Mikä on erikoisinta ruokaa mitä olet maistanut?
Kyselin että mitä ruokaa et ole koskaan maistanut ( https://www.vauva.fi/keskustelu/6391662/mita-ruokaa-et-ole-koskaan-mais… ) ja siitä tulikin mieleen kysyä, että mikä on erikoisinta ruokaa jota olet maistanut?
Mä en ole koskaan syönyt mitään erikoista, joten itseni kohdalla ei tule mitään mieleen.
Kommentit (102)
Lehmän mahapaita, hyvä suolapala. Nyt en ole syönyt sitä vuosiin, aikoinaan sitä sai kaupungin kauppahallista, mutta se on revitty maan tasalle jo vuosia sitten. Aikoinaan myös mummo teki sitä itse teurastusten jälkeen.
Aikanaan karibialla oli hyviä suolaisia snacksejä. Possun korvia, joissa karvoja. Eikö ne ole täällä koiran ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Norjalainen mäntysuopapalalta näyttänyt juusto.
Oliko Mesjuusto?
Etanat. Nehän olivatkin ihan herkkua ja olen syönyt monta kertaa uudelleen
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kiinalainen
Luoja hänen sieluaan varjelkoon.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Kiinalainen
Luoja hänen sieluaan varjelkoon.
Joo, eikä ollu edes hyvää! 😂 Hukkaan meni
Siansorkat. Pakko myöntää että ajatus ällötti enkä meinannut ensin edes maistaa, mutta onneksi maistoin koska oli tosi hyvää ruokaa.
En mä ole mitään kovin erikoisia syönyt, mutta kampasimpukat varmaan siis se erikoisin.
Käärmettä käärmeravintolassa Kiinassa.
Balut ja dancing shrimps( eläviä katkarapuja).
On toki tullu maisteltua kilpikonnaa,käärmettä, valasta ( japaniassa).
Savustettua hainlihaa, etanoita, Pekingin ankkaa, hanhenmaksaa, aitoa kaviaaria, pata negraa.
Hyvän ystäväni keittiöpäällikkö Jani P:n salaattikastike, jossa oli kaikki silliliemestä mehupurkkien loppuihin ja maustekastikkeiden rippeisiin.
Sammakonreidet oli hyviä, ateriasta kulunut aikaa jo yli 50 vuotta. Merihotellin discossa syötiin ystäväni kanssa, kun jotain ruokaa oli siihen aikaan pakko ottaa ennen drinkkejä.
Vasikanaivot, lehmänmaha, siansorkat, sammakonreidet, etanat. Näitä kaikkia olen maistellut Ranskassa, missä ne kuuluvat perinneruokiin.
Merisiili tai majava tulee mieleen, tiedä sitten kumpi sen erikoisempaa.
Länsi-Afrikassa sadekauden alussa suoalueilla kuoriutuu lentokykyisiksi sellaisia sääskiä. Niitä on ilma mustanaan. Niitä pyydystivät tiheällä haavilla, puristivat tahnaksi ja siitä tehtiin kourassa palloja. Pallot fritattiin kuumassa öljyssä avotulella.
En nyt menisi kehumaan, mutta kokemuksena jees.
Norjalainen mäntysuopapalalta näyttänyt juusto.