaan kaikki kiusaaminenkin esim lihavuuden takia lähtee ihmisten asenteista. Jos kotona lapselle opetetaan, että lihava ihminen on huono ihminen ja hänen pitäisi muuttua niin kyllä lapsi siitä oppii sen ja katsoo myös luokkatovereitaan eri silmin. Jos taas opetetaan, että paino yms on jokaisen oma asia ja sitä ei ole ok arvostella niin ilmapiiri on toinen. Lihavat ihmiset voivat paremmin ilman ulkopuolisten kyttäystä asian suhteen. Se on ihmisen oma päätös jos hän haluaa tehdä asialla jotain. 

Ei tästä ole kyse, vaan kun rahat eivät riitä, on pakko karsia kuluja. Olkoot vaikka kuinka onnellisia lihavina, mitä se kenellekään kuuluu, mutta ei pidä olla yhteisellä kukkarolla silloin.  Oma vastuu. Jos teet näin, maksat itse. Tulevaisuudessa on yhä enemmän lihavia ja yhä vähemmän veronmaksajia, miten ratkaisisit tämän? Mistä ottaisit pois? Työttömyystuista, koulusta, kirjastosta, teistä, vanhuksista, mistä? 

Viestisi paljastaa sinusta enemmän kuin arvaatkaan, mutta ole rauhassa vaan omaa mieltäsi. Se asenne näkyy hyvin. Mutta valtionjohtoa myöten löytyy niitä joilla on sama kanta kuin sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä itse olen työtön ihminen joka kuluttaa niitä kallisarvoisia verorahoja ihan tahtomattaan. En kuitenkaan ole lihava ja ottakoon joku sen lieventävänä seikkana. No, juu. En minä ikinä tästäkään asiassa kannata kyllä mitään ihmisten eriarvoistamista. Sitten olisimme kai kuin itänaapuri tietyissä jutuissa jos alkaisimme kansalaisten painoa kytätä. Näin ei tuollaista tänne. 

Et nyt ymmärtänyt ollenkaan. Tarjotaanhan alkoholisteillekin hoitoa ja peliriippuvaisille. Ruokariippuvuus on yhtä paha ja henkisesti vieläkin pahempi ongelma, et etkä hoikkana ymmärrä sen tuomaa kärsimystä ja häpeää. Näitä ihmisiä pitää auttaa.

Kyllä minä ymmärrän sen, mutta se on puuttumista ihmisten elämään. Kaikki lihavat eivät ajattele niin, että he ovat viallisia painonsa vuoksi. Eräskin poika tai nykyisin jo mies on elänyt hyvää elämää ja päässyt todella pitkälle lihavuudestaan huolimatta. Elää tosi hyvää elämää ja olen mielissäni, koska mukava ihminen kyseessä. Näin täytyy muistaa se, että monilla lihavilla on hyvä tilanne elämässään. 

Meille muille se on monesti niin, että koemme oikeuseksemme arvostella esim lihavia ihmisiä ja vähän kuin päättää heidän puolestaan, että ovat vääränlaisia mikä korostuu näissäkin viesteissä. En itse ajattelisi niin, että minun arvoni tippuisi yhteiskunnassa jos olisin lihava tai jonkun tehtävänä olisi holhota minua silloin. 

Oikeastaan kaikki kiusaaminenkin esim lihavuuden takia lähtee ihmisten asenteista. Jos kotona lapselle opetetaan, että lihava ihminen on huono ihminen ja hänen pitäisi muuttua niin kyllä lapsi siitä oppii sen ja katsoo myös luokkatovereitaan eri silmin. Jos taas opetetaan, että paino yms on jokaisen oma asia ja sitä ei ole ok arvostella niin ilmapiiri on toinen. Lihavat ihmiset voivat paremmin ilman ulkopuolisten kyttäystä asian suhteen. Se on ihmisen oma päätös jos hän haluaa tehdä asialla jotain. 

Ei tästä ole kyse, vaan kun rahat eivät riitä, on pakko karsia kuluja. Olkoot vaikka kuinka onnellisia lihavina, mitä se kenellekään kuuluu, mutta ei pidä olla yhteisellä kukkarolla silloin.  Oma vastuu. Jos teet näin, maksat itse. Tulevaisuudessa on yhä enemmän lihavia ja yhä vähemmän veronmaksajia, miten ratkaisisit tämän? Mistä ottaisit pois? Työttömyystuista, koulusta, kirjastosta, teistä, vanhuksista, mistä? 

Viestisi paljastaa sinusta enemmän kuin arvaatkaan, mutta ole rauhassa vaan omaa mieltäsi. Se asenne näkyy hyvin. Mutta valtionjohtoa myöten löytyy niitä joilla on sama kanta kuin sinulle. 

Kerro mistä ottaisit rahat? Velkaa lisääkö? Ei päätä kannata pensaaseen laittaa. Kuten vasemmisto tekee. Naruttaa ihmisiä valheillaan. Rahat lopuu, se on fakta, ja sitä ei vaan vielä ymmärretä.

Vierailija
2404/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ylipainoinen. En ainakaan toistaiseksi näin perusterveenä rasita terveydenhuoltoa.

Minusta tuo kommentointi täällä on aika ikävää luonteeltaan, on paljon lihavia jotka eivät ylipainolleen juurikaan mitään voi. Itse kyllä myönnän että kilot ovat tulleet liiallisesta hyvän ruuan syömisestä ja vähästä liikunnasta.

Nuorempana tein pitkiä, tuntien kävelylenkkejä ja pyöräilyjä. Eipä ehtinyt kilot karttumaan.

Veroja voisi nostaa hyvätuloisilta, lapsilisät poistaa heiltä myös. 
Alkoholi- ja tupakkaveroja nostaa.

Mukava oli taas pyöräillä, nyt pääsee pidemmälle kauppaan jonne kävellen liian pitkä matka.

Sitruunaperhonen liihotteli takapihalla.

Vierailija
2405/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ylipainoinen. En ainakaan toistaiseksi näin perusterveenä rasita terveydenhuoltoa.

Minusta tuo kommentointi täällä on aika ikävää luonteeltaan, on paljon lihavia jotka eivät ylipainolleen juurikaan mitään voi. Itse kyllä myönnän että kilot ovat tulleet liiallisesta hyvän ruuan syömisestä ja vähästä liikunnasta.

Nuorempana tein pitkiä, tuntien kävelylenkkejä ja pyöräilyjä. Eipä ehtinyt kilot karttumaan.

Veroja voisi nostaa hyvätuloisilta, lapsilisät poistaa heiltä myös. 
Alkoholi- ja tupakkaveroja nostaa.

Mukava oli taas pyöräillä, nyt pääsee pidemmälle kauppaan jonne kävellen liian pitkä matka.

Sitruunaperhonen liihotteli takapihalla.

Nyt jo hyvätuloiset maksaa suurimman osan yhteisen kassan rahoista. Toiset vaan ottaa sieltä. Ei kauaa viitsi Suomessa asua ja kustantaa muiden laiskottelua ja sairaanhoitoa, kun on opiskellut kuusi vuotta ammattiin ja sitten tekee 60-tuntisia työviikkoja ja saa alle puolet palkasta itselleen.  Tämä ei kannusta työntekoon ja siinä taas verorahat vähenee. Lapsiko valitsee mihin syntyy, eikö se ole epätasa-arvoa lasta kohtaan jos hänestä ei makseta mutta Hassanista maksetaan. Vaikeita kysymyjsiä, en itsekään tiedä mitä pitäisi tehdä, muuta kuin karsia menoja.  Mutta yhteistä arvokeskustelua tämä vaatii. 

Itsekin olen pullukka, olen kohderyhmää myös. Tunnustan, että pakottamalla minut saisi laihduttamaan. Lääkärin pakottamana. Tai rahapulan. 

Vierailija
2406/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joku" hilluu tuolla palstan puolella ja joka aloituksessa huutelee terapiaa ja Jeesusta yms.  Niin paljon hallaa kun ko.henkilö tehnyt täälläkin ja viestejä poistellut,ja häiriköinyt, en oikein ymmärrä mistä syvältä multa kumpuaa tuo suunnaton säälintunne häntä kohtaan.

ja tosi nopeasti mode ne häirikköviestit näkyi poistavan sieltä

Epärelevanttia viestintää, keskitytään aiheeseen.

Vierailija
2407/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Joku" hilluu tuolla palstan puolella ja joka aloituksessa huutelee terapiaa ja Jeesusta yms.  Niin paljon hallaa kun ko.henkilö tehnyt täälläkin ja viestejä poistellut,ja häiriköinyt, en oikein ymmärrä mistä syvältä multa kumpuaa tuo suunnaton säälintunne häntä kohtaan.

kiitos opastuksesta, sovitaan niin ettei muusta saa kirjoittaa, pahoittelen.

Vierailija
2408/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sitä tarkoittanut, vaan että on turha jankata samasta kuukausikaupalla. Uusia aiheita ja mielenkiintoista keskustelua aina tarvitaan.  Annetaan terapiatyypin kirjoittaa, jos se häntä auttaa, eikä  kommentoida ikävästi ketään.

Vierailija
2409/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ulos kävelemään. Ehkä piipahdan kotimatkalla kaupan kautta ja nappaan jotain mukaan.

Vierailija
2410/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sitä tarkoittanut, vaan että on turha jankata samasta kuukausikaupalla. Uusia aiheita ja mielenkiintoista keskustelua aina tarvitaan.  Annetaan terapiatyypin kirjoittaa, jos se häntä auttaa, eikä  kommentoida ikävästi ketään.

Samaa mieltä. Tämä voi olla ainoa kanava purkaa pahaa mieltä. Hänellä on yhtälainen oikeus kirjoittaa kuin meillä muillakin. Avoin ketju ja sananvapaus, lailla turvattu. 

Vierailija
2411/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava aihe: 

Onko teillä tulossa munarikas pääsiäinen?

Vierailija
2412/2411 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraava aihe: 

Onko teillä tulossa munarikas pääsiäinen?

Jo viiskyt vuotta, sama muna ja hyväksi havaittu, en vaihda milloinkaan. Puolisollani siis.

Sama täällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi