Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä kiinnostaa Virpi Hämeen-Anttilan diagnoosit?

Vierailija
31.01.2026 |

Vmp taas hesarissa. Yksi uhriutuja taas kertoo diagnooseistaan ja "lieventää stigmaa". On ollut niin vaikea elämä professorina kun kaikki kiinnostaa ja kirjoja tulee kirjoitettua. Nämä vievät resurssin meidän psykiatrisen työn niukoista resursseista vaikka yksityisellä käykin. Tiedän, koska ikinä ei julkiselle tuollaisia oteta ja jos yhtään välitetään diagnostisista kriteereistä niin eivät täyty. Mutta rahalla saa juuri ne oikeat diagnoosit että pääsee lehteen. Vmp oikeasti.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ilmeisesti kiinnosti, kun luin jutun. Muutenkin olen aina lukenut molempien haastatteluita, myös miehen. Heillä on sanottavaa ja molemmat erikoisia.

Ps. Ei hän uhriutunut. 

Vierailija
2/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä diagnoosithan ovat juuri mainstreamia. Olisin siksikin odottanut tältä naiselta jotain vähän omaperäisempää. Toki diagnoosit kuvastavat itsekeskeistä aikaa: keskiössä on oma itse ja siitä meinaa tulla koko maailma. 

Normaalipaino, hoikkuus ja neurotyypillisyys ovat vähemmistössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa oikeastaan yhtään mikään? Jos tuolle linjalle lähdetään, niin miksi haastatella ketään mistään? 

Vierailija
4/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sua kiinnosti niin paljon, että luit jutun ja lisäksi  tulit tänne mainostamaan sitä muillekin.

Vierailija
5/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ilmeisesti kiinnosti, kun luin jutun. Muutenkin olen aina lukenut molempien haastatteluita, myös miehen. Heillä on sanottavaa ja molemmat erikoisia.

Ps. Ei hän uhriutunut. 

Sama. Mukavia ihmisiä henkilökohtaisesti. RIP Jaakko Hämeen-Anttila.

Vierailija
6/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä diagnoosithan ovat juuri mainstreamia. Olisin siksikin odottanut tältä naiselta jotain vähän omaperäisempää. Toki diagnoosit kuvastavat itsekeskeistä aikaa: keskiössä on oma itse ja siitä meinaa tulla koko maailma. 

"Hei psykiatri, oon vähän miettiny et kun nämä mun diagnoosit on nykyään aika mainstreamia, niin löytyskö sieltä jotain vähän omaperäisempää tai raflaavampaa? Lukijat diggais enemmän"

Vierailija
7/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä enää tuossa vaiheessa on mikä siellä taustalla on ollut? Hän on jo eläkkeellä, vanhuuseläkkeellä. Antaisi jo olla ja nauttisi eläkepäivistään. Tuo turha vellominen ei auta mitään.

Vierailija
8/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin huonoja kokemuksia parista adhd-diagnoosin saaneesta tyypistä että olen kyllä aika valmis dumaamaan kaikki sen diagnoosin saaneet. Sori siitä. Ei vaan jaksa. Pohja se on minunkin säkissäni.

Vierailija
9/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpin uoremmalla lapsellakin samat diagnoosit. Nuorempi lapsi on trans-mies. Hyvin monilla trans-ihmisillä on autismidiagnoosia, mielenterveysongelmaa yms. Ratkaisuksi omaan huonoon oloon keksivät trans-henkilöyden, varsinkin kun julkisuudessa jatkuvasti tuputetaan trans-agendaa.

Vierailija
10/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virpin uoremmalla lapsellakin samat diagnoosit. Nuorempi lapsi on trans-mies. Hyvin monilla trans-ihmisillä on autismidiagnoosia, mielenterveysongelmaa yms. Ratkaisuksi omaan huonoon oloon keksivät trans-henkilöyden, varsinkin kun julkisuudessa jatkuvasti tuputetaan trans-agendaa.

siis nuoremmalla lapsella

Vierailija
11/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin nuorille, että oma itse ei voi olla koko maailma ja on suuntauduttava omasta itsestä kohti maailmaa. Kysyn tätä mun terapeutilta, vastasi yksi nuori. Mitä lie terapeutti sanonut, palkastaanhan on kyse. En voi mitään sille, että kokonainen artikkeli omassa itsessä pyörien on minusta nolo. 

Yh-äidillä ei edes olisi aikaa ja mahdollisuuksia tällaiseen itsekeskeisyyteen. Huomio on hyvin organisoidun arjen pyörittämisessä. 

Vierailija
12/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin vaan tuppaa olemaan. Luulisin myös että nykyään on hyvin härskiä ylidiagnosointia. Mennään yksityiselle ja sanellaan minkä diagnoosin uskoo itsellään olevan. Ja sitten lääkärit, 400 euroa tunti, kirjoittavat sen diagnoosin. Ja sitten kaikki on hyvin. Vai onko? Minusta tuntuu että usein ei ole. Ei tule valaistumista, ei tule onnea. Ennen pitkää aletaan rutkuttaa jostakin uudesta oireesta tai muusta. Ja lähdetään samaan ralliin mukaan. Loputon kierre. Sen sijaan että joku sanoisi suoraan että lopeta se paskan jauhaminen ja keskity. Sulla mitään aadeehoodeeta ole. Keksit sen päästäsi. Kestä elämä äläkä kuvittele että kaikki asiat voidaan ratkoa ulkopuolelta. Perkele.

Vierailija
13/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa oikeastaan yhtään mikään? Jos tuolle linjalle lähdetään, niin miksi haastatella ketään mistään? 

Tämä 😅 Myönnän avoimesti, ettei minua syvemmällä ja merkityksellisellä tasolla juurikaan kiinnosta kukaan tai mikään - vielä vähemmän heidän tunne-elämänsä ja diagnoosinsa, mutta aika tyhjää olisi palstatila jos tältä pohjalta kirjoiteltaisiin. 

Vierailija
14/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Jaakko hänelle sukua?

Vierailija
15/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko Jaakko hänelle sukua?

Aviopuoliso.

Vierailija
16/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologina lievästi sanottuna ottaa päähän tämä ilmiö. Pitäisi olla sen verran fiksu ihminen js kykenevä kriittiseen ajatteluun että näkisi sen mitä tuubaa, tulkintaa ja lääkeyhtiöiden lobbausta mämä f-diagnoosit on. 

Vierailija
17/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi ja adhd on aika erikoinen kombo. Mutta vähän ihmettelen miksi hän on lähtenyt enää tässä vaiheessa diagnoosia etsimään. Kuitenkin ura takana ja hyvinhän tuo on mennyt. Oma asiansa toki.

Vierailija
18/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on kirjailija, aloittaja ei ole yhtään mitään.

Vierailija
19/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on kirjailija, aloittaja ei ole yhtään mitään.

Omituista hierarkiaa ja henkistä väkivaltaa harjoitat. Pershärö?

Vierailija
20/67 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä enää tuossa vaiheessa on mikä siellä taustalla on ollut? Hän on jo eläkkeellä, vanhuuseläkkeellä. Antaisi jo olla ja nauttisi eläkepäivistään. Tuo turha vellominen ei auta mitään.

Tämä, sekä se, että neurotyyppitrendi meni jo. Eivät he mitään tukea tarvitse - monta vuotta oli suurinta huutoa olla neuroepätyypillinen. Ihan shittiä jos edes jotenkin elämässä kompuroi eteenpäin. Syvän pään autistit sitten erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi