Mikä on erikoisinta ruokaa mitä olet maistanut?
Kyselin että mitä ruokaa et ole koskaan maistanut ( https://www.vauva.fi/keskustelu/6391662/mita-ruokaa-et-ole-koskaan-mais… ) ja siitä tulikin mieleen kysyä, että mikä on erikoisinta ruokaa jota olet maistanut?
Mä en ole koskaan syönyt mitään erikoista, joten itseni kohdalla ei tule mitään mieleen.
Kommentit (102)
-Marokkolainen kyyhkyspiirakka.
-Sirkat.
-Karhunliha.
-Lentokala.
-Ternijuusto. (Olen kaupunkilainen.)
-Etanat.
-Mämmi. (Ulkomaalaiselle tämä on erikoista.)
-Barrakuda.
-Jänis.
-Kaviaari.
-Kateenkorva.
Suhakza
Alligaattori, krokotiili, emu, kenguru, hevonen, sammakko, ankerias, käärme, kilpikonna, osteri, simpukka, jotain pikkulintua jota nyt en muista mikä lajike oli. Niin ja ankanräpyöitä. Monia hedelmiä mistä ei Suomesssa ole kuultukaan. Tuskin tuli kaikki mutta ei ihan jokapäiväisiä aineksia nuo. Luulen syöneeni Aasiassa myös rottaa mutta siitä ei ole täyttä varmuutta.
Koiraa olisi ollut tarjolla mutta siitä kieltäydyin eettisistä syistä.
Mustekalaa en pidä mitenkään erikoisena, sitähän saa joka marketista.
Koiraa, lintuhämähäkkiä, maki suvun kissa apinaa ja kaskaita. Ehkä kotimaisista erikoisin on maksalaatikko chilitonnikala mössö kylmänä, ja juuri kylmänä, koska lämmittäessä maku muuttuu.
Heinäsirkkoja ja kananvarpaita Kiinassa. Ei maistuneet miltään.
En ole varma oiiko se tarjottu liha kissaa vai koiraa. Mutta hiton tulista se oli.
Japanissa söin rapeaksi paistettua ankeriaan selkärankaa. Ei maistunut juuri miltään, rahisi vain hampaissa.
Aivoja olen syönyt joskus kauan sitten.
fish & chips, elikkäs vähän kuin makkispekkis
Vierailija kirjoitti:
fish & chips, elikkäs vähän kuin makkispekkis
....ja kylkeen tuli vain kolaa juomaksi.
Oon kerran maistanut maksalaatikkoa, verilettuja, rössypottuja ja klimppisoppaa. Toista kertaa ei tarvi noita maistaa. Matkustan paljon, enkä tiedä mitä milloinkin oon syöny. Kerran salaatista tuijotti silmät, jätin maistamatta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen syönyt ihmistä.
Jonkun henkirikoksen yhteydessäkö...? 😱
Hapansilakka. Ei hirveän erikoinen mutta maku oli käsittämättömän kauhea.
Peeniksen muotoista viinikumimakeista.
Vierailija kirjoitti:
Kengurun reittä. Oli tosi kovaa ja sitkeetä, no ihmekkös tuo kun on pomppiessa bodattu.
Liikaa kypsennetty. Kengurulle ei tarvitse kuin näyttää pannua, se pitää jättää puoliraa'aksi.
Alligaattoria Floridassa. Oli aika paksu panerointi ja maistui lähinnä kanalle. Ei yhtään kalalle.
Krokotiili, etanat, heinäsirkat, kanan sydämet, pallokala, sammakon reidet... nämä muistuu äkkiseltään mieleen.
Antilooppia Turussa ravintola Cantina Aztecassa.
Siitä on niin kauan että en muista miltä maistui. Koko ravintolaakaan ei ole enää olemassa, harmi.