Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähensin aterioita YHTEEN ateriaa vuorokaudessa. Nälkä on kadonnut.

Vierailija
16.10.2025 |

Kahdessa kuukaudessa olen vähentänyt aterioita yksi kerrallaan. Ruokavalio puhdistunut siinä samalla. Nyt syön enää yhden aterian päivässä, joka sisältää kalaa, kanamunaa, kasviksia, salaattia, oliiviöljyä, joskus avokadoa tai juustoa. Joskus luomulihaa.

Erittäin simppeliä. Erittäin. Energiaa riittää etenkin liikkuessa, on todella tasainen mutta vahva olo koko lenkin ajan. Kun syön niin syön vatsani täyteen. En kärsi nälkää ollenkaan, yöt nukun paremmin kun aiemmin eli todella hyvin. Paino laskee tietenkin ja saa laskea.

Vitsit tää on hienoa, tämä oma kokemukseni.

Millaisia kokemuksia muilla? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei muuten ole sitten tarkoitettu syömishäiriöisille vaan on oikeasti tiedettävä mitä tekee. Kehon on myös käännyttävä rasvanpolttotilaan muuten menee kitudieetiksi ja se ei missään nimessä ole suositeltavaa. Ap

Vierailija
2/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuollainen syöminen maksaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on epä terveellistä.

Vierailija
4/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan syöt tuon ainoan aterian?

Vierailija
5/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä kovin kalliiksi tule. Sanotaanko että vajaa 10€/vrk. Voisi kyllä ottaa kuitit talteen ja laskea parin viikon ajalta paljon keskimäärin menee. Ap

Vierailija
6/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hyvä. Olo on todellakin energisempi kun syö keveysti ja tuo pätkäpaasto on erittäin hyvä terveydelle. Ja energia tuntuu myös todella erilaiselta, on kuin olisi jännittynyt jousi. 

Itse syön hissukseen klo 8-16 välillä, pelkkää kasvista. Valmistan ja leivon joka päivä, nautiskelen. Tuohon jää 16 tunnin tauko, jolloin pitäisi ehtiä aika hyvin sulattamaan kaikki.

Vierailija
7/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä kovin kalliiksi tule. Sanotaanko että vajaa 10€/vrk. Voisi kyllä ottaa kuitit talteen ja laskea parin viikon ajalta paljon keskimäärin menee. Ap

Minun kasvisversioni arviolta 7-8e per päivä.

Vierailija
8/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo 17-18. Välillä ruokarytmi saattaa hetkellisesti muuttua, että joutuu esimerkiksi syömään aikaisemmin mutta sitten vaan jatkan taas seuraavana päivänä normaalisti tuohon aikaan. Ap

Vierailija
9/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Itse lisäsin aterioita niin että syön kuudesti päivässä ja voit vaan kuvitella, että nälkä ei ole minullakaan!

Vierailija
10/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan kahdeksalta aamulla ja lopetan kahdeksalta illalla. Näin työttömänä kun on aikaa. Röyh.

ap

Vierailija
11/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessani ketolla huomasin, miten vähällä tulee toimeen. Parhaimmillaan söin yhden aterian päivässä. Nälkää ei ollut.

Myös tällä hetkellä teen ainoan ruuan illalla. Muuten valitettavasti napostelua. 

Tuohon voisi yrittää pyrkiä, että vaan se yksi ruoka. Saisi pätkäpaaston edut.

Kiitos vinkistä! 

Vierailija
12/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamupalan, päivällisen ja iltapalan. En muuta puputa ja paino pysyy 60kg tienoilla joka on minulle hyvä paino. Kun en kuluta paljoakaan (työtön). Halvaksi tulee. Kasviksia, lihaa, puuroa marjoilla jne. Mutta vain 3 x pvä. Jos haluatte päästä normaalipainoiseksi niin älkää koko ajan puputtako, vähempikin riittää. Vitamiinina minulla on Vita Nalle. On lasten mutta käy aikuisellekin. 

Vierailija
13/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä hyvä. Olo on todellakin energisempi kun syö keveysti ja tuo pätkäpaasto on erittäin hyvä terveydelle. Ja energia tuntuu myös todella erilaiselta, on kuin olisi jännittynyt jousi. 

Itse syön hissukseen klo 8-16 välillä, pelkkää kasvista. Valmistan ja leivon joka päivä, nautiskelen. Tuohon jää 16 tunnin tauko, jolloin pitäisi ehtiä aika hyvin sulattamaan kaikki.

Kyllä energiaa on erilailla. Minusta se on sellaista rauhoittavaa energiaa, tasaista ja helpottavaa. On mukava liikkuakin kun on tasainen fiilis mutta silti vahva. 

Minäkin alkuun passtosin 16 h ja söin kolme ateriaa. Ihmettelin kuitenkin, että miksi tunnen makeanhimoa usean viikon jälkeen vaikka en edes syö hiilihydraatteja kuin aivan minimin. Sitten ymmärsin, että kolme ateriaa on liikaa eli kun insuliini nousee joka aterialla ja kropassa esidiabetes jonka korjaantuminen kestää niin siitä se johtui. Siistin aterioita enemmän ja jätin juustoja vähemmälle sekä vähemmän aterioita, yksi ateria on ollut paras. Nälkä, makeanhimo ja painojumikin lähti. Ap

Vierailija
14/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sulla oli ennen lautanen nyt ämpäri josta sen yhden aterian syöt, ruokailusi kestää 6-8 tuntia ennenkuin  ämpäri on tyhjä.

Vierailija
15/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt myös ruokavalioon päivittäin hapankaalia muutaman lusikallisen verran. Kun alkaa syömään niin, että ruoka on polttoainetta ja ravintoa kropalle niin huomaa, että vapautuu sellaisesta tietynlaisesta orjuudesta, mitä minulle syöminen on ollut. Sokeri ja prosessoitu ruoka on erittäin erittäin riippuuvuutta aiheuttavaa ja vallitsevasti on yleisesti hyvin normaalia ja hyväksyttyä syödä alituiseen sellaista. On paljon vapautuneempi ja joka tavalla parempi olo näin. Tätä ihan hämmästelee. Ap

Vierailija
16/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Mitä enemmän syön, sen tiheämmin on nälkä ja koko ajan väsy. Kun syön vähemmän olen skarpimpi ja energisempi eikä ole nälkää eikä makean himoa.

Vierailija
17/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei muuten ole sitten tarkoitettu syömishäiriöisille vaan on oikeasti tiedettävä mitä tekee. Kehon on myös käännyttävä rasvanpolttotilaan muuten menee kitudieetiksi ja se ei missään nimessä ole suositeltavaa. Ap

Minä syön vain yhden kerran päivässä.. Syön kello 15 neljä rullakebabbia. Se riittää aivan mainiosti..

Vierailija
18/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaan jäädä riittävät hivenaineet saamatta ilman, mikä tulee näkymään ajan kanssa.

Vierailija
19/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puolen vuoden ajan syönyt 3 kertaa päivässä. Viimeinen ateria klo 17-18 ja nukun paremmin kun en ole syönyt ennen nukkumaan menoa. Joskus joudin syömään eri aikaan ja iltapalaaklo 30. Heti on uni huonompaa. Olen laihtunut 5kg puolessa vuodessa. Olen vähentänyt sokeria. Nälkä ei oo ollut.

Vierailija
20/40 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön aamupalan, päivällisen ja iltapalan. En muuta puputa ja paino pysyy 60kg tienoilla joka on minulle hyvä paino. Kun en kuluta paljoakaan (työtön). Halvaksi tulee. Kasviksia, lihaa, puuroa marjoilla jne. Mutta vain 3 x pvä. Jos haluatte päästä normaalipainoiseksi niin älkää koko ajan puputtako, vähempikin riittää. Vitamiinina minulla on Vita Nalle. On lasten mutta käy aikuisellekin. 

Tuo ei ole noin yksinkertaista. Syön kaksi kertaa päivässä ja pysyn silti ylipainoisena, näin olen tehnyt koko aikuisikäni eli kymmeniä vuosia. Jostain vasta luin, että alussa pätkäpaasto laihduttaa, mutta sitten alkaa taas paino nousta. Sama tapahtunut itselläni myös liikunnan kanssa, otettuani koiran paino laski parissa kuukaudessa 7 kg, mutta nyt paino on tullut takaisin, vaikka lenkit ovat luonnollisesti paljon pidempiä. Jotain uutta pitäisi keksiä, kaloreitakaan ei enää voi paljon vähentää. Olen ollut pulska syntymästäni asti eli myös silloin, kun en vielä itse saanut ottaa ruokaa ja äitikin kuulemma häpesi aina minua neuvolaan viedessään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi