Hieman vaikea mennä töihin kun ei saa edes silmälaseja
Kelalta tuli päätös että 20e maksavat silmälaseista. No mitenkäs työttömyysturva-asiakkaana -6.50 likinäköisenä, että ikänäköisenä maksan nuo lasit? Kaksitehojen todellinen kustannus on pikkasen enemmän kuin 20e. Tässäkään asiassa ei ole mitään todellisuuden tajua. Ei ihme että vanhuksia menehtyy kuristumalla jne. En itse -6.50 silmillä ilman laseja olisi mitenkään nähnyt että joku nuokkuu tuolissaan. Vaikka olisin jotenkin onnistunut työhaastattelussa peittelemään liki/ikänäköni.
Kommentit (211)
Katsos kun mä maksan veroilla jo sun lusmuamisen siellä kotona , kaljat ja tupakat yms ,kun viet lapsesi ilmaiseen päivähoitoon ja makaat kotona, ni en viitti sun laseja enää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis maksusitoumuksen vai ehditkö jo ostaa lasit? Maksarilla saa ihan normaalihintaiset silmälasit, mutta tuo jälkikäteen haettu korvaus on aivan naurettavan pieni. Ei siis kannata ostaa itse.
Tältä palstalta löytyy kyllä ripeästi kattavat ohjeet lokkeiluun. Miksi käydä töissä kun maagisella maksarilla saa kaiken tarvittavan ilmaiseksi.
Miksei saa neuvoa jos on mahdollista saada 😄.. Kaikki mahdollinen mikä kaikki. Pelkästään laseista on ollu puhetta.. Joita voi anoa 3 VUODEN välein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä voi edes elää ilman laseja jos on miinusta niin paljon kuin esim Apllä on. Miksi tämä asia on niin vaikea ymmärtää
sitten varmaan täytyy lopettaa se eläminen. eivät työssäkäyvät veronmaksajat voi kaikkia pummeja elättää.
Eli jos ei ole varaa ostaa laseja itse ehdotat itsensä listimistä.. Nyt kyllä tuulee ja kovaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en saa Kelalta penniäkään silmälaseihin. En voi ostaa osarillakaan kun luototiedot on mennyt. Pakko vaan pärjätä näillä vanhoilla silmälaseilla kunnes luottotiedot palautuu joskus 10 vuoden päästä. Itseään tässä kyllä saa syyttää.
Et siis saa toimeentulotukea?
ei sitä omistusasujille makseta
Kyllä maksetaan. Mistä olet tuollaisen väitteen kuullut?
Minä sain toimeentulotuella halvimmat mahdolliset lasit peruslinsseillä. Jos haluaa kalliimmat kehykset, linssit, ohennusta jne täytyy tämä maksaa itse. Tietty perusmallisto joka ns. kela mallisto( merkittömät ).
Vierailija kirjoitti:
Minä sain toimeentulotuella halvimmat mahdolliset lasit peruslinsseillä. Jos haluaa kalliimmat kehykset, linssit, ohennusta jne täytyy tämä maksaa itse. Tietty perusmallisto joka ns. kela mallisto( merkittömät ).
Minä sain maksusitoumuksella sellaiset silmälasit, jotka optikon mielestä tarvitsin. Linssien hintaan sisältyi jo tarvittavat ohennukset, eikä ylipaksuja linssejä saada edes kunnolla istutettua kehyksiin ja ne ovat todella painavat. Ohennus harvoin siis on mikään kallis lisäpalvelu vaan monessa paikassa se kuuluu linssin hintaan automaattisesti. Mun kehykset oli muuten merkkiä Dolce & Gabbana :D (niiden hinta oli 1 euro, koska ne olivat edelliskauden mallistoa). Ei siis ole erikseen mitään huonolaatuisten kehysten ja linssien mallistoa köyhille.
Milloin yhteiskunnasta on tullut joku automaatti, minkä pitäisi kustantaa suunnilleen kaikki? Miksi näön, kuulon tai ei henkeä uhkaavien sairauksien kustannusten maksu kuuluisi jollekin muulle kuin henkilölle itselleen? Muualla ihmiset säästävät ja ostavat tarvittavat välineet, esim. kuulolaitteen tai sähköpyörätuolin sitten kun on rahaa. Meillä on yhteiskunta joka kustantaa ja sen takia verot ovat ihan älyttömiä. Ihanaa käydä töissä ja maksaa kaikesta ihan sairaasti ja sitten joku random lusmu saa tonnin lasit sen kuuluisan yhteiskunnan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Milloin yhteiskunnasta on tullut joku automaatti, minkä pitäisi kustantaa suunnilleen kaikki? Miksi näön, kuulon tai ei henkeä uhkaavien sairauksien kustannusten maksu kuuluisi jollekin muulle kuin henkilölle itselleen? Muualla ihmiset säästävät ja ostavat tarvittavat välineet, esim. kuulolaitteen tai sähköpyörätuolin sitten kun on rahaa. Meillä on yhteiskunta joka kustantaa ja sen takia verot ovat ihan älyttömiä. Ihanaa käydä töissä ja maksaa kaikesta ihan sairaasti ja sitten joku random lusmu saa tonnin lasit sen kuuluisan yhteiskunnan piikkiin.
Toimeentulotuella elävä ei käytännössä voi säästää rahaa. Tai voi, mutta ne säästöt pitää käyttää elämiseen eikä mihinkään "ylimääräiseen". Mulla menisi silmälaseihin koko kuukauden rahat ja ilman niitä olen täysin toimintakyvytön. Miten siis ratkaiset tämän ongelman? Kaikki laskut jätetään maksamatta eikä syödä kuukauteen mitään?
ap mihinkään töihin ole menossa. Haluaa vain, että muut maksavat hänelle juuri sellaiset lasit kuin haluaa. AP:n kaltaisten ihmisten paikka olisi valtion asuntoloissa missä olisi tarjolla petipaikka ja puuroa kaksi kertaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain ohennuksineen koska on perusteltua isojen miinuksien vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhuu tonnin laseista... Lasit on harkinnanvaraista sekä satunnaista tukea.. Kelalla on hyvät sopimushinnat .
Vierailija kirjoitti:
ap mihinkään töihin ole menossa. Haluaa vain, että muut maksavat hänelle juuri sellaiset lasit kuin haluaa. AP:n kaltaisten ihmisten paikka olisi valtion asuntoloissa missä olisi tarjolla petipaikka ja puuroa kaksi kertaa päivässä.
Ai ihminen voi vaan päättää millainen näkökyky on.. Jaa.. Että niin.. Eli jos paljon miinusta pitäis tuolla vaan mennä näkemättä eteensä..
Vierailija kirjoitti:
Jos töitä varten tarvitsee rillit, niin ne saa vähentää ansiotuloverotuksessa.
Siinä tuli kolme asiaa, joista ap:lla ei ole mitään kokemusta: ansio, tulo ja verotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko siis maksusitoumuksen vai ehditkö jo ostaa lasit? Maksarilla saa ihan normaalihintaiset silmälasit, mutta tuo jälkikäteen haettu korvaus on aivan naurettavan pieni. Ei siis kannata ostaa itse.
Tältä palstalta löytyy kyllä ripeästi kattavat ohjeet lokkeiluun. Miksi käydä töissä kun maagisella maksarilla saa kaiken tarvittavan ilmaiseksi.
Miksei saa neuvoa jos on mahdollista saada 😄.. Kaikki mahdollinen mikä kaikki. Pelkästään laseista on ollu puhetta.. Joita voi anoa 3 VUODEN välein
Kuinka usein rillejä sitten tarvitaan?
Eli jos ap:lle maksetaan uudet rillit, vanhuksia ei enää menehdy? Äkkiä kolehti pystyyn!
Tiettyihin sairauksiin kuuluu muiden syyttely ja muiden "suhteellisuudentajusta" avautuminen, epäironisen suhteellisuudentajuttomasti toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhuu tonnin laseista... Lasit on harkinnanvaraista sekä satunnaista tukea.. Kelalla on hyvät sopimushinnat .
Voi ne olla tuhannenkin euron arvoiset mikäli asiakkaalla on sellaisille tarve. Ei niissä käytännössä ole mitään kattohintaa vaikka tässäkin ketjussa on useampi väittänyt, että "silmälasit saavat kokonaisuudessaan maksaa 40 euroa" tai jotain muuta älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Ap höpöttää omiaan. Kelalta saa maksusitoumuksen, jonka kanssa marssitaan tiettyyn silmälasikauppaan. Aiemmin se oli Instru, nykyään taitaa olla Specsavers? Heti alkuun pitää näyttää maksusitoumus, ennen kuin tehdään näöntarkastus tai aletaan katsella kehyksiä. Jos ap on saanut 20 €, niin se tarkoittaa, että hän on jo hankkinut lasit ja jälkikäteen hakenut Kelalta korvausta. Eli hänellä ON lasit ja voi mennä töihin.
Riippuu ihan paikkakunnasta. Täällä maksusitoumuksen saa esim. Silmäasemalle, Specsaversia ei ole lähistöllä.
"Työttömyysturva-asiakas." Ei hele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein rillejä sitten tarvitaan?
Itse ainakin ihan joka päivä. en minä ilman niitä näe . Eli aina
sitten varmaan täytyy lopettaa se eläminen. eivät työssäkäyvät veronmaksajat voi kaikkia pummeja elättää.