Missä yksinhuoltaja voi enää säästää?
Olen siis yhden 4v lapsen yksinhuoltaja. Olen työkyvytön monien eri sairauksien (masennus, nivelrikko, diabetes, ahdistus, unettomuus, fibromyalgia, astma, allergiat ym.) johdosta. Saan siis pientä kelan eläkettä, asumistuen ja lapsilisän. Toimeentulotukea riippuen laskuista n. 15-80e/kk. Nyt hallitus leikkaa meidän ennestään pienillä tuloilla kituuttavien etuuksia. Vuokra nousee maaliskuun alussa tässä meidän 49 neliön kaksiossa. Kelan mukaan meillä on 20e liian suuri vuokra. Se on siis pois toimeentulotuesta. Ruoan hinta nousee koko ajan ja nyt jo n. 7-8e maksaa jo pelkkä jauhelihapaketti! Lapsen ruokaan menee päivässä n. 10-15e, omaan n. 3-6e mikä on vähän ottaen huomioon diabeteksen mikä vaatisi säännöllisiä kunnon aterioita 3-5 krt päivässä. Nyt meillä tippuu n. 30e tulot kuukaudessa eli mun pitäis nipistää omasta syömisestä vielä lisää eli n. 1,50-3e päivässä. Siis miten ihmeessä tässä enää elää? Lapsen syönnistä en suostu nipistämään kun on jo ennestään alipainoinen 14 kg lapsi kyseessä jolla erityisherkkyyttä ja valikoivaa syömistä.
Lapsen isä ei osallistu elatukseen eli sen lisäksi vielä lapsen vaate- ym. hankinnat n. 40-70e/kk.
Kommentit (731)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moniongelmainen ja masentunut tekee lapsen työttömän päihdeongelmaisen kanssa. Mikä vois mennä vikaan?"
Tässäkin viestissä sama nimittely toistuu...
Ap
Sähän olet moniongelmainen ja masentunut. Miten tuon toteaminen on nimittelyä?
"Taidat käydä vähän hitaalla tai tunnetaitosi ovat päiväkoti- ikäisen tasolla. Ehkä ap ei kaipaa neuvoja vaan halusi purkaa tilannettaan ja saada tukea. Eihän kukaan normaalijärkinen kommentoi sivukaupalla marttojen säästövinkkejä vieraalle henkilölle keskustelupalstalla kuten sinä. "
Tässä on asiallinen viesti missä kritisoitiin tätä kiusaajaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Taidat käydä vähän hitaalla tai tunnetaitosi ovat päiväkoti- ikäisen tasolla. Ehkä ap ei kaipaa neuvoja vaan halusi purkaa tilannettaan ja saada tukea. Eihän kukaan normaalijärkinen kommentoi sivukaupalla marttojen säästövinkkejä vieraalle henkilölle keskustelupalstalla kuten sinä. "
Tässä on asiallinen viesti missä kritisoitiin tätä kiusaajaa.
Ap
Ketä kiusaajaa?
Vierailija kirjoitti:
"Ap tsemppiä. Jos luet näitä kommentteja toivottavasti huomaat että monet kommentoijat ovatkin sinulle kateellisia. Täällä on paljon yksinäisiä ja perheestä haaveilevia ihmisiä. Sinulla on tärkein, lapsesi. Sellaista ei kaikki saa koskaan.
Yritä jaksaa päivä kerrallaan, tee joka päivä yksi pieni asia teidän molempien hyväksi. Olet tärkeä ja lapsesi myös. Tämä aika on raskasta, mutta hallitus toivottavasti vaihtuu ja sitä myötä moni asia. Lapsesi on vielä pieni, teillä on aikaa, nyt on tärkeintä selvitä päivä kerrallaan. "
Tämä viesti on myös asiallinen ja kannustava viesti. Tällaisista tulee hyvä mieli 🙂
Ap
Mistä ap:lle pitäisi olla kateellinen?
Ap, älä välitä näistä kommentoijista. Täällä on todella junttia porukkaa jolta puuttuu sydämen sivistys ja muukin sivistys täysin. Itse viihdytän itseäni lukemalla näitä joidenkin kommentteja sinulle. Kuinka sekaisin voivat ihmiset olla? Olisi kiva nähdä millaisia ihmisiä ovat.
Tämäkin viesti on asiallinen 🙂
Ap
"Tällä palstalla ei kannata rehellisesti kertoa yhtään mitään. Suurin osa trollaa täällä ja toiset purkavat pahaa oloaan. Ap on parempi ihminen kuin yksikään trolleista tai pahan olon purkajista täällä."
Tämäkin on ihana ja kannustava viesti 🙂
Ap
"Kyllä mä olen huomattavasti älykkäämpi kuin sä. En mä suhun mitään pura vaan totesin vain kylmät tosiasiat. Älykäs ihminen ei päädy kerta toisensa jälkeen alkoholistimiesten kanssa parisuhteeseen. Ihan omaa tyhmyyttä tuollainen. "
Tässä taas tätä saman toistoa...
Ap
Nyt ap flippasi lopullisesti koska alkoi kaivella vanhoja viestejä joita nyt sitten lainailee eikä taaskaan osaa tehdä lainauksia.
Köysi köysi ja köysi muuta et tarvitse, tämä maailma kuuluu rikkaille
Voiko mäyräkoiran luontoon päästää?
Ap itse nyt jankutat nostamalla vanhoja kommentteja ja kommentoimalla niitä.
"Joo onpa todella suuri kateuden aihe ap: tilanne. Ei hyvää päivää sun kaltaisia idiootteja."
Tämä kiusaaja on täällä haukkunut myös muitakin kirjoittajia idiootiksi, ei vain minua
Ap
"Näitäkin kommentteja kun lukee niin tulee olo että on varma että Suomi tulee jollan tavalla olemaan menetetty tapaus. Suurin osa hyökkää sairaan,"yksinäisen, köyhän yh äidin päälle kuin hyeenat. Suomi on vähiten empaattisimpia maita koko maailmassa ja sen huomaa jo katukuvassa."
Ap
"Täällä huudetaan kuinka lapsi syö jos ei muuta anneta. Ei syö jos on esim.neuroepätyypillinen. ja se on synnynnäistä johon ei kasvatuksella voi vaikuttaa. "
Tämä on asiallisesti sanottu.
Ap
Niin mistä ap:lle pitäisi olla kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomuuden syy oli siis aikoinaan endeometrioosi joka on mulla nuoruudesta alkaen aiheuttanut ihan järjettömiä kipuja.
Ap
Silti käytetään ehkäisyä, jos on opinnot kesken ja mies on narsisti-juoppo. Endeometrioosi ei ole ehkäisykeino.
"Mikään ehkäisy ei ole 100% varma. Miksi jankaatte tuota AP:lle? Ap ei ole missään vaiheessa sanonut, että ei olisi käyttänyt ehkäisyä. Vahinkoja sattuu ehkäisystä huolimatta, eikä ketään voi olettaa kenenkään tekevän aborttia, jos ei halua sikiötä tappaa. Sikiön tappaminen ei ole murha, mutta kyllä se sikiö silti abortissa tapetaan. Ja en ole aborttivastainen, mutta ymmärrän, ettei se ole kaikille vaihtoehto. Syyttely lapsen synnyttämisestä ei ole asiallista keskustelua."
Tässäkin tälle samalle jankkaajalle kerrottiin että ei ole asiallista keskustelua yhtään.
Ap
Olet ap nyt lopullisesti seonnut. Jauhat vain pakkomielteisesti yhdestä kirjoittajasta vaikka et edes tiedä mitkä ovat hänen kirjoittamiaan kommentteja.