Yli 20 snt/kwh hinta velvoittaa kaikki säästämään sähköä
Tämä koskee myös määräaikaisia sopimuksia käyttäviä!
Kommentit (110)
Hei pörsäläinen, sen verran helpotan tuskaasi, että laitan pesukoneeseen eco-ohjelman 😊. Muutoin elän tasaista elämääni, osaan ennakoida määrissopimuksella olevan sähkölaskuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen ja kiinteähintainen. Voi laittaa joka lauantai saunan lämpimäksi sähkön hintoja märehtimättä. Kesähelteillä tosin jätän kokonaan välistä. Sähkönkulutus meillä niin pientä, että pösällä ja hintojen vahtaamisella vuosisäästöt olisi maksimissaan paria kymmentä euroa ja sekin vaatisi sen että pakkasilmoilla jättäisi saunomiset väliin. Ja silloinhan sitä saunaa just eniten kaipaakin. :)
Et taida ymmärtää, turha tuhlaus tuulettomina päivinä näkyy myös kiinteän sähkösopparin hinnassasi viiveellä. Luuletko tosiaan sähköyhtiöiden hinnoittelevat 1-2v sopimukset tappiollisesti?
Turhaa ei ole tuhlattu koskaan! Kyllä se lämmityksen päällä pito pakkasilla on ihan tarpeellista, samoin kuin ruuanlaitto ja pyykin pesu. :D
Pesen aina maanantaisin pyykkiä, koska teen 80 % työaikaa. Nytkin on pyykinpesukone ja kuivausrumpu päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helvetin köyhiä te olette kun jotain sähkön hintaa itkette 😂
Köyhä paska osti HALVALLA murjun, jossa suora sähkölämmitys.
Mä kuivasin äsken tyynyn sähköllä. Kiinteä hinta ei kirpaise. Sähköni hinnasta siirtomaksua 70%.
Kannatraa huomata, että ap on Igor, joka pelkää sähkön loppuvan. Kuten se tekee Venäjällä.
Mehän ollaan pörssissä yhdessä esim. Norjan kanssa, jossa ei todellakaan sähkö lopu.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauton lataaminen näillä keleillä on melkein rikos.
Haista paska
Pörssisähköläisen jokatalvinen itkuvirsi. Ja sitten kesällä taas leuhkitaan, kun ei muisti riitä enää puolta vuotta taaksepäin.
Taidanpa laittaa saunan päälle koko päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskutaidottomat määrikset täällä taas kuvittelee että piikkihinta kaataa talouden :D
Minä osaan kyllä ottaa kulutus datan Syöttää sen laskuriin, laittaa siihen määräaikaisen sopimukseni hinnan ja myös lisätä sähköyhtiön marginaalin pörssisähkölle. Laskuri näytti suoraan että määräaikainen on JUURI MINUN kulutusprofiilillani reilusti edullisempi.
OIKEASTI laskutaidottomat tuijottavat sitä aritmeettista pörssisähkön keskihintaa ymmärtämättä että sillä et sähköä saa vaan päälle tulee vielä sähköyhtiön marginaali, ja lisäksi se MILLOIN KULUTTAA vaikuttaa...
Olet vaan niin typerä että et ota huomioon voivasi säästää muuttamalla kulutusprofiiliasi. No, ei sitä voi sinulta kauhalla pyytää kun on lusikalla annettu.
Sähköä kulutaan silloin, kun sitä tarvitaan eikä saunoja lämmitellä 03.00 yöllä. Helvetin idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Pörssisähköläisen jokatalvinen itkuvirsi. Ja sitten kesällä taas leuhkitaan, kun ei muisti riitä enää puolta vuotta taaksepäin.
Taidanpa laittaa saunan päälle koko päiväksi.
Just näin. Nyt ollaan suu vaahdossa vaatimassa määriksiä talkoisiin, kun pörsön hinta huitelee 60snt/kWh. Kesällä, kun sähköä kuluu murto-osa sydäntalven verrattuna, ollaan olevinaan niin nerokkaita.
Sähköyhtiöt takaisin valtiolle ja kiinteä hinta kaikille. Joku 20 senttiä siirtoineen ja veroineen olisi passeli.
Miksi? Ne lämmittää joilla on hiiltä.
Joko menee huomenna 1e/kWh rikki?
Vierailija kirjoitti:
Määräaikainen ja kiinteähintainen. Voi laittaa joka lauantai saunan lämpimäksi sähkön hintoja märehtimättä. Kesähelteillä tosin jätän kokonaan välistä. Sähkönkulutus meillä niin pientä, että pösällä ja hintojen vahtaamisella vuosisäästöt olisi maksimissaan paria kymmentä euroa ja sekin vaatisi sen että pakkasilmoilla jättäisi saunomiset väliin. Ja silloinhan sitä saunaa just eniten kaipaakin. :)
Et taida ymmärtää, turha tuhlaus tuulettomina päivinä näkyy myös kiinteän sähkösopparin hinnassasi viiveellä. Luuletko tosiaan sähköyhtiöiden hinnoittelevat 1-2v sopimukset tappiollisesti?
Et taida itse ymmärtää. Pörssiähkön perusteella ne määräaikaisetkin sopimukset elää. Nousevat tai laskevat. Ei niitä hintoja hatusta tempaista. Määräaikaisessa, niin jakelija, kuin asiakaskin ottavat riskin, mutta tietävät että hinta ei sovitusta muutu. Riski kuitenkin realisoituu senttien erolla pörssisähköön, eikä tarvitse koskaan pohtia milloin sähköä käyttää, vaan käyttää sitä juuri silloin kun tarvitsee
Et tainnut ymmärtänyt lukemaasi, määräaikaisen hinta muodostuu arvioidusta pörssisähkön hinnasta ja sähköyhtiön omasta marginaalista, jolla yritetään välttää tuotteen tappiollisuus plus marginaali päälle. Jos te suuntaatte kulutuksen hintahuippuihin, on sähköyhtiön pakko hinnoitella tuo pörssisähkön kasvaneet hintapiikit myös sinun määräaikaiseen sähkösopparin hintaan. Eli itse aiheutatte itselle suurempia sähkölaskuja.
Mitä ihmettä nämä pörssihullut täällä huutelee tehomaksusta? Tehomaksu osuu juuri pörssihulluihin, jotka laittavat halpojen tuntien aikana kaikki sähkölaitteet päälle yhtäaikaa. Kiinteällä sopimuksella sähköä kulutetaan tasaisesti.
Minua ei nämä asiat koske, koska minulla on määräaikainen!
Siksi minulla on oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä nämä pörssihullut täällä huutelee tehomaksusta? Tehomaksu osuu juuri pörssihulluihin, jotka laittavat halpojen tuntien aikana kaikki sähkölaitteet päälle yhtäaikaa. Kiinteällä sopimuksella sähköä kulutetaan tasaisesti.
Tätä onkin pörriäisen vaikea selittää itselleen eduksi. Jään mielenkiinnolla odottelemaan heidän monimutkaisia meriselityksiään.
Itse lämmitän saunaa vaan silloin kun pösähinta on korkesmpi kuin kiinteä hintani.
Meillä rakastellaan määräaikaisen sopimuksen lämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei velvoita, Pistin juuri saunan lämpenemään... Saunomisen jälkeen sitten töiden pariin.
Tästä syystä kiinteähintaiset tulee poistaa lopullisesti. Itsekkäät ihmiset tekevät juuri kuten säännöt sallivat.
Vedä igor ittes nippuun.
Tästä syystä kiinteähintaiset tulee poistaa lopullisesti. Itsekkäät ihmiset tekevät juuri kuten säännöt sallivat.