Miksi pankkiautomaatista ei saa enempää kuin 400 euroa kerralla?
Vaikka samasta reiästä sai markka-aikana ulos 2000 markkaa, eli 20 satasen seteliä?
Samalla ainakin Osuuspankki pakkolaski kaikkien korttien nostorajan 3000 euroon päivässä. Eikö ihmisillä ole enää kohta oikeutta omiin rahoihinsa, kun konttoreitakin on aina vain yhä vähemmän?
Kommentit (17)
Nostorajoitus tehty silloin kun hait pankkikorttia. Eikö se nosto ole se sovittu summa/ päivä.
Automaattien max 400e:n nostomahdollisuus on rahastuskeino. Ainakin jossain vaiheessa ilmaisia nostoja oli vain 2/kk. Jos tarvitset tonnin, niin kolmas nosto jo maksaakin, kun joudut tuon saamiseksi kolme nostoa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Saahan, vitsi mikä juntti
Sinä juntti
Ruotsissa voi ottaa viikossa 15000 kruunua .
Otto automaattien omistaja sanoo, että automaatit on helpommin hallittavissa ja useamman asiakkaan käytössä tuolla lasketella nostorajalla.
Olet itse antanut pankille 400€ nostorajan.
Jos tililläsi on esim. 2000€ nostoraja, voit nostaa sen 400€ 5 erässä.
Kannattaa muuttaa tilin ehdot, niin ei tule yllätyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olet itse antanut pankille 400€ nostorajan.
Jos tililläsi on esim. 2000€ nostoraja, voit nostaa sen 400€ 5 erässä.
Kannattaa muuttaa tilin ehdot, niin ei tule yllätyksiä.
Et tainnut lukea aloitusta. Pankki on laskenut nostorajaa 3000 euroon asiakkaalta kysymättä, jolloin tuota isompaa nostoa ei pysty automaatilla tekemään edes useammassa erässä.
Jos ne on tehty lasten automaateiksi. Leikkirahaa. Holhous. Automaatit voivat olla riski julkisella paikalla, ettei iske ryöstäjä.
Vierailija kirjoitti:
Otto automaattien omistaja sanoo, että automaatit on helpommin hallittavissa ja useamman asiakkaan käytössä tuolla lasketella nostorajalla.
Perustelu kuulostaa täysin naurettavalta, kun ulkomailla automaateista saa useampaakin tuhatta euroa kerralla (esim. Saksa ja Italia). Jos rahat meinaa automaatista loppua vilkkaammilla paikoilla, niin eikö 100 ja 200 seteleitä voida ladata sinne, kun sellaiset kerran on olemassa?
Mulle on joskus joku kertonut, että se on turvallisuussyistä, että ei joku voi laittaa sua nostamaan sun tiliä tyhjäksi kerralla. Tai jos olet itse vaikka kännissä, niin et saa kaikkea saman tien ulos. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta kuulostaa ihan uskottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on joskus joku kertonut, että se on turvallisuussyistä, että ei joku voi laittaa sua nostamaan sun tiliä tyhjäksi kerralla. Tai jos olet itse vaikka kännissä, niin et saa kaikkea saman tien ulos. En tiedä pitääkö paikkaansa, mutta kuulostaa ihan uskottavalta.
Jos ihmisellä on yli 3000 euron nostoraja kortilla, niin se on siellä usein ihan syystä ja tietoisesti, eikä sellaisen kortin kanssa liikuta missään kännipäissään. Eri kortin kanssa käydään sitten kaupassa tai baarikierroksilla.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aloittaja tarvitsee käteistä
Omiin tarpeisiinsa varmaan, ei kuulu muille.
Nosta monta kertaa niin saat enemmän.