On iljettävä termi, että joku on "varattu" tai jonkun "oma"
Ketään ei voi "varata" tai "omistaa". Avioliitto tai suhdekin on päätös, joka elää ja voi muuttua tai päättyä.
Jos toinen osapuoli esim. kaltoinkohtelee, aika harva enää kokee minkään sortin "velvollisuuksia" tätä ihmistä kohtaan.
Ne jotka kuvittelevat omistavansa toisen ihmisen ovat häiriintyneitä sosiopaatteja. Suhteessakin osapuolet päivittäin päättävät olevansa toistensa kanssa. Ei se silti ole mikään kiveen hakattu asia.
Itse lopetin suhteen sen vuoksi, että mies tunki jopa työpaikalle "varmistamaan" etten esim. tee työtehtäviä tiimissä jossa on miehiä. Mielestäni tuo menee jo jonkin sortin psykoosin puolelle. Vainoamista kesti tuon jälkeen 6kk.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
perusmiehenä on pakko toimia noin jos onnistuu sen suhteen jollain ilveellä saamaan esim. 5 vuoden yrittämisellä koska toista ei enää välttämättä tule ikinä. on pakko kynsin hampain pitää siitä naisesta kiinni ja vartioida tätä.
mutta eipä naisetkaan tässä asiassa osaa asettua miehen kenkiin
Sitten tulee perhesurma koska "jos minä en voi olla tuon naisen kanssa niin sitten ei kukaan". Menkää hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varattu. PISTE
Vessa voi olla varattu, tai parkkiruutu. Ei elävä ihminen.
Rakastavassa suhteessa eläväkin tekee jatkuvasti OMAN PÄÄTÖKSEN siitä että haluaa jatkaa sen toisen osapuolen kanssa. Ei se toinen osapuoli omista häntä.
Seinäjoellahan tuo on ihan normaalia. Ja ollaan vielä ylpeitä tälläisistä puheista.
Naisellinen fantasiahan se yleensä on olla toisen oma enkä sitä aio häneltä kieltää, varsinkin kun on suloinen ja pullea.
Minä olen varannut itseni vaimolleni ja hän omistaa minut jo yhdeksättätoista vuotta
Vierailija kirjoitti:
Seinäjoellahan tuo on ihan normaalia. Ja ollaan vielä ylpeitä tälläisistä puheista.
Enpä oo kuullu mutta en olekaan teino. T. Assriver 88
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varattu. PISTE
Rakastavassa suhteessa eläväkin tekee jatkuvasti OMAN PÄÄTÖKSEN siitä että haluaa jatkaa sen toisen osapuolen kanssa. Ei se toinen osapuoli omista häntä.
Ihminen ei omista vessaa, jonka varaa, jos vessa ei ole hänen omistamassaan asunnossa. Varattu on vaan helppo sana selittää tilanne. Jos joku tulee iskemään, niin pyritkö jotenkin kauniisti esittämään hänelle, että et ole kiinnostunut sen sijaan, että sanoisit vain että olen varattu tai minulla on tyttö- tai poikaystävä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varattu. PISTE
Tuossahan ensimmäinen kommentoija teki OMAN PÄÄTÖKSEN ja sanoi olevansa varattu. Se on aivan yleinen termi käyttää ja itsestään näin voi sanoa, halusit tai et.
"Varattu" on oikein hyvä sana, vakiosuhteelle tai avioliitolle koska se ilmoittaa muille että henkilöllä on sitoumuksia ja ei ole täten "vapaa".
Varauksen voi tietysti koska tahansa purkaa kumpi tahansa osapuoli halutessaan.
"Oma" tai muutenkin "Omistus" sanana on huonompi normisuhteessa, koska siinä on selvää yksipuolisuutta.
Omistussuhde olisi ehkä enemmänkin tuollainen "provider suhde" jossa toinen myy itsensä ylläpitoa ja muita etuisuuksia vastaan.
Söpöjä ilmauksia: "Varattu", tai "Oma."
Vierailija kirjoitti:
Tässä se taas näkyy kuinka uskottomuus on ohjelmoitu naisen biologiaan. Vaikka olisi kuinka hyvä parisuhde tai avioliitto, niin nainen kokee aina oikeudekseen nussia toisiakin miehiä (ELI PETTÄÄ), koska 'hän ei ole kenenkään oma, hän on niin vahva ja itsenäinen'. Kuvottava h u o r a
Huvittava olet🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varattu. PISTE
Parisuhteessa olevaa ei saa yrittää iskeä. Seksin vinkujat voi yrittää sinkkuja.
Minä sanoin että minä olen varattu. Puhun itsestäni!
Vierailija kirjoitti:
Varattu. Mutta mihin?
On parisuhteessa.
Täytyy vielä vähän opetella, jos ei noiden parin sanan merkitystä ymmärrä.
Lesppofemakotkin yleensä ymmärtävät, vaan ei AP:n kaltainen.
perusmiehenä on pakko toimia noin jos onnistuu sen suhteen jollain ilveellä saamaan esim. 5 vuoden yrittämisellä koska toista ei enää välttämättä tule ikinä. on pakko kynsin hampain pitää siitä naisesta kiinni ja vartioida tätä.
mutta eipä naisetkaan tässä asiassa osaa asettua miehen kenkiin