Hieman vaikea mennä töihin kun ei saa edes silmälaseja
Kelalta tuli päätös että 20e maksavat silmälaseista. No mitenkäs työttömyysturva-asiakkaana -6.50 likinäköisenä, että ikänäköisenä maksan nuo lasit? Kaksitehojen todellinen kustannus on pikkasen enemmän kuin 20e. Tässäkään asiassa ei ole mitään todellisuuden tajua. Ei ihme että vanhuksia menehtyy kuristumalla jne. En itse -6.50 silmillä ilman laseja olisi mitenkään nähnyt että joku nuokkuu tuolissaan. Vaikka olisin jotenkin onnistunut työhaastattelussa peittelemään liki/ikänäköni.
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laske ja ylläty
Vuokra-asunnon asumistukeen vaikuttaa ruokakunnan omaisuus ja tulot (palkka bruttona verot mukana, lomarahat, toisen työtömyyskorvaus bruttona, verot mukana)
www.kela.fi/miten-tulot-ja-menot-vaikuttavat"
Niin. Jos puolisolla on niin suuret tulot, ettei saa asumistukea eikä toimeentulotukea, niin silloin ei ruokakunta ole niin köyhä, että pitäisi jätesäkissä kulkea. Usein ei vaan ole haettu niitä tukia ollenkaan tai ollaan kokeiltu kerran ja jääty siihen uskoon, että ei koskaan ole oikeutta toimeentulotukeen.
Kuule, työssäkäynnistä tulee kuluja esim. auto ja sen palkan eteen tehdään 40 h viikko töitä. Kun puoliso tienaa 2200 brutto-verot ja eläkemaksut ja kaksi lasta niin ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea. Sitten ei osteta silmälaseja. Mutta kuten anoppi sanoi, jos tulee onnettomuus minkäs sille voi, si
Oletteko edes hakeneet? Testasin laskuria noilla tiedoilla ja Arvio toimeentulotuen määrästä
435,29 euroa/kuukausi.
joka kauppa kauppaa laseja 1,50 euroa taas tekosyy että kieltäydyt töistä. pelottaako sinua katsoa laseilla kaljan pöhöttämää olemustasi peilistä. 10 palautus tölkillä saat lasit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmessä muiden pitäisi ostaa sulle rillit? Jotain rajaa.
Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi maksaa sun syöpähoitosi? Jotain rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos tämän älyttömän "hyvinvointiyhteiskunnan" alasajo on alkanut. Jokainen ottakoon koppia ihan itseitsestään. En mäkään mene hakkaamaan naapureiden ovia, kun tarvitsen jotakin.
Mene kouluun, typerä kakara.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoremontissa tulee mustaksi. Mutta vaihdelaatikko tuli vaihdettua itse ja kytkin.
Niin? Toinen vaihtoehto olisi ollut viedä korjaamolle, vai onko pointti se, että jonkun muun olisi pitänyt se maksaa?
Ei ole rahaa korjaamoon.
Vierailija kirjoitti:
joka kauppa kauppaa laseja 1,50 euroa taas tekosyy että kieltäydyt töistä. pelottaako sinua katsoa laseilla kaljan pöhöttämää olemustasi peilistä. 10 palautus tölkillä saat lasit.
Nuo on varmaan kaupan + lukulaseja
Vierailija kirjoitti: Spektseiveriltä saa laseja 30eurolla. Ostat yhdet kauko ja yhdet likilasit. hinnaksi tulee 60e. Ole hyvä.
No ei tasan saa. Hinta riippuu mm. vahvuuksista, hajataiton määrästä, ohennuksesta yms. vtun ääliö.
Kelalta saa maksusitoumuksen jos olet oikeutettu toimeentulotukeen. Sen päätöksen kanssa näöntarkastukseen ja perustason moniteholasit kustantaa. Voimakkuusrajojen perusteella voi kuulua myös lisäominaisuuksia jos esim. paljon miinusvoimakkuutta laseissa. Itse sitten voi maksaa lisää jos haluaa paremmat linssit. Ja lasit voi hankkia vain Kelan sopimusliikkeestä, taitaa olla nykyään Specsavers ehkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööh, miksi kelan ne lasit pitää sulle maksaa?!? Jos työnsaanti on nyt tosta kiinni ni haet äkkiä 12kk osamaksulla nne uudeet rillit ja iloittet että pääsit töihin!!! Jotenkin aivan häiriintynyttä että kelan pitää maksaa kaikki, ja sulla ei ois mitään vastuuta omasta elannosta ja tarpeista?
Ok Igor
Iiigorkin varmaa maksaa itse lasit sinulle kusipää se on outoa.
Mitä vttua säkin sönkötät? Menkää teuraalle kaikki aivottomat kokoomusporsaat, saatana.
Te ette osaa kyllä laskea laskurilla tt-tuen määrää. Ei sieltä sellaisia summia saa mitä laskette.
Vierailija kirjoitti:
Kelalta saa maksusitoumuksen jos olet oikeutettu toimeentulotukeen. Sen päätöksen kanssa näöntarkastukseen ja perustason moniteholasit kustantaa. Voimakkuusrajojen perusteella voi kuulua myös lisäominaisuuksia jos esim. paljon miinusvoimakkuutta laseissa. Itse sitten voi maksaa lisää jos haluaa paremmat linssit. Ja lasit voi hankkia vain Kelan sopimusliikkeestä, taitaa olla nykyään Specsavers ehkä
Ei kaikki työttömät saa toimeentulotukea.
Opitte sen kyllä.
"Eduskunta hyväksyi potkulain."
Vierailija kirjoitti:
Joo näin se menee tarvittavat linssit saat .ohennukset tarpeen mukaan jos ne on voimakkuuksien mukaan tarpeen . Kehykset valitaan pienestä valikoimasta jos haluaa kalliimmat tai ei vaan sopivia löydy niin sitten maksetaan itse lisää. Joo specsavers on tällä hetkellä ainakin. Itse hankin viimeks 2024 instrusta. En tiedä kuinka pitkiä sopimuksia kelalla on näiden optikko liikkeiden kanssa. Varmaan kilpailuttavat sopimushinnat aika ajoin
No sitten tuskin saa rahaa laseihinkaan, Kela maksaa käsittääkseni vain tt-tuen saajille
Vierailija kirjoitti:
Te ette osaa kyllä laskea laskurilla tt-tuen määrää. Ei sieltä sellaisia summia saa mitä laskette.
Joo ei kylläkään saa mitään 500 e jos on duunis.. Eikä tuo summaa saa silloinkaan esim yksinelävä työtönkään kun nyt pitää hakea ensisijaista tukea esim. Työttömyystuki
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis maksusitoumuksen vai ehditkö jo ostaa lasit? Maksarilla saa ihan normaalihintaiset silmälasit, mutta tuo jälkikäteen haettu korvaus on aivan naurettavan pieni. Ei siis kannata ostaa itse.
Tältä palstalta löytyy kyllä ripeästi kattavat ohjeet lokkeiluun. Miksi käydä töissä kun maagisella maksarilla saa kaiken tarvittavan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kylläkään saa mitään 500 e jos on duunis.. Eikä tuo summaa saa silloinkaan esim yksinelävä työtönkään kun nyt pitää hakea ensisijaista tukea esim. Työttömyystuki
Jos perheessä on neljä henkilöä, niin pelkät perusosat on jo sen yhden 1700 euron nettopalkan verran. Tuohon päälle vuokrat (tai vastike tms), vesimaksut, sähkölaskut, kotivakuutukset, terveydenhoitokulut, työmatkat jne. Palkka ei ole mikään este toimeentulotuen saamiselle. En käsitä mistä tuollainen harhaluulo on peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis maksusitoumuksen vai ehditkö jo ostaa lasit? Maksarilla saa ihan normaalihintaiset silmälasit, mutta tuo jälkikäteen haettu korvaus on aivan naurettavan pieni. Ei siis kannata ostaa itse.
Tältä palstalta löytyy kyllä ripeästi kattavat ohjeet lokkeiluun. Miksi käydä töissä kun maagisella maksarilla saa kaiken tarvittavan ilmaiseksi.
Oletko varma?
"Hurja määrä ulosmitattavaa omaisuutta odottaa nyt pakkomyyntiä."
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011411337.html
Kyllä ensihoito vie kolarin osapuolet sairaalaan. Ei tarvitse maksaa niitä silmälaseja kenellekään.