Ylen sarja, velkaantuneet
Voi helv**** taas mitä menoa. Jälleen kyllä vahvistui se että 99,99% ulosotosta ovat siellä ihan omista "ansioistaan".
"firma oli pakko laittaa konkurssiin kun kortti lähti rattijuopumuksesta". ai ihan "hups, sattupas hassusti" ei mitään OMAA syytä ollut tuossakaan... Ja jokainen vetää röökiä, ja näköjään alkoholiakin menee kaikilla runsaaammin. Ei pienintäkään vastuunottamista käytännössä kenelläkään omista tekemisistään ja päätöksistään.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä näiden hönöjen vanhemmat ovat? Häpeäisin silmät päästäni jos oma lapsi olisi telkkarissa itkemässä ongelmiaan.
Monesti vanhemmilla on sama tilanne. Eiköhän nämä ohjelman ihmiset tule kodeista, joissa elämänhallinta ei ole kunnossa ja sitä ei jälkikasvullekaan osata opettaa. Minusta hyvä dokkari oli jokunen vuosi sitten nuorista ihmisistä, jotka toistivat elämässään sitä samaa kaavaa kuin lapsuudenkodeissaan. Ei opiskella, tehdään työttömänä vielä lapsi siihen sekaiseen, tavaraa täynnä olevaan yksiöön. Sitä kutsutaan näköalattomuudeksi. Toki on sitten aina niitäkin, jotka pystyvät ponnistamaan eteen ja ylöspäin vaikka lähtökohdat ovat huonotItse olen tässä ketjussa kertonut lapsestani jolla raha polttaa hyppysissä ja kaikki menisi mikä tulee jos emme perään katsoisi j
Kirjoitinkin, että monesti. Tietenkin on paljon erilaisia taustoja mutta tutkittuahan se on, että tausta vaikuttaa suuresti
Vierailija kirjoitti:
Kuka ottaa kymppitonnin lainan häitä varten? Ja pitäisi hälytyskellojen soida jos nollatuloilla pankki vielä sen myöntää...
Oliko ex-vaimolla niin prinsessaleikkikiimat, että oli pakko tuollaiset megahäät pitää?
Sukulaiseni otti 50 000 euron pankkilainan, jotta sai maksettua lapsensa häät. No, onni kesti 1,5 vuotta hääpäivästä viralliseen eroon.
Hån kertoi syömishäiriö taustastaan eli jotakin lohtua ruoasta haki.
Minusta olisi hyvä, jos hänelle olisi kerrottu siellä apua tarjonneesta organisaatiosta käsin että kannattaa hankkia omaehtoinen luottokielto. Silloin ei voi tilata ruokaa velaksi. Ei tarvi muuttaa sen vuoksi minnekään korpeen, jos koti on muuten kunnossa.
Sanotaan, että tausta vaikuttaa, yhdyn tähän. Jos näiden perheiden lapsuudenolosuhteita kaiveltaisiin huomattaisiin perhedynamiikan koukerot, pahoinvointi, järkevien aikuisten puute lapsuudessa. Olen itse tällaisesta perheestä. Onneksu vietin lapsuudessani aikaa paljon sukulaisten luona ja sain heiltä hyviä vaikutteita. Lapsuudenkoti oli ahdistava, paljon riitaa, nälvimistä, rahahuolia, tabuja puheenaiheita, emme tehneet mitään aktiivista perheenä yhdessä. Rahan käyttöön emme saaneet mitään opastusta. Yleensäkään mistään asioista ei puhuttu. Sisaruksista olen ainoa, jolla on perhe, työ ja omaisuutta. Omistusasuntoa varten säästin heti kun sain työpaikan. Sisarukseni ostivat auton. Sukulaiset ja ystäväpiiri onneksi järkeviä ja heitä matkimalla tein oikeita valintoja. Vanhempani ymmärtävät sisaruksiani ja heidän vaikeuksiaan, takaavat lainoja, antavat rahaa ja se johtaa siihen, että kaikki elävät kädestä suuhun. Kannettu vesi ei kaivossa pysy.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta mitäköhän Mika ja Jossu ovat nähneet toisissaan, kun ovat alkaneet seurustella? Ovatko he tosissaan sitä mieltä, että "tämä henkilö on paras mahdollinen kumppani minulle"?
Ulkoilivat yhdessä eli kävivät parvekkeella tupakilla ja kaljalla. Kyllä on henkinen kapasiteetti olematon kun ei tehdä järkevämpää.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen ulosotto on laillistettua ryöstöä!
Kakskyt tonnin velka on vuodessa kolkyt tonnia, kasvaa korkoa korolle ja joka kuukausi tulee valtavat perintäkulut jotka lisätään kokonaissummaan.
Tuo Riku on 22-vuotias, pyörittää omaa firmaa, tekee valtavasti töitä, elättää perheensä, maksaa talolainaa, etsii itse töitä itselleen. Jos on jotain jäänyt maksamatta kun ei kaikkea osaa, niin en tuomitse tippaakaan. Asenne oli oikea, ei luovuta vaan etsii ratkaisuja ongelmiin. Hattua nostan nuorelle miehelle. Tehkää perässä!
Minusta hänellä oli asenneongelma, ei myöntänyt virheitään, ei maksaisi vaikka voittaisi lotossa jne.. samaa hoki, että miten väärin kohdellaan syyttä. Ratkaisuhan se arvan osto varmaan on.
Mikalle ja Rikulle täytyy nostaa hattua siitä, että eivät jääneet sohvalle makoilemaan. Mika etsi aktiivisesti töitä ja erilaisia tapoja tienata. Myös Riku teki muita hommia yrittäminen rinnalla. Micolla päihdeongelma josta kovati yritti eroon. Normaalia fiksumman oloinen kaveri, kunhan vain pääsisi huumeista eroon. Peli ei vielä ole menetetty.
Ohjelmassa on kyllä kohtalaisen hyvä kirjo erilaisia tapoja velkaantua. Osalle voi jotain tehtä osalle ei.
Riku oli aivan liian nuorena aloittanut yrittämisen tai ainakin olisi kaivannut siihen rinnalle jonkin kokeneemman neuvoja antamaan.
Tunnen. Monia. Yliopistokoulutettuja. Sivistyneitä. On siellä eduskunnassakin perussuomalaisia tohtoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ei saatana, ei kai ne mun taloa voi viedä"...
ja seuraavassa clipissä.
"hitto mää oon täpinöissä, ostin osamaksulla uuden bemarin"....
Skippailin suureksi osaksi tämän jäbän osuudet kun alkoi vituttaa. Lopussa vielä jaksoi uhriutua.
Joo oli ärsyttävä perseilijä. Niin se vanha bemarinromukin on muka uusi. Ja kohta pitää varmaan saada uusi. On tainnut hiekkalaatikkoleikit jäädä päälle.
Tässä sarjassa näkee hyvin, että ylivelkaantuminen ei ole se varsinainen ongelma vaan seurausta muista isommista ongelmista, kuten mt-ongelma, päihdeongelma, peliongelma jne. Jokaisella sarjan tyypeistä on moni asia elämässä mennyt pieleen ennen kuin raha-asiat on lakanneet kiinnostamasta. Jos noita taustalla vaikuttavia syitä ei hoideta kuntoon, ei järkevä taloudenpitokaan tule onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ei saatana, ei kai ne mun taloa voi viedä"...
ja seuraavassa clipissä.
"hitto mää oon täpinöissä, ostin osamaksulla uuden bemarin"....
Skippailin suureksi osaksi tämän jäbän osuudet kun alkoi vituttaa. Lopussa vielä jaksoi uhriutua.
Joo oli ärsyttävä perseilijä. Niin se vanha bemarinromukin on muka uusi. Ja kohta pitää varmaan saada uusi. On tainnut hiekkalaatikkoleikit jäädä päälle.
Lähtee varmaan vielä mukaan politiikkaan, vähintään kunnallispolitiikkaan. Puolueen voi jokainen päätellä itse.
Surullinen sarja. Kiltti ja herttaisen oloinen tyttö joutui luopumaan kissastaan. :( Toisella nuorella oli ikävä kuollutta isäänsä. :( Kaikki he varmasti olivat ponnistelleet ja yrittäneet sen parhaansa minkä niissä olosuhteissa olivat kyenneet.
P*skasia kämppiä ja ihmisiä. Huh huijaah...
Hyvä sarja. Yllätys että palstan kermapersaat ei osaa muuta kuin moralisoida. Jännä että näitä virheettömiä yksilöitä ei ole lainkaan irl🤔
Vierailija kirjoitti:
P*skasia kämppiä ja ihmisiä. Huh huijaah...
Aika monilla ihmisillä on, harva välittää myöskään hygieniastaan. Monilta nuorilta puuttuu taloustaitojen lisäksi siivoustaidot, sillä tytöllä oli kyl ihan perussiisti asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan, mutta mitäköhän Mika ja Jossu ovat nähneet toisissaan, kun ovat alkaneet seurustella? Ovatko he tosissaan sitä mieltä, että "tämä henkilö on paras mahdollinen kumppani minulle"?
Ulkoilivat yhdessä eli kävivät parvekkeella tupakilla ja kaljalla. Kyllä on henkinen kapasiteetti olematon kun ei tehdä järkevämpää.
Kävi sääliksi se koira, kaiken lisäksi aktiivinen rotu joka kaipaa liikuntaa ja aktiviteetteja usein, pullukka koira jota ei taideta käyttää takapihaa pitemmällä...
todella outo sarja. Siis mikä on tämän pointti? Valsitusta aiheeseen olisi voinut tehdä. Tästä ei tule kuvaa että veloista kannattaa päästä eroon ja tuohon tilanteeseen ei kannata ajautua.
Pikemmin tulee fiilis että tässä nyt iannoidaa tilannetta ja vähätellään totuutta.
Tuloja ovat erillaiset tuet. Ei ne eivät ole tuloa ne ovat tukia.
En varmaan kykene katsomaan kahta jaksoa enempää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäskö noillekin olla joku Pride. Jätän laskuni maksamatta ja olen ylpeä siitä 🙄
Pitikö tähän nyt taas sotkea vertaus seksuaalivähemmistöihin 😬.. kun ei millään tavalla liity toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei heru sääliä tällaisia köyhiä kohtaan, jotka elää täysin vastuuttomasti, ja niitähän riittää, kuten tässäkin nähdään. On eri asia, jos oikeasti elää järkevästi, tekee itse ruuat edullisista elintarvikkeista, ostaa vaan oikeaan tarpeeseen tavaraa, mieluiten hyväkuntoista käytettyä jne. ja siitä huolimatta, jos ei rahat riitä, niin voisin antaa vaikka omistani, mutta näille elämänkoululaisköyhille, jotka elää ja ostelee enemmän kuin vastuullisesti elävät työssäkäyvät, ei sääliä heru.
Miten näitä kukaan voi pitkässä juoksussa edes auttaa, kun joku taho jeesaa yhden askeleen eteenpäin ja nämä ottaa itse heti perään kaks taakse?
Mä toivoin voivani auttaa silloista kumppania, mietin jo että tarjoudun maksamaan muutaman kymmenen tuhannen ulosottovelat pois. Oli siis kertomansa mukaan ottanut suuren velan edellisen kumppanin kanssa tehtyä suurta hankintaa varten, ja kumppani olikin sitten yllättäen kiittämättömänä lähtenyt.
Keskustellessa tuli sitten ilmi, että veloista päästyään hänen olikin tarkoitus vain ottaa lisää velkaa ihan toiseen tarkoitukseen. Päässäni alkoi myös hiljalleen muodostua kokonaiskuva, että edellinenkään kumppani ei välttämättä ollut ollut kovin innostunut tästä heidän kalliista yhteisestä hankinnastaan, vaan se oli ollut ihan miehen oma pakkomielle.
Aika usein eivät maksa.