Kuka nykyään uskaltaa syödä voita, juustoja ja kermaa?
Nehän on täynnä kovia valtimoita kovettavia ja tukkivia epäterveellisiä rasvoja. Kovat rasvat tappaa!
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
LDL usein laskee sydäntapahtuman aikana, jolloin näyttää siltä että se oli normaali tai ihanteellinen. Oikeasti jos katsot tilastoja, riittävän alhaisilla arvoilla ei sydäntapahtumia ilmene. Niitä on vielä kun ldl on päälle 2 mutta alle kolme. Kun mennään riittävän alas, niitä ei käytännössä enää esiinny.
usein laskee sydäntapahtuman aikana, jolloin näyttää siltä että se oli normaali tai ihanteellinen. Oikeasti jos katsot tilastoja, riittävän alhaisilla arvoilla ei sydäntapahtumia ilmene. Niitä on vielä kun ldl on päälle 2 mutta alle kolme. Kun mennään riittävän alas, niitä ei käytännössä enää esiinny.
Ei kai niitä kukaan säännöllisesti ja isoja määriä enää nykyään syö. Juustoja ehkä eniten kulutetaan noista ruoka-aineista vähän liikaa.
Juu, vetäkää vaan siemenöljyjä ja elimistönne tulehdustilaan :) Minä syön terveellistä voita, juustoa ja kermaa. Euroopassa eniten voita ja juustoja syödään Ranskassa ja Sveitsissä missä sydänkuolemien määrä on vastaavasti pienin. Eniten kasvirasvoja vedetään Moldovassa ja siellä kuollaan eniten sydän- ja verisuonitauteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravinto-oppi näyttää olevan osaksi politiikkaa, ja täten ravintosuositukset vaihtelevat eri maissa. Näin asian ollen, olen loogisesti päätynyt siihen, että hajautan riskiä syömällä monipuolisesti kaikenlaista riittävän ravintorikasta ruokaa ja karsimalla ruokavaliosta pois kaiken sellaisen, joka ei mielestäni ole kunnon ruokaa.
Yhdessäkään maassa ei taideta suositella syömään runsaasti tyydyttynyttä rasvaa. Kaikkialla painotetaan aina hedelmiä, vihanneksia, pähkinöitä, tyydyttymätöntä rasvaa ja niin edelleen.
Välimeren maissa mm. turha painotella mitään noista koska niitä on syöty aina ja paljon ihan ammoisista ajoista lähtien. Eikä siellä syödä semmoisia määriä voileipiä aamusta iltaan kuin Suomessa ja ehkä muissa pohjoismaissa. Margariineja ei ole satoja tarjolla eikä niitä nyt ainakaan leivälle sivellä.
Keski-ikäiset vauvapalstan uhoajat tietysti. Ovat oikeen kovia jätkiä kun uskaltavat ihan tuolla tavalla mässätä. Kaikista kovimmat jätkät vielä sanoo että nuo ruoat on itseasiassa terveellisiä, perusteeks riittää mutu ja käsienheiluttelu. Tai se että joku youtubessa niin sanoi
Lainaustoiminto ei siis toimi yhtään.... hienoa.
Liian lhaisilla ldl- tasoilla ihmiset kuolevat syöpään, siksi siellä ei ole tilastoituja sydänkuolemia.
Välimeren maissa on perinteisesti käytetty laardia ja ne 100-vuotiaat ovat laardilla eläneet. Oliiviöljyn käyttö paistamisessa ja ruoanlaitossa on enemmän 1900-luvun lopun peruja.
Vierailija kirjoitti:
Liian lhaisilla ldl- tasoilla ihmiset kuolevat syöpään, siksi siellä ei ole tilastoituja sydänkuolemia.
Olet todella tyhmä ihminen
Syöpä laskee kolesteroliarvoja. Siitä johtuu että syöpäkuolemat on matalilla kolesteroleilla yleisempiä
Vierailija kirjoitti:
Juu, vetäkää vaan siemenöljyjä ja elimistönne tulehdustilaan :) Minä syön terveellistä voita, juustoa ja kermaa. Euroopassa eniten voita ja juustoja syödään Ranskassa ja Sveitsissä missä sydänkuolemien määrä on vastaavasti pienin. Eniten kasvirasvoja vedetään Moldovassa ja siellä kuollaan eniten sydän- ja verisuonitauteihin.
Nämä maa vastaan maa -vertailut ovat todella heikkoja. Esim. tällä tavoin vertailemalla voidaan todeta, että keskimäärin pisimpään eletään maissa, joissa tupakoidaan eniten.
Ei tosiaankaan uskalla jos yli turvarajan ikävuosissa. Statinit ei ole ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
LDL ei korreloi mitenkään sydänkuolemien kanssa vaan paras mittari on triglyt/HDL suhde. Ja sen saa tappiin syömällä hiilihydraatteja. Puska haukkui väärää puuta ja kusi suomalaisten kintuille.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niitä kukaan säännöllisesti ja isoja määriä enää nykyään syö. Juustoja ehkä eniten kulutetaan noista ruoka-aineista vähän liikaa.
Siitä hyvästä mätetään statiineja kompensoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä maa vastaan maa -vertailut ovat todella heikkoja. Esim. tällä tavoin vertailemalla voidaan todeta, että keskimäärin pisimpään eletään maissa, joissa tupakoidaan eniten.
Koko rasvahysteria perustuu Keysin väärentämään maa vastaan maa vertailuun.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiset vauvapalstan uhoajat tietysti. Ovat oikeen kovia jätkiä kun uskaltavat ihan tuolla tavalla mässätä. Kaikista kovimmat jätkät vielä sanoo että nuo ruoat on itseasiassa terveellisiä, perusteeks riittää mutu ja käsienheiluttelu. Tai se että joku youtubessa niin sanoi
No minä olen ihan viiskymppinen nainen. Minun puolestani saat syödä mitä haluat, mutta viralliset suositukset vaikuttavat eniten laitosruokailun armoilla olevien terveyteen. Se minua surettaa. Lasten suolistot on pilalla ennen teini-ikää ja vanhusten aivot surkastuvat keinoruuan vuoksi ennen aikojaan, kohonneista tulehdus-ja sokeriarvoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää todisteeksi omat labra-arvot. Tulehdusmarkkerini ovat harvinaisen matalat ja käytän enimmäkseen kasvirasvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä laskee kolesteroliarvoja. Siitä johtuu että syöpäkuolemat on matalilla kolesteroleilla yleisempiä
On kyllä erittäin epäkohteliasta alkaa haukkua tuntemattomia ihmisiä keskustelussa.
Niin, sehän tarkoittaa sitä, että matalat kolesteroliarvot eivät automaattisesti ole mikään hyvän terveyden osoitin, kuten yleisesti annetaan ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää todisteeksi omat labra-arvot. Tulehdusmarkkerini ovat harvinaisen matalat ja käytän enimmäkseen kasvirasvoja.
Suonet tukkoon ja dementia päälle akselirasvoilla - onnea valitsemallasi tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ihan viiskymppinen nainen. Minun puolestani saat syödä mitä haluat, mutta viralliset suositukset vaikuttavat eniten laitosruokailun armoilla olevien terveyteen. Se minua surettaa. Lasten suolistot on pilalla ennen teini-ikää ja vanhusten aivot surkastuvat keinoruuan vuoksi ennen aikojaan, kohonneista tulehdus-ja sokeriarvoista puhumattakaan.
Mitä ihmettä tuo liittyy siihen mitä tuossa kirjoitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä erittäin epäkohteliasta alkaa haukkua tuntemattomia ihmisiä keskustelussa.
Niin, sehän tarkoittaa sitä, että matalat kolesteroliarvot eivät automaattisesti ole mikään hyvän terveyden osoitin, kuten yleisesti annetaan ymmärtää.
Tyhmyys, toisinsanoen idioottimaiset johtopäätökset on objektiivisesti havaittavissa oleva asia. Jos et kestä että idiotismiasi kommentoidaan ei ehkä kannata yrittää osallistua keskusteluihin
LDL usein laskee sydäntapahtuman aikana, jolloin näyttää siltä että se oli normaali tai ihanteellinen. Oikeasti jos katsot tilastoja, riittävän alhaisilla arvoilla ei sydäntapahtumia ilmene. Niitä on vielä kun ldl on päälle 2 mutta alle kolme. Kun mennään riittävän alas, niitä ei käytännössä enää esiinny.
usein laskee sydäntapahtuman aikana, jolloin näyttää siltä että se oli normaali tai ihanteellinen. Oikeasti jos katsot tilastoja, riittävän alhaisilla arvoilla ei sydäntapahtumia ilmene. Niitä on vielä kun ldl on päälle 2 mutta alle kolme. Kun mennään riittävän alas, niitä ei käytännössä enää esiinny.
VastaaLainaa
Vastaa
Lainaa