Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä moukkamaista olet nähnyt tapahtuvan juhlissa?

Vierailija
21.07.2019 |

Ei mitään känniörvellyksiä, vaan muuten vaan huonoja tapoja.

Esim yksissä häissä jotkut haki ruokaa ennen morsiusparia. Pöytä ei ollut edes valmis, kun kiireisimmät jo lappoi lautasensa täyteen. Morsiammella oli aika kireä ilme, syystäkin .

Kommentit (750)

Vierailija
1/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että ”Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä”

Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D

Vierailija
2/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlissa eräs pariskunta pärskyi ääneen, kun riparilaisen sukulainen lauloi onnittelulaulun. Ei mennyt ihan nuotilleen, muut vieraat älysivät pitää pokkaa. Hävetti pärskijöiden puolesta, mutta heillä ei muutenkaan ole mitään käytöstapoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monacon  Albertin häissä kamera osui kuvaamaan just kun morsiamen isä istui tympääntyneen näköisenä pöydässä, tempaisi käteensä sen hienosti taitellun lautasliinan ja pyyhki sillä koko hikisen naamansa ja nenänsä. 

Vierailija
4/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely. Riitely niin, että vaimo alkaa itkuhuutaen selostaa riidanaiheita vuosikymmenten takaa, paljastaen miehen sukulaisten salatuimpia skandaaleja ja muita "herkkupaloja" siinä sivussa. Osumaa paljastuksista ottivat riidan edetessä myös monet juhlissa paikallaolleet.

Hieman oli vaivaantunutta sen jälkeen. Riita alkoi vieläpä ihan mitättömästä jutusta.

Vierailija
5/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuminen herättää silloin tällöin kummastusta. Olin kummipoikani ristiäisissä, ihmisillä päällä puvut ja mekot kuten kuuluukin. Lapsen isän siskolla oli yllään pellavaverskat ja pellavapusero.

En tietenkään tiedä taustaa tuon asun takana, jos vaikka oli suoraan kiireessä tullut jostain mökiltä tms. Mutta itse loukkaantuisin kyllä, jos veljeni astelisi hypoteettisen lapseni tärkeään juhlaan olovaatteissa.

Vierailija
6/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla isoissa juhlissa jostakin syystä aina löytyy mies, joka ottaa munansa esille.

Vierailija
7/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa vainajan kaveri istui etupenkkiin ja ryntäsi laskemaan kukat ennen lähisukulaisia.

Vierailija
8/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursailu menee joskus niin pitkälle, että se lähentelee jo moukkamaisuutta. Esimerkki: Talon emäntä tuli olohuoneeseen kuoharilasit tarjottimella ja kehotti kaikkia ottamaan. Kaikki katselivat vain seinille, kukaan ei halunnut ottaa ensimmäisenä. Lopulta emäntä suorastaan parahti "ottakaa nyt, en jaksa pidellä tätä!" 

Vierailija
9/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.

Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.

Vierailija
10/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaiseni häissä tuoreen sulhasen vanha setä meni vihkimisen jälkeen kirkon pihalla kysymään isoon ääneen sulhaselta, että ”Mitä ihmettä sinä Mikko(nimi muutettu) oikeen näät tuossa akassa, että piti näin pitkälle mennä”

Siinä sanoi, kaikkien kuullen. Muut vieraat olivat aivan huulipyöreänä ja sulhasen isä meni ukkoa ojentamaan. Tuo setä on muutenkin röyhkein ja törkein tapaus, jonka tiedän ja jolla vaikeuksia pidätellä kielenkannattimiaan. Kaikki sukulaisensa varmasti saaneet osansa äijän törkeydestä, mutta tuo kyllä jätti aivan sanattomaksi :D

Olis muuten se sukulainen, jonka vieressä mä olisin herkeemättä kaikissa juhlissa. Parhaat naurut näistä möläyttelevistä moukista saa.

ohis

Vierailija
11/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa näin yhden miehen jolla hihat käärittynä, näkyi tatuoinnit paremmin. 

Vierailija
12/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me pidimme juhlat ja vieraat eivät tervehtineet eivätkä puhuneet kanssani koko iltana. Eivät edes kysyneet lupaa, että saavatko heidän lapsensa kaivaa koristelut irti täytekakusta. Kakku oli kuin pommin jäljiltä ja laitoin sen kompostiin kun vieraat lähtivät.

Eihän sitä ole mikään pakko pitää sukulaisensa puolisosta mutta tuollainen käytös on kyllä ala-arvoista. Keittiöpiikaakin yleensä tervehditään ja kiitetään normaaleissa juhlissa.

Mitähän mä en nyt tässä tajua?

Te piditte juhlat - te, sä ja miehes? Ketä olitte kutsuneet, kun noin käyttäytyivät? Etkö itse tuntenut ihmisiä? Miksi et itse jutustellut vieraittesi kanssa?

Vierailija
13/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te piditte juhlat - te, sä ja miehes? Ketä olitte kutsuneet, kun noin käyttäytyivät? Etkö itse tuntenut ihmisiä? Miksi et itse jutustellut vieraittesi kanssa?

Kutsuimme miehen sukulaisia. Olin ihan ovella toivottamassa kaikkia tervetulleeksi. Pöydässä yritin kysyä kuulumisia mutta kukaan ei vastannut mitään. Eivät edes katsoneet minua. Kymmenen vuotta olimme olleet jo naimisissa. Mieheni suku vastusti todella paljon liittoamme. Olen ihan nuhteeton ja opiskellut ihminen, jolla ei ole minkäänlaisia merkittäviä paheita kotoilun lisäksi.

Vierailija
14/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että värväydyin kaverini lapsen ristiäisissä keittiöpiiaksi. Vieraat kiittivät meitä keittiöpiikojakin lähtiessään.

Vierailija
15/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä expattien uudenvuodenjuhlissa ulkomailla nostin viinilasini huulilleni ja huomasin, että joku oli onnistunut tumppaamaan siihen puoliksi polttamansa savukkeen. Olin varmasti vähiten skarppi ja tyylikäs niissä bileissä ja sain aivan tuntemattomiltakin ihmisiltä aika ylimielistä kohtelua, mutta tuo oli vähän liikaa.

Vierailija
16/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet rikkovat pukeutusetikettiä. Paitahihasillaan tepastelua, taskuliinat puuttuu jne jne.

Vierailija
17/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilasjuhlasankari potkaisi kengät pois jalastaan ja tepasteli kotonaan paljain hikisin jaloin.

Vierailija
18/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lapsen kaverin synttäreillä. Lapsen kaverin äiti pyysi lahjasta kuittia, että voisi käydä vaihtamassa osan moniosaisesta lahjasta. Lahja sisälsi muistikirjan, penaalin, kyniä ja kumeja, niin halusi käydä vaihtamassa sen penaalin. Kun lahjoja muutenkin tuli vierailta yhteensä parikymmentä ja tässäkin mielestäni kaverisynttäreille suht yltäkylläisessä lahjassa vielä suurin osa ilmeisesti oli mieleen, niin eikö sen penaalin olisi sitten voinut vaikka laittaa vaivihkaa myöhemmin johonkin kiertoon.

Vierailija
19/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulhanen oli naamahappana ison osan juhlista, hääkuvissakin naama näkkärillä

Vierailija
20/750 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukon hautajaisissa syntyi kummallinen tilanne.

Apella on kaksi poikaa ja leski. Lisäksi oli olemassa noiden poikien serkku, joka oli asunut muutaman vuoden näillä appivanhemmilla, mutta oli hautajaisyen aikaan jo yli 40 v. ja hänellä avioton lapsi.

Leski (eli anoppini) ilmoitti siunaustilaisuuden alkaessa että hän ja tämä serkku  ja tämä lapsi laskevat kukat ensimmäisenä ja sen jälkeen pojat perheineen. Siis kun tämä serkku ei ollut mitenkään läheinen edes anopille, niin siinä syntyi tosi outo tilanne. Että hän laski kukat äitinsä veljen arkulle ennen kuin vainajan omat pojat tai edes leski sen tekivät, Tässä oli joku perustelu että kun ei sillä ole muitakaan. 

Tuntui tosi oudolta, vaikkei nyt tapahtumana ollut iso. Testamentissa ei ollut mitään muistamista tälle serkulle jne. mikä teki anopin käytöksestä entistä oudompaa.

En pidä millään tavalla uskottavana mitään salaliittoteoriaa, että appiukko olisi ollut tuon serkun  lapsen isä yms. ei vaan käy aikajaksojen suhteen järkeen millään tavalla. Anoppi vaan ehkä koki että nää perheettömät pitää huomioida ja tuli dissaaneeksi samalla omat poikansa.284