Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (2686)

Vierailija
2441/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee mielipide:

Tämä ketju on muuttunut vähemmän kiinnostavaksi, kun viestit ovat keskustelua ajankohtaisista aiheista yms. Näitä ketjuja on tällä palstalla jo lukuisia, vastaavista aiheista päivittäin, taloudesta jne. Kuulumisketjuja ja tavallisten juttujen ketjuja ei taida monia olla. Yksittäisten ihmisten tavallisen elämän kuulumisia. No, mikäs siinä, jos enemmistö haluaa näin ketjun muuttuvan.

Tämä oli mun mielipiteeni. Toivotan hyvää jatkoa.

Olen samaa mieltä.

Vierailija
2442/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee mielipide:

Tämä ketju on muuttunut vähemmän kiinnostavaksi, kun viestit ovat keskustelua ajankohtaisista aiheista yms. Näitä ketjuja on tällä palstalla jo lukuisia, vastaavista aiheista päivittäin, taloudesta jne. Kuulumisketjuja ja tavallisten juttujen ketjuja ei taida monia olla. Yksittäisten ihmisten tavallisen elämän kuulumisia. No, mikäs siinä, jos enemmistö haluaa näin ketjun muuttuvan.

Olen samaa mieltä.

Eihän täällä pakoteta olemaan. Sekaan mahtuu kuulumisia, nytkin on ollut kirjastoreissua, flunssaoireita ja äidin lapsuuskuulumisia.  Kaikkea sekaisin, ja  arkisiin puheenaiheisiinhan meidän päivämme menee, se on meidän kuulumisia.  Sinulla ehkä erilaisia. Hei vaan ja mukavaa pyhää, jos poistut.  Minä viihdyn nyt, ennen oli ilkeilyä ja jankkausta liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinulle, joka nyt et viihdy. Avaa uusi ketju vain naisille. Luulen, että silloin painottuisi enemmän hömppään, kun sitä ilmeisesti kaipaat.  Hömppäketju vanhoille naisille. Tai Mummojen mutinaa. Tai Harmaahapsien havinaa kutimen äärestä.  MItäs sanot?

Vierailija
2444/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee mielipide:

Olen samaa mieltä.

Hymistely oli mukavaa, jatkan sillä linjalla. Poikkesin pihalla, kuulin, että lähinaapuri on kuollut. Miehensäkin huonossa kunnossa sairaalassa. Läheltä on jo kymmenkunta siirtynyt tuonilmaisiin tänä vuonna. Paikallislehdessäkin kymmeniä kuolinilmoituksia välillä. Ja nuoriakin lähtenyt.

Toisaalla kyseltiin pukeutumisohjeita uurnan laskuun. Otaksuisin, että samoja hautajaisvaatteita käytetään. Joku suositteli hihatonta mustaa leninkiä. Eipä ole kohteliasta ainakaan kirkkoon mennä käsivarret paljaina. Tai avonaisessa koltussa.

Vierailija
2445/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja kaipaan asiallista kunnon keskustelua ja sitä on nyt viime päivinä vasta ollut. Turha saman jankkaus ja turhanpäiväisistä kirjoittaminen tympäisee. Mutta ymmärrän, jos joku ei viihdy nyt täällä, hän voi mennä pois.  Monipuolisuus on aina hyväksi, eihän sivistämien ole koskaan myöhäistä. Jatketaan kunnioittavaa keskustelua. 

Maataloudessa on matkailu noussut tärkeäksi osaksi.  Suomen puhdasta luontoa ei osata vielä markkinoida tarpeeksi. Siitä saisi paljon lisää vielä irti. 

Vierailija
2446/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinulle, joka nyt et viihdy. Avaa uusi ketju vain naisille. Luulen, että silloin painottuisi enemmän hömppään, kun sitä ilmeisesti kaipaat.  Hömppäketju vanhoille naisille. Tai Mummojen mutinaa. Tai Harmaahapsien havinaa kutimen äärestä.  MItäs sanot?

Mitä irvailet? Olethan sinäkin täällä

Niin olen ja viihdyn. En valittanutkaan, joku muu ei viihtynyt. Hän voi tietysti mennä pois.

Vierailija
2447/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärryksessä taas jollakin puutetta. Olipa lyhyt hyvä kausi, hän on täällä taas riitelemässä. Elämän sisältönä riitely.

Vierailija
2448/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ketjuistahan saisi aivan loistavia huumoriketjuja kuten Tylsistäkin. Päälaelleenkääntäen.  Mummojen mutinaa olisikin räväkkää kansankieltä raikkaasti paisuttaen. Harmaahapsien havinaa kutimen äärestä pikkutuhmaa vihjailua papoille jne .  Kekseliäitä  otsikoita! Hömppäketju kuivan asiallista eläkekeskutelua ja lääkeneuvontaa. 

Vierailija
2449/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä ole ikärajaa?

Mene mummottelemaan muualle, vauhdikkaampia ketjuja on kyllä tarjolla.

Huumorintaju kateissa? Nuohan ovat iloisia kivoja otsikoita. Riippuu ihan käsittelytavasta.

Näytä aiemmat lainaukset

Moikka nasut! Turhanpäiväisiä kuulumisia: laiskotti,  joten kaivoin pakkasesta Finduksen rapeita kalaleikkeitä,  pariisinperunoita sekä sekavihanneksia.  Kala ja potut pannulle, vihannekset mikroon ja päälle sulatettua valkosipulivoita. Tulipas 1980-luku mieleen.  

Vierailija
2451/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doorist ei oo enään näkyny.

Vierailija
2452/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumorintaju kateissa? Nuohan ovat iloisia kivoja otsikoita. Riippuu ihan käsittelytavasta.

Sepä se, ehkä eka kerralla on hauskaa, ei toistuvasti samansuuntaisia jaksaisi lukea

N54, ei mummo, harmaa, eikä kudo

Vierailija
2453/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Moikka nasut! Turhanpäiväisiä kuulumisia: laiskotti,  joten kaivoin pakkasesta Finduksen rapeita kalaleikkeitä,  pariisinperunoita sekä sekavihanneksia.  Kala ja potut pannulle, vihannekset mikroon ja päälle sulatettua valkosipulivoita. Tulipas 1980-luku mieleen.  

Moikka Kyylän emo, mites ne jauhenlihapullat onnistui ja ruskea kastike:) enpä ole vuosiin tehnyt. Lapsena eka tuoka, mitä opettelin tekemään: kuoriperunat ja ruskea kastike, oi niitä aikoja. Puuhellalla, tulet tein jo alta kouluikäisenä. Äiti kaatoi veden perunoista. Muu onnistui kyllä.

t. Nasu

Vierailija
2454/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No löytyhän se.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka Kyylän emo, mites ne jauhenlihapullat onnistui ja ruskea kastike:) enpä ole vuosiin tehnyt. Lapsena eka tuoka, mitä opettelin tekemään: kuoriperunat ja ruskea kastike, oi niitä aikoja. Puuhellalla, tulet tein jo alta kouluikäisenä. Äiti kaatoi veden perunoista. Muu onnistui kyllä.

t. Nasu

JauheNlihapallerot onnistui hyvin,  mutta mulla ei ollutkaan vehnäjauhoja,  joten kastike jäi tekemättä.  Mutta tein sitten perunoista muusin,  niin oli ihan hyvää niinkin.

Monista ruuista tulee lapsuus tai nuoruus mieleen.  Kasarilla ennen lapsia tuli syötyä joko sairaanhoito-opiston ruokalassa tai töissä.  Kotona en laittanut joka päivä ruokaa ja siksi tuoreita kasviksia en kovin usein ostanut.  Mutta pakasteita kylläkin ja niillä sitten korvasi  "rehut ".

Vierailija
2456/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja kaipaan asiallista kunnon keskustelua ja sitä on nyt viime päivinä vasta ollut. Turha saman jankkaus ja turhanpäiväisistä kirjoittaminen tympäisee. Mutta ymmärrän, jos joku ei viihdy nyt täällä, hän voi mennä pois.  Monipuolisuus on aina hyväksi, eihän sivistämien ole koskaan myöhäistä. Jatketaan kunnioittavaa keskustelua. 

Maataloudessa on matkailu noussut tärkeäksi osaksi.  Suomen puhdasta luontoa ei osata vielä markkinoida tarpeeksi. Siitä saisi paljon lisää vielä irti. 

Luonnon rauhaa,  hiljaisuutta ja puhtaita vesiä olisi tarjolla. Monissa maissa nämä on ylellisyyttä. Ulkomaalaisten mielestä eksotiikkaa on se, mikä meille on arkea. Sauna, avanto, eräretki, nuotiolounas.

Noloa on, että turismilla on myös rumasti rahastettu. Kalliit matkat Lapin ihmemaahan maksaneet on pistetty syömään kertakäyttöastioista telttaan. Sana näistä leviää. Joku ohjeistus ja valvonta tarvittaisiin palvelujen laatua takaamaan.

Tiesittekö muuten, että Rovaniemellä Joulupukin pajakylässä napapiirillä on hirsimökki, joka rakennettiin joskus 1950-luvulla, kun Rooseveltin puoliso Eleanor Roosevelt tuli tutustumaan pohjoisen uudelleenrakennukseen sodan jälkeen. Paikalla ei ollut mitään ja hirsirakennus pystytettiin hetkessä. Eipä tarvinnut Eleanorin suossa seistä kuuntelemassa juhlapuheita. Pajakylä on sittemmin rakennettu sen ympärille.

Vierailija
2457/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Nasu

JauheNlihapallerot onnistui hyvin,  mutta mulla ei ollutkaan vehnäjauhoja,  joten kastike jäi tekemättä.  Mutta tein sitten perunoista muusin,  niin oli ihan hyvää niinkin.

Monista ruuista tulee lapsuus tai nuoruus mieleen.  Kasarilla ennen lapsia tuli syötyä joko sairaanhoito-opiston ruokalassa tai töissä.  Kotona en laittanut joka päivä ruokaa ja siksi tuoreita kasviksia en kovin usein ostanut.  Mutta pakasteita kylläkin ja niillä sitten korvasi  "rehut ".

Muistan nuorena aikuisena, kun sisko perheineen tuli kylään. 3 nälkäistä taaperoa. Sisko sanoi, että keitetään perunat jne.

Minä: perunat?, eihän mulla mitään perunoita ollut, söin töissä, viikonloput reissasin kylillä. Leipää, juustoa, voita oli. Vihanneksia, hedelmiä. Ei maitoa, vehnäjauhoja yms

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Nasu

Muistan nuorena aikuisena, kun sisko perheineen tuli kylään. 3 nälkäistä taaperoa. Sisko sanoi, että keitetään perunat jne.

Minä: perunat?, eihän mulla mitään perunoita ollut, söin töissä, viikonloput reissasin kylillä. Leipää, juustoa, voita oli. Vihanneksia, hedelmiä. Ei maitoa, vehnäjauhoja yms

Tämähän se, kun pääasiassa syö kodin ulkopuolella.  Hedelmiä, leipää ja kahvia mullakin aina löytyi, mutta ei välttämättä mitään raaka-aineita ruuanlaittoon. Sitten,  kun esikoiseni syntyi,  piti alkaa kokkailemaan. 

Vierailija
2459/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei osata markkinointia ulkomaille!

Kun seuraa ohjelmia naapurimaista, Norjasta ja Tanskasta esimerkiksi niin olen huomannut miten surkeita kaminoita siellä on lämmönlähteinä olohuoneissa. Siinäpä olisi markkinarako meidän takkamestareille!

Vuolukivitakka lämmittää hyvin. Ja on tosi kauniita kaakelitakkoja- miksei markkinoida!?

Monessa muussakin asiassa voisi parantaa vientiä.

Vierailija
2460/2686 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä tämän vauhdikkaampaa. Meno kuulumisketjuissa on ollut aiemmin liiankin vauhdikasta.