Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?

Vierailija
02.02.2026 |

Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä. 

Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk. 

Kommentit (731)

Vierailija
661/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olet ap nyt lopullisesti seonnut. Jauhat vain pakkomielteisesti yhdestä kirjoittajasta vaikka et edes tiedä mitkä ovat hänen kirjoittamiaan kommentteja." 

Sitähän sinä oot täällä jankuttanut koko ajan. Ei täällä monet enää kommentoi. 

Ap

Vierailija
662/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Olet ap nyt lopullisesti seonnut. Jauhat vain pakkomielteisesti yhdestä kirjoittajasta vaikka et edes tiedä mitkä ovat hänen kirjoittamiaan kommentteja." 

Sitähän sinä oot täällä jankuttanut koko ajan. Ei täällä monet enää kommentoi. 

Ap

En ole jankuttanut. Usko jo, että tässä ketjussa kirjoittaa muitakin. Parilla edellisellä sivulla on viestejä joita en ole kirjoittanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa, että mistä ap:lle pitäisi olla kateellinen.

Vierailija
664/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekko päälle ja baariin kännisiä miehiä kusettamaan ja niiltä rahat poies. On net sen verta tolloja että saattas toimiakkin.

Vierailija
665/731 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moniongelmainen ja masentunut tekee lapsen työttömän päihdeongelmaisen kanssa. Mikä vois mennä vikaan?" 

Tässäkin viestissä sama nimittely toistuu... 

Ap

Eihän se ole nimittelyä, jos olet itse kertonut olevasi moniongelmainen ja masentunut ja että lapsesi isä on työtön ja päihdeongelmainen. Tämän kirjoittaja, joka en ole minä, on vain toistanut asiat, jotka olet itse kirjoittanut.

Vierailija
666/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Moniongelmainen ja masentunut tekee lapsen työttömän päihdeongelmaisen kanssa. Mikä vois mennä vikaan?" 

Ap

Eihän se ole nimittelyä, jos olet itse kertonut olevasi moniongelmainen ja masentunut ja että lapsesi isä on työtön ja päihdeongelmainen. Tämän kirjoittaja, joka en ole minä, on vain toistanut asiat, jotka olet itse kirjoittanut.

Ap on niin tyhmä, että ei tajua tätä. Luin eilen illalla ketjua, mutta en jaksanut kommentoida mitään. Silti ap syytteli mua kaikista ilkeistä kommenteista. Niistäkin jotka on kirjoitettu tähän ketjuun ennen kuin mä edes tulin tähän. Mä aloin lukea ketjua siinä vaiheessa kun ketjussa oli jo muistaakseni 12 sivua ja kun vasta luin ketjua eteenpäin, niin sivuja tuli koko ajan lisää ja niitä oli tullut jo useampi lisää ennen kuin mä kommentoin ensimmäisen kerran.

Ap:lla on harhat kyllä pahemman kerran päällä. Varmaan psykoosi jo pian tulilla. Näkee mut jokaisessa kommentissa mitkä ei häntä itseään miellytä. Kuvittelee mun kirjoittavan monina eri persoonina ja vastailevan itselleni. Sairasta menoa jo kyllä. Ja mikä ihme oli tuo jankutus eilen illalla, kun ap nosteli vanhempia kommentteja. 

Vierailija
667/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiallinen viesti kun haukutaan monivammaiseksi? 

Ap

Ei ole mun kommentti jos sitä kuvittelet. Sä laitat nyt mun piikkiin vaikka mitä kommentteja. Sekin kertoo sun tyhmyydestä, että et vieläkään tajua, että täällä moni moittii sua.

Vierailija
668/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole tuokaan mun kommentti. Lisäksi tuossa vain todettiin mitä sä olet itse täällä kertonut. Jo aloituksessa kerrot ongelmistasi.

Vierailija
669/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taidat käydä vähän hitaalla tai tunnetaitosi ovat päiväkoti- ikäisen tasolla. Ehkä ap ei kaipaa neuvoja vaan halusi purkaa tilannettaan ja saada tukea. Eihän kukaan normaalijärkinen kommentoi sivukaupalla marttojen säästövinkkejä vieraalle henkilölle keskustelupalstalla kuten sinä. "

Tässä on asiallinen viesti missä kritisoitiin tätä kiusaajaa. 

Ap

Niin ketä kiusaajaa? Ei ainakaan mua koska en ole kirjoittanut tuota mitä tuo kirjoittaja kommentoi. Lisäksi miten se on kiusaamista, jos ihmiset ovat antaneet sulle oikeita vinkkejä, kun sä kerran vinkkejä kysyit?

Miksi sä olet noin harhainen? Pahenee vain koko ajan ja syytät kaikesta sellaisestakin mitä en ole kirjoittanut.

Vierailija
670/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Joo onpa todella suuri kateuden aihe ap: tilanne. Ei hyvää päivää sun kaltaisia idiootteja."

Tämä kiusaaja on täällä haukkunut myös muitakin kirjoittajia idiootiksi, ei vain minua

Ap

Ei ole tuokaan mun kirjoittama kommentti. 

Vierailija
671/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tälle samalle jankkaajalle kerrottiin että ei ole asiallista keskustelua yhtään. 

Ap

Taas sun tyhmyys ja harhaisuus tulee esille.

Ei ole mitään jankkaamista, jos mä ensimmäistä kertaa kommentoin koko ehkäisyasista. Lisäksi kerroin vain tosiasioita. Palstaa jos olisi uskominen, niin eri ehkäisymuotojen teho olisi todella alhainen. Sen verran muka usein ehkäisy pettää. Paskapuhetta. Ei vain viitsitä käyttää kunnolla tai ei käytetä lainkaan ja sitten ei kehdata myöntää totuutta. 

Vierailija
672/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Taidat käydä vähän hitaalla tai tunnetaitosi ovat päiväkoti- ikäisen tasolla. Ehkä ap ei kaipaa neuvoja vaan halusi purkaa tilannettaan ja saada tukea. Eihän kukaan normaalijärkinen kommentoi sivukaupalla marttojen säästövinkkejä vieraalle henkilölle keskustelupalstalla kuten sinä. "

Tässä on asiallinen viesti missä kritisoitiin tätä kiusaajaa. 

Ap

Olet AP väärässä. Mistäkö tiedän sen? Siitä, että tuo ylempänä oleva vastaus oli kommentti minun asialliseen kritiikkiin. Neuvojahan sinä nimenomaan pyysit, vaikka mikään ei kelpaakaan. Sinä jostain syystä kuvittelet, että täällä on vaan yksi kirjoittaja ja kaikki "kiusaa" sinua. 

Vierailija
673/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko jatkaa tuota yksinpuhelua pitkäänkin vai mitä sinä täällä vielä tupiset. Mihin luulet pääseväsi tuolla tyhmäksi nimittelyllä tai ylipäätään haukkumalla muita? Se on kuultu jo, niin meinaatko vielä montakin sivua täyttää tuolla tyhmäksi nimittelyllä. Et sinä saa mua nujerrettua vaikka kuinka yrität. Osaan käsitellä narsisteja kun on niistä kokemustakin. Tiiän että niillä on itsellä ongelmia ja heikko itsetunto. Pakko haukkua muita että saa itseään ylennettyä. Eikö sulle ole käytöstapoja opetettu ikinä? Minkähänlaiset vanhemmat sullakin on ollu, voin vain kuvitella. Luulet itsestäsi ihan liikoja. Luulet tietäväs kaikesta kaiken. Minä en sulta neuvoja kaipaa onko selvä vai kuka tässä tyhmä on kun ei mene jakeluun vaikka kuinka sanoo! Tämä ei ole sun ketju! Perusta oma tyhmäksi haukkujien ketju! 

Ap

Vierailija
674/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko jatkaa tuota yksinpuhelua pitkäänkin vai mitä sinä täällä vielä tupiset. Mihin luulet pääseväsi tuolla tyhmäksi nimittelyllä tai ylipäätään haukkumalla muita? Se on kuultu jo, niin meinaatko vielä montakin sivua täyttää tuolla tyhmäksi nimittelyllä. Et sinä saa mua nujerrettua vaikka kuinka yrität. Osaan käsitellä narsisteja kun on niistä kokemustakin. Tiiän että niillä on itsellä ongelmia ja heikko itsetunto. Pakko haukkua muita että saa itseään ylennettyä. Eikö sulle ole käytöstapoja opetettu ikinä? Minkähänlaiset vanhemmat sullakin on ollu, voin vain kuvitella. Luulet itsestäsi ihan liikoja. Luulet tietäväs kaikesta kaiken. Minä en sulta neuvoja kaipaa onko selvä vai kuka tässä tyhmä on kun ei mene jakeluun vaikka kuinka sanoo! Tämä ei ole sun ketju! Perusta oma tyhmäksi haukkujien ketju! 

Ap

Kelle sä tällä kertaa vaahtoat? 

AP on niin selvä provo, että tähän ketjuun ei kannata vastata yhtään mitään. 

Vierailija
675/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En edelleenkään ole narsisti vaan kaukana sellaisesta. 

Mä kommentoin noihin sun eilisiin syytöksiin ja totta kai siitä tuli useampi kommentti. Yhtäkään kommenttia en tähän ketjuun kirjoittanut eilen. Tänään tähän on kommentoineet muutkin kuin mä. 

Lopeta jo tuo harhainen skitsoilu ja mua kaikesta syyttäminen. On sairasta jo tuo sun käytös.

Vierailija
676/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kelle sä täl

Raivoaa mulle ja syyttää mua kaikista viesteistä joissa häntä moititaan. Syyttää mua myös niistä viesteistä jotka kirjoitettu ennen kuin mä olen edes avannut koko ketjua.

Vierailija
677/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka monta teitä kiusaajia on niin olette kyllä itse aika tyhmiä ja samaan sakkiin kuuluvia kun muita haukutte ja syyllistätte! Oli sitte yks kaks tai kolme niin voisitte jo lopettaa tuon ala-arvoisen käytöksenne! Teillä ei oo mitään oikeutta tulla haukkumaan tuntematonta ihmistä ja kaikkia muitakin jos joku mua täällä on puolustanut. Kyllä ootte hullua porukkaa. Ja nyt kun puhuin monikossa niin tämä hullu/hullut alkaa syyttämään mua taas siitä kun haukun kaikkia hulluiksi ja narsisteiksi! Hoh-hoijaa jollain ei ole muuta elämää näköjään. Sairasta kontrollinhalua ja sairasta elää maailmassa jossa tällaisia umpihulluja elää.

Ap

Vierailija
678/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko muut huomanneet saman, mutta tämä narsisti keskustelee täällä ihan itsensä kanssa. En ole noteerannut sen viestejä mitenkään pitkään aikaan ja se sama ala-arvoinen tyyli vaan jatkuu. Samaa provosointia ja samat mm. tyhmäksi ja luuseriksi haukkumiset toistuu ja se kovasti yrittää väittää että kaikki täällä haukkuu ja arvostelee mua kun kaikki pitää mua ihan tyhmänä. Osaan kyllä yhdistää että sama tyyppi kyseessä ja varmaan moni muukin joka on ketjua alusta asti seurannut. Ei voi muuta enää kuin nauraa 😀 Melkoisen jakautunut persoonallisuushäiriöinen 😀 Nyt se varmaan sitten seuraavaksi poistattaa tämän viestin niinkuin kaikki muutkin asialliset viestit mitä oon laittanut. 

Ap

Mutta miksi vastaat vain tuolle kiusaajalle? Kerro oletko saanut täältä ainuttakaan vinkkiä joka toimisi sinulla? Onko yhtään tullut ajatusta siihen suuntaan, että lapsesi ruokavalio on oikeasti aivan erityisen kallis? Kun ei ole edes terveellinen.

Vierailija
679/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuinka monta teitä kiusaajia on niin olette kyllä itse aika tyhmiä ja samaan sakkiin kuuluvia kun muita haukutte ja syyllistätte! Oli sitte yks kaks tai kolme niin voisitte jo lopettaa tuon ala-arvoisen käytöksenne! Teillä ei oo mitään oikeutta tulla haukkumaan tuntematonta ihmistä ja kaikkia muitakin jos joku mua täällä on puolustanut. Kyllä ootte hullua porukkaa. Ja nyt kun puhuin monikossa niin tämä hullu/hullut alkaa syyttämään mua taas siitä kun haukun kaikkia hulluiksi ja narsisteiksi! Hoh-hoijaa jollain ei ole muuta elämää näköjään. Sairasta kontrollinhalua ja sairasta elää maailmassa jossa tällaisia umpihulluja elää.

Ap

Eli susta neuvotkin elämänhallintaan on kiusaamista? Sinä olet päivän maleksinut palstalla provoamassa. Minä olen samaan aikaan tienannut 200 euroa käteen työpäivästä. Kukin tavallaan :D

Vierailija
680/731 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Eli susta neuvotkin elämänhallintaan on kiusaamista? Sinä olet päivän maleksinut palstalla provoamassa. Minä olen samaan aikaan tienannut 200 euroa käteen työpäivästä. Kukin tavallaan :D" 

Enpä ole maleksinut. Oon vienyt lapsen päiväkotiin.  Kulkenut bussilla ees taas. Käynyt labrassa ja kaupassa) (49e meni). Bussi (7,50) Siivonnut, pessyt pyykkiä, maksanut laskuja. Teen töitä 24/7 kun hoidan lasta, kotia ja itseäni. Olen siis veroja maksellut tänäänkin. Kohta lähden lasta hakemaan päiväkodista. 

Ap