Kuka nykyään uskaltaa syödä voita, juustoja ja kermaa?
Nehän on täynnä kovia valtimoita kovettavia ja tukkivia epäterveellisiä rasvoja. Kovat rasvat tappaa!
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rasvaisten juustojen syönti suojaa muistisairauksilta ruotsalaisen tutkimuksen mukaan.
Kyse on korrelaatiosta. Tutkijat itse korostavat, ettei tuloksia pidä tulkita niin, että juusto suojaisi muistisairauksilta, vaan että havainto voi selittyä muilla elämäntapatekijöillä.
Tokihan palstalaisille riittää pelkkä korrelaatio, kun on itselle mieluisa tutkimustulos. Muussa tapauksessa alkavat kiljua, että korrelaatio ei ole kausaatio. Tämä porukka täällä ei osaa olla yhtään objektiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Välttelen, koska hiilihydraatit ja tyydyttynyt rasva eivät sovi yhteen, kuten jokainen elimistön toimintaa tunteva tietää.
Hiilarit ja rasvat yhdessä eivät ole hyväksi, mutta rasvan laatu ei siinä merkkaa. Joten kannattaa kuitenkin valita se aito ja ihmiselle sopiva rasva.
Viimeisimmässä ruokatilauksessani on normaalisuolaista voita, punaista maitoa ja oltermannia (ei kevyt).
Samassa tilauksessa olevat maitosuklaat ja sipsit lienevät paljon pahempia terveysriskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välttelen, koska hiilihydraatit ja tyydyttynyt rasva eivät sovi yhteen, kuten jokainen elimistön toimintaa tunteva tietää.
Hiilarit ja rasvat yhdessä eivät ole hyväksi, mutta rasvan laatu ei siinä merkkaa. Joten kannattaa kuitenkin valita se aito ja ihmiselle sopiva rasva.
Kyllä merkkaa, rasvan laadulla on tässä nimenomaan väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä merkkaa, rasvan laadulla on tässä nimenomaan väliä.
Tietty, nimenomaan se aito rasva merkitsee.
Minä syön kaikkea mikä miellyttää. Ns. suun mukaista. En halua kituuttaa tätä ainokaista elämääni. Olen 61 v. Paha kolestroli on korkealla, on lääkitys, lisäksi käytän kasvisterolilevitettä.
Hiilarit on se, mikä kolesterolin nostaa. Ja verensokerin.
Siksi suomalaiset on niin sairaita; kukaan ei syö rasvaa vaan se on korvattu hirveällä määrällä hiilareita ja kas; ongelma räjähti uuteen nousuun.
Onnea vaan valitsemallesi tielle, sitä tulet tarvitsemaan.
P.S. Se on kalkki, joka ne suonet tukkii. Syy, miksi kolesterolia vältellään, on se, kun se esiintyy yhtä aikaa suonten kalkkeutumisen kanssa. Kalkkeutumiseen ei voi vaikuttaa, kolesteroliin voi, mutta se on rasva-aineenvaihdunnan häiriö eikä paljonkaan tekemistä rasvan syömisen kanssa.
Kyllä minä vaan uskalsin kaataa tuonne kalakeittoon purkin kermaa. Ihan helppoa se oli.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön kaikkea mikä miellyttää. Ns. suun mukaista. En halua kituuttaa tätä ainokaista elämääni. Olen 61 v. Paha kolestroli on korkealla, on lääkitys, lisäksi käytän kasvisterolilevitettä.
Näköjään kuitenkin kituutat. Syöt jotain "levitettä" mikä ei edes kuulu ihmisen ravintoon. Kuvittelet jonkun "pahan kolesterolin" mitä ei ole olemassakaan. Syöt vielä lääkettä tuohon kuviteltuun kolesteroliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään kuitenkin kituutat. Syöt jotain "levitettä" mikä ei edes kuulu ihmisen ravintoon. Kuvittelet jonkun "pahan kolesterolin" mitä ei ole olemassakaan. Syöt vielä lääkettä tuohon kuviteltuun kolesteroliin.
Joo, näin on. Lukemat on saatu alaspäin noilla. Mutta en tiedä en itsekään pidä näistä lääkkeistä, luultavasti lopetan niiden oton jossain vaiheessa.
Miten ihmiset uskaltaa juoda vettä, siihenhän hukkuu satoja vuodessa.
Hyvä ettei tarvitse kitua niin kauan.
Ainakin Ranskassa ja Sveitsissä syövät päivittäin ja myös kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön joka päivä kananmunia, voita, juustoa, lihaa ja eläinrasvaa. Kokonaiskolesteroli alle 4, normaali sokeri, matalat verenpaineet, normaali paino. En käytä alkoa, enkä tupakkaa, koska ne on tappavia myrkkyjä.
Minäkin syön joka päivä kananmunia, juustoa ja punaista maitoa.
En syö punaista lihaa lainkaan.
En polta tupakkaa enkä käytä alkoholia.
LDL kolesteroli on 4,6, sokerit ja verenpaine koholla. Ylipainoa muutama kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin on. Lukemat on saatu alaspäin noilla. Mutta en tiedä en itsekään pidä näistä lääkkeistä, luultavasti lopetan niiden oton jossain vaiheessa.
Lukemat on saatu alas, mutta miksi? Ymmärrätkö kolesterolin tarkoituksen?
Syön mitä syön, poltan tupakkaa ja käytän alkoholia silloin kun huvittaa. Kuka jaksaa niuhottaa joka asiasta, mitä väliä? Kuolen kun kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en mitään Alentajaa tai Benecolia voi käyttää, kun ne maistuvat niin pahalle.
Olen ennemminkin lisännyt rasvaisten juustojen käyttöä niiden terveyshyötyjen vuoksi.
Juustoa syön 150 g päiväs, voita ja kermaa en ikinä.
T. Läski
Kyse on korrelaatiosta. Tutkijat itse korostavat, ettei tuloksia pidä tulkita niin, että juusto suojaisi muistisairauksilta, vaan että havainto voi selittyä muilla elämäntapatekijöillä.