Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä koulutettua nais-juttuseuraa 40+ vuotiaalle miehelle?

Vierailija
01.02.2026 |

Minua kiinnostaa tietää mistä löytyisi juttuseuraa, puhtaan platoniseen keskustelusuhteeseen, ikäisistäni naisista? Olen työtön ja PA, joten "ulos" lähteminen on taloudellisesti minulle vaikeaa.  Seksi ikäisteni kanssa ei kiinnosta, joten se ei ole ongelma.  Toinen syy seksittömään keskustelusuhteeseen on tietenkin se, että en halua ns. "sikaa säkissä" eli tehdä lapsia käytännössä tuntemattoman vauvakuumeisen sinkun kanssa, ja sitten ihmetellä suu pyöreänä eroa ja elatusvelvollisuutta, kuten joillekin hölmöille miehille tiedän käyneen.

Voin tietysti möllöttää koko loppuelämäni ylhäisessä yksinäisyydessäni, kuten olen pitkälti tehnyt tähänkin asti, mutta voisi olla älykkyyttä stimuloivempaa keskustella jonkun kanssa.  Jos ei muuten niin vanhuusiän dementian välttääkseni.  Naiset kiinnostaa, lähinnä kai koulutetut sellaiset, koska olen koko elämäni joutunut kuuntelemaan pääasiassa ukkojen horinoita, enkä enää jaksa.  En ole koskaan ollut parisuhteessa eikä enää kiinnostakaan, joten matalan tason juttuseura vain internetissäkin kelpaisi minulle.  Olen huomannut, että usein vanhemmat naiset tuntuvat valittavan ettei miehiä kiinnosta muu kuin seksi, mutta voin vakuuttaa, että kohdallani se on puhdasta mielikuvitusta.  100% platonisuus sopii minulle oikein hyvin.  Live-tapaaminen olisi tietysti parempaa kommunikaatiota, mutta kuten sanoin, se on taloudellisesti minulle hyvin vaikeaa.  Vielä semmoinen, että korostin koulutusta siksi, että olisi kiva käydä aiheesta kuin aiheesta syvällisempää keskustelua eikä vain vatvoa täysin joutavia tuntemattomien kanssa.  Toki pelkkä "äly" ja ehkä elämänkokemuskin saattaisi riittää, mutta en ole kovin optimistinen sen suhteen, että kouluttamattomilta ihmisiltä näitä ominaisuuksia ylenmäärin löytyy.

Loppuun vielä, kuten varmaan kävi ilmi, että pakottavaa tarvetta läheisyyteen tai edes keskusteluun ei ole, kunhan uteliaisuuttani täällä kalastelen informaatiota.  En keksinyt heti parempaakaan paikkaa kysyä mistä olette löytäneet juttuseuraa, jos olette löytäneet ollenkaan.  Raivoaminen nimettömien internet-palstoilla ei ole oikein minun juttu.  Ehkä tämä on hieman väärä paikka kysellä tämmöisiä, mutta yrittänyttä ei laiteta...

Terv. 40+ v mies.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://lautapeliseura.fi/toiminta/pelikerhot/

Kiinnostaisko joku tällainen? Juttelu pääsee parhaiten käyntiin yhteisen tekemisen äärellä. Lautapelikerhoja on muuten ainakin Helsingissä myös joissain kirjastossa, ja ilmaisia ovat. Toinen tapa päästä jutulle voisi olla joku hyväntekeväisyys- tai järjestötoiminta, jota löytyy Suomesta kyllä joka lähtöön. Lienee aika epätodennäköistä yhtäkkiä löytää vain joku juttukaveriksi ikään kuin tyhjästä, jos ei mitään muuta yhdistävää tekijää ole.

Vierailija
2/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mielisairaalan suljetulta osastolta. Saat tasoistasi seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että älykäs keskusteluhan voi tarkoittaa eri ihmisille hyvin eri asioita. Tiedät itse, mitkä sinun kiinnostuksenkohteesi ovat. Jos hakeudut niitä kohti, sieltä löytyy samoista asioista kiinnostuneita.

Vierailija
4/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kuulosta kovin kiinnostavalta juttuseuralta.

Vierailija
5/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa on naiset, jotka haluaisivat haaskata elämänsä väittelyyn jonkun kanssa, joka ei kotoa poistu ja jonka maailmankuva on vastaavasti pahasti vinoutunut. Kokeile mieluummin tekoälyä.

Vierailija
6/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on typerää ilkeillä, mutta siinä on kyllä totuuden siemen, että kannattaa myös miettiä sitä, mitä itse voi tuoda ystävyyssuhteeseen, eikä tehdä vain kriteerilistaa muille. Yleensä ihmiset pitävät mielenkiintoisina tyyppejä, jotka ovat innostuneita ja kiinnostuneita jostain, ja kohtelevat toisia kivasti ja arvostavasti. Eli kannattaa lopettaa möllöttäminen joka tapauksessa. 

Vierailija
7/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisin aloittaa jonkun uuden harrastuksen, kuten täällä nyt ehdotettiin.  Ongelmani mielenkiinnon kanssa on ehkä se, että kiinnostukseni kohteita harrastaa 90% miehet, naisia ei niissä kuvioissa juuri näy, joten vastakkaisen sukupuolen kanssa kommunikointi on jäänyt vähäiseksi.  Harrastin joskus roolipelaamista, se voisi olla mielenkiintoista, tai sitten nuo ehdotetut lautapelitkin.  Kiitos ehdotuksesta.

Vierailija
8/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juttuseuran pitää olla nainen?

Vierailija
9/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi se periaatteessa ehkä olla mieskin, en ajatellut asiaa kovin pitkälle.  On tullut elämäni aikana juteltua monien miesten kanssa ja haluaisin ehkä hieman vaihtelua ja erilaista perspektiiviä.  Ne harvat kerrat kun olen naisten kanssa jutellut niin olen huomannut että siellä on yleensä enemmän viisautta.  Ehkä minulla on vain käynyt tuuria naisten kanssa käymieni keskustelujen suhteen ja siksi jäänyt mielikuva, että siellä olisi potentiaalia syvällisempiin keskusteluihin.

Vierailija
10/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on hyvä, rehellinen ja järkevä avaus. Itsekin kaipaan välillä nimenomaan pelkkään älylliseen keskusteluun ihmistä, jonka kanssa kuviot ovat ns. selvät, eli ei aleta ihastumaan eikä haluta sen enempää tai vähempää. Itse olen vielä parisuhteessa ja tilanteeni on silti tämä.

Millaisia kiinnostuksenkohteesi ovat ap? Toivon aidosti, että löydät kiinnostavia ihmisiä keskusteluihin.

N49

Vierailija
11/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Yksikään ukko ei ole jättänyt vonkaanatta minua kun olen platonisesti ollut heidän kanssaan tekemisissä. Kiinnostuksenkohteet ja asenteetkaan harvemmin osuvat yksiin, en halua omaan elämääni mitään sota- politiikka- historia tai edes tiede vibesejä. Eli hakuasemasi on sukupuolesi käytöksen perusteella erittäin heikko.

Vierailija
12/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voisin aloittaa jonkun uuden harrastuksen, kuten täällä nyt ehdotettiin.  Ongelmani mielenkiinnon kanssa on ehkä se, että kiinnostukseni kohteita harrastaa 90% miehet, naisia ei niissä kuvioissa juuri näy, joten vastakkaisen sukupuolen kanssa kommunikointi on jäänyt vähäiseksi.  Harrastin joskus roolipelaamista, se voisi olla mielenkiintoista, tai sitten nuo ehdotetut lautapelitkin.  Kiitos ehdotuksesta.

Mistä sitten luulet naisen kanssa juttelevasi, jos yhteisiä kiinnostuksia ei ole?

Lämmin suositus: etsi youtubesta storytime videoita, niin pääset kuuntelemaan naisten ääntä ja juttuja ilman että tuhlaat heidän aikaantai sotket heidän energioitaan.

Vierailija
13/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42-vuotias mies, eikä mulla ole mitään keskusteltavaa oman ikäisten, suomalaisten naisten kanssa. Olen ollut useassa suhteessa ja lapsiakin on. Nuorempia, ulkomaalaisia naisia olen tapaillut. Heitä ei kiinnosta raha, mutta naisten tapailussa olisi hyvä olla auto ja osata keksiä jotain yhteistä tekemistä.

Vierailija
14/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn aloitus hirveetä jaarittelua, josta älykkyys kaukana. Olen apn kohderyhmää, mutta ei enää paljoa vähempää voisi kiinnostaa keskustella mistään hänen kanssaan. Lisäksi itsekeskeinen 🥱

Vierailija
15/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tieto siitä että tumputat ja jahtaat parikymppisiä riittää itselleni kertomaan että et ole samalla aaltopituudella kanssani.

Vierailija
16/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tieto siitä että tumputat ja jahtaat parikymppisiä riittää itselleni kertomaan että et ole samalla aaltopituudella kanssani.

Hahahahaa. Iskipä syvälle hermoon palstamammaa. Heti alko v-käyrä nouseen kun tajusi että oma päiväys menny umpeen aikoja sitten.

Vierailija
17/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi se periaatteessa ehkä olla mieskin, en ajatellut asiaa kovin pitkälle.  On tullut elämäni aikana juteltua monien miesten kanssa ja haluaisin ehkä hieman vaihtelua ja erilaista perspektiiviä.  Ne harvat kerrat kun olen naisten kanssa jutellut niin olen huomannut että siellä on yleensä enemmän viisautta.  Ehkä minulla on vain käynyt tuuria naisten kanssa käymieni keskustelujen suhteen ja siksi jäänyt mielikuva, että siellä olisi potentiaalia syvällisempiin keskusteluihin.

Se viisaus pitää sisällään miesten välttelyn. Jo aloituksessasi paljastat että olet monella tavalla ongelmainen. Terapia ja sosiaalityö voisivat olla sinulle sopivia juttukavereita, mutta hekin tuntevat arvonsa. Mitäpä lottoat, tuntevatko muiden alojen naiset?

Vierailija
18/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa aina naurattaa termi älyllinen keskustelu. Juupajuu 😂

Vierailija
19/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin sinkkuryhmät esim. Hidasta sinkkuelämää.

Vierailija
20/115 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahahahaa. Iskipä syvälle hermoon palstamammaa. Heti alko v-käyrä nouseen kun tajusi että oma päiväys menny umpeen aikoja sitten.

Miksi tuhlaisin aikaani ja energiaani johonkin retardiin joka vainoaa ja ahdistelee lapsia? Näitä varten ovat vankilapsykologit. 40v naisella on lukemattomia kohteita kohdistaa aikaansa, energiaansa ja rakkauttaan, ja narsissi pippeliteline on niistä viimeinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi