En tajua talvifaneja. Lähteekö joku todellakin mielummin ovessta ulos toppahousut,pipo, kaulahuivi jne yllä kuin kevyessä kesämekossa?
Juoko aamukahvin mielummin keittiössä kuin paljasjaloin portailla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kesämekossa ei voi mennä hiihtää
Oli asu mikä tahansa niin hiihtäminen on kidutusta.
Itse tykkään, että vuodenajat ovat selvästi toisistaan erilaiset. Kunnon talvi kuuluu minusta asiaan. Nyt on meneillään paras talvi pitkiin aikoihin etelä-Suomessa.
Miehenä on kesä todella vaikeaa, kun pitää yrittää saada avaimet, lompakko ja puhelin survottua shortsien taskuihin. Kevät, talvi ja syksy on hyvää aikaa kun mahtuu kaikki takin taskuihin.
Todellakin. En tykkää liehuvista kesämekoista, en tykkää vartaloni esittelystä (olen hoikka), en tykkää ihon palamisesta. Mitään portaita minulla ei ole ja jos olisi, en todellakaan joisi aamukahviani niissä.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa ap keväästä syksyyn kestävät siitepölyallergiat ja palaa sitten asiaan. Niitä on siedätetty parhaan tiedon mukaan, eivät ole kadonneet. Astmaa onneksi ei ole tai en voisi ulkoilla myöskään pakkasilla.
En ole ap, mutta allergikko. Valitsen kaikesta huolimatta AINA mielummin kesän kuin talven. Allergiat voi hoitaa lääkkeillä edes jotenkin, mutta kroppani ei totu kylmyyteen vaikka tekisin mitä. (Astmakin on, mutta se ei kyllä estä ulkoilua pakkasella.) Päätä särkee ja olen palellut ja ollut sellaisessa jännittyneessä tilassa tämän takia kuukauden. Rento olo tulee vain saunassa tai peittojen alla. Ei kyllä ole mitään elämää tämä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään, että vuodenajat ovat selvästi toisistaan erilaiset. Kunnon talvi kuuluu minusta asiaan. Nyt on meneillään paras talvi pitkiin aikoihin etelä-Suomessa.
Samaa mieltä!
Mieluummin puen vaatetta päälle kuin hikoilen jo istualleen
Aamukahvit join kyllä keittiön pöydän ääressä mutta sitten vaan kunnolla vaatetta päälle ja neljän kilometrin matka kävellen töihin. Näin lounasatuolla ihailen kaunista lumista maisemaa ja odotan, että pääsen taas työpäivän päätteeksi ulos ja kotiin kävellen.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudutaan aina sään mukaan, tässä sen enempää faniteta mitään säätä erikseen.
Just näin!
Tarkeneminen on pukeutumiskysymys.
Itse tykkään talvesta. Kesällä ei ole näin kaunista kuin on ollut nyt jo monta viikkoa. Ainakin täällä Savossa.
Ap on näitä Biksut päälle ja rannalle! -tyyppejä. Viis muista ihmisistä ja heidän silmistään.
Sama kuin kysyisi että lutraako joku aurinkorasvalla vain saadakseen joka tapauksessa auringonpistoksen, kun auringosta voi nauttia raikkailla keväthangillakin?
Kaikki on siten miten sen kokee.
Pakkkkanen, siitä suomalainen tykkää!
Minä. En kestä hellettä enkä auringonvaloa, ja kesällä liikahdan ulos vain iltaisin.
Eräs nainen sanoi eilen hyvin.
"Paremmalta se kevätkin tuntuu, kun on ollut kunnon talvi"
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin lähden kesällä mekossa ulos.
M47
Mutta joskus kuitenkin korot kopsuen.
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen sanoi eilen hyvin.
"Paremmalta se kevätkin tuntuu, kun on ollut kunnon talvi"
Tai siis yksikin plus aste tuntuu lämpimältä kun on monta kuukautta palellut pakkasissa.
En käytä pipoa vaan huppua. En käsineitä vaan työnnän kädet taskuun. Pitkä toppatakki ja talvisaappaat polveen asti niin hyvin tarkenee vaikka jalassa on pelkät trikoot. Ja kesällä en mitään mekkoja käytä.
Ehdin jo toivoa, että ne jouluun saakka olleet säät olisivat pysyneet. Nyt palelee ja niveliä särkee. Tykkään juosta, mutta ei näillä pakkasilla voi kovin kummosia lenkkejä tehdä. Naama jäätyy oli päällä mitä vain. Ja ennen kuin kukaan ehdottaa, niin ei mikään huivi tai rätti naaman edessä muuta sitä asiaa. Toisekseen, joutuu heti herättyään pukemaan kauhean määrän vaatetta päälle, että tarkenee edes jotenkin lenkittää koiran ja silti palelee ja saa päänsäryn heti aamusta
Tykkään talvesta ja mieluummin pukeudun pakkasilla toppavaatteisiin kun kesämekkoon, eikä yhtään ainutta itikkaa ole näkynyt.
Mieluummin katselen saimaannorpan ulkomuodolla varustettuja suomimammoja paksuissa talvivaatteissa kuin kevyissä mekoissa just sayin'.