Sara Vanninen HS kuukausiliitteessä
Tänään ilmestyneessä Hesarin kuukausiliitteessä Sara Vanninen kertoo työstään vastuullisena vaikuttajana:
Vannisella on nelisenkymmentä asiakasta, joiden kanssa hän mainostaa suurin piirtein 90 asiaa tai tuotetta vuodessa.
Pikamuotiketjut on tipahtaneet multa pois melkein kaikki. Ennen yritystoimintani pyöri niiden varassa, mutta sieltä on enää pari jäljellä. Se ajatus ei tunnu enää hyvältä.
Osta, osta! 90 tuotetta vuodessa, se on siis noin 2 viikossa. Viherpesupuhetta.
Ja miltähän tuntuu näistä pikamuotiketjuyhteistyökumppaneista, joita Vannisen sanoin enää 2 jäljellä, lukea kuinka heidän toimintansa ei suosittelija Vannisesta tunnu oikein hyvältä
Kommentit (15)
Ja mitä nillitystä, kun someinfluensseriammattia ei arvosteta! Pää pois puskasta influt! Ei johdu siitä, että on nuorten naisten keksimä ala vaan ihan siitä työstä itsestään. Rahasta ollaan valmiita tekemään mitä vain. Sitä ei kovin moni arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä nillitystä, kun someinfluensseriammattia ei arvosteta! Pää pois puskasta influt! Ei johdu siitä, että on nuorten naisten keksimä ala vaan ihan siitä työstä itsestään. Rahasta ollaan valmiita tekemään mitä vain. Sitä ei kovin moni arvosta.
Mitäpä luulet, että muissa töissä tehdään? Niissä tehdään asioita rahasta.
Artikkelissa sanotaan:
Tällä hetkellä hän esimerkiksi näyttää vauvansa kasvot, mutta voi olla, että linja muuttuu, kun lapsi kasvaa.
Mutta nyt ajattelen, että vauvallekin on ihan hyvä, kun se saa tuloja. Sillä on jo nyt 20 000 euron tienesti sijoitettuna.
SE? SILLÄ? Ai niin, influlle lapsi on esine, jonka omistaa ja jolla voi ansaita lisää.
Tienaa, tienaa. Jopa SE lapsikin tienaa.
Jotenkin sitä arvostaa enemmän sellaisia rehellisen kaupallisia someinfluenssereita. Sieppi ei paljon kipuile kulutuksen kanssa toisin kuin vaikka Karoliina Pentikäinen, joka tuuttaa maailmantuskaansa säännöllisesti ja siihen heti perään parin pikamuotiketjun hehkutukset. Oh Lord.
Ei voi kuin pyöritellä päätään tälle ns. alalle/ammatille. Enkä vihaa mitään sanaa enemmän kuin influensseri. Ihan käsittämättömiä summia tuosta höpönpöpöstä. Toisaalta, tavallaanhan he tekevät vain menneen ajan pr-työtä eri muodossa - sitä, mistä ennen maksettiin julkkikselle tai mallille.
Mutta en kyllä myöskään ymmärrä sitä, että eikö tuotteen/palvelun/influensserin arvo rapise siinä kohtaa, kun mainostetaan sataa tuotetta? Eli niinsanotusti kaikkea mitä tarjotaan? Ja siihen vielä tällaiset ulostulot täydennykseksi.
Kyllä sieppaa kun itse tekee töitä niska limassa ja joku saa tuollaisella höpöhöpöllä moninkertaiset tulot!
Minun täytyy sanoa, että en ole kyseisestä influenssaajasta ennen lehtiartikkelia kuullutkaan.
Mutta ap:n kysymykseen, että miltähän pikamuotiketjuista nyt tuntuu, vastaan vain että voi voi. Miltähän tuntuu kaikista niistä ihmisistä, jotka elävät konkreettisesti pikamuodin ongelmien äärellä, esim. saastuneiden vesien lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa sanotaan:
Tällä hetkellä hän esimerkiksi näyttää vauvansa kasvot, mutta voi olla, että linja muuttuu, kun lapsi kasvaa.
Mutta nyt ajattelen, että vauvallekin on ihan hyvä, kun se saa tuloja. Sillä on jo nyt 20 000 euron tienesti sijoitettuna.SE? SILLÄ? Ai niin, influlle lapsi on esine, jonka omistaa ja jolla voi ansaita lisää.
Mä olen itäsuomalainen ja kaikki ihmiset on mulle se. Enkä kyllä kenelläkään tee rahaa.
Ja tällainen "höpöhöpö" tienaaminen on mahdollista ihan vain siksi että ihmiset ostaa. Turha avautua vauvapalstalla, kun nykyihmisten elämä kuitenkin pääosin pyörii materian ja ostamisen ympärillä. Minulla on tuttavia, jotka "ovat" huolissaan ilmastoasioista, mutta käydään kuitenkin lomalla Thaimaassa ja Kanarialla ja ihmetellään kun ostan vähät vaatteeni käytettynä. He ei pystyisi kun eihän niistä kuulemma sillon tiedä ovatko muodikkaita vai ei. Nykyajan länsimaiseen elämään kuluttaminen kuuluu olennaisesti kuin ravinto ja lepo. Se on kuin yksi perustarve, jota ei kyseenalaisteta juuri koskaan ja mitenkään. Ainakaan tosipaikan tullen. Sisustetaan, remontoidaan, mennään trendien mukana ja sillä hyvä. Kaltaiseni hc-kuluttamattomat (asia jota en tuputa), saa aikaan vaivautunutta syyllisyyttä ja ihmettelyä.
Aletaan kaikki someinfluenssereiksi ja markkinoidaan tuotteita toinen toisillemme.
Sara ja monet muut vaikuttajat eivät ymmärrä, että tuo "mene oikeisiin töihin" -kommentti liittyy siihen, ettei heidän työstään ole mitään konkreettista hyötyä em. yhteiskunnalle. Poislukien vastuullisuusvaikuttajat. Nämä lifestyle-vaikuttajat vaikuttavat välillisesti ilmastonmuutoksen yms. Heidän työtään on kannustaa kuluttamaan niin paljon kuin sielu sietää ja tästä he saavat rahaa. Surullista toki on, että maailma perustuu tällaiseen kuluttamiseen ja sitten on näitä lampaita, jotka palvovat näitä lifestyle-vaikuttajia.
Sara sanoi haastattelussa, että hän valitsee duuninsa nykyään vastuullisuus eikä raha edellä. Ihan höpöpöpö-kommentti oli. Iso osa hänen töistään on edelleen vastuuttomien firmojen kanssa, jonka lisäksi hänen koko duuninsa on itseasiassa vastuutonta, koska sen ansaintalogiikka perustuu siihen, että hän markkinoi ihmisille turhaa paskaa. Taitaa nuo hänen pari "vastuutonta yritystä" joiden kanssa edelleen tekee yhteistyötä olla sitten niitä, jotka maksavat hyvin vai miksi muuten ei niistä luopuisi.
En tajua miten nämä ihmiset nukkuvat yönsä.
Sara Vannisella on instan mukaan ollu alle 2 viikon välein menkat, kun kuukautispikkareita mainostelee. 23.10. menkkojen päivä 1, tänää taas storyn mukaan menkat ja pikkuhousut parrasvaloissa. Menee uskottavuus 😄
Juuri luin tämän. Tässä ammatissa luulisi olevan jatkuvassa arvoristiriidassa itsensä kanssa.Tai sitten pitää olla pokerinaamainen valehtelija. Samalla kun halutaan lisätä kulutusta ja kehotetaan seuraajia koko ajan ostamaan lisää, kerrotaan kuinka ahdistuneita ollaan ilmastonmuutoksesta.