Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpimät talvikengät -30 asteessa

Vierailija
31.01.2026 |

Mitä naisten talvikenkiä käytätte tällaisilla -30 asteen pakkasilla, etteivät jalat palele tunnin ulkoilun jälkeen?

Tavallisilla pitkävartisilla vuorillisilla talvisaappailla villasukilla en tarkene, joten suosittele vain oikeasti lämpimiä kenkiä.

Kuoma, Moon Boots, Ugg, mitkä ovat lämpimimmät? Onko muita vaihtoehtoja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on Kuomat. Pitävät jalat lämpimänä -30 asteessa, oikein lukee siinä lapussakin, kun kengät tuli kotiin.

Vierailija
2/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian kumpparit ja paksummat villasukat, ei missään nimessä puuvillasukkia alle. Kaupunkikenkinä turvakengät villasukilla.

Lopulta salaisuus on kuitenkin se, että on koko ajan liikkeessä, että veri kiertää varpaisiin asti. Ei saa kuitenkaan tulla hiki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla on Kuomat. Pitävät jalat lämpimänä -30 asteessa, oikein lukee siinä lapussakin, kun kengät tuli kotiin.

Minulla kanssa on Kuomat käytössä 100% villasukkien kanssa. Varpaat jäässä jo 20 asteen pakkasilla, kun on tunnin ollut ulkona. Samoin kädet aivan kohmeessa vaikka on kunnon rukkaset käytössä. 

Vierailija
4/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki toppasaappaat

Vierailija
5/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla 100% villasukat vai jotain keinokuitua?

Vierailija
6/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroksia ja ehdoton ei kaikelle muovikerrostukselle (polyesteri, polyamidit, mikrokuitu). Itelläni on nahkainen paljasjalkakenkä villavuorilla ja käytän sen sisällä 100 % villasukkaa ja ohutta, myöskin merinovillaista sukkaa. Ei puuvillaa eikä muovisekoitteita.

Kenkä on tarkoituksella reilun kokoinen, jotta sinne mahtuu myös lampaannahkainen pohjallinen jos tippuu 20 pakkasasteen kylmemmälle puolelle.

Vierailija
7/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkarätti.

Vierailija
8/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat ja 60den sukkikset, sekoitenilkkasukat ja villasukat. Olen pärjännyt näillä pahoillakin pakkasilla.

Vierailija
9/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Onko sinulla 100% villasukat vai jotain keinokuitua?

Kyllä joko 100 % villaa tai seitsemän veljestä langasta 75-80 % villaa ja loput polyamidia. Tyypilliset suomalaiset villasukat. Ainakaan yhden sukat eivät riitä minulle. Tietenkin voisin kokeilla kahta paria villasukkia päällekkäin ja kooltaan isompia talvikenkiä.

Ap

Vierailija
10/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus lenkkarit tai tennarit riittää

Vierailija
11/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sarvan kitka kengät ei palele varpaita kun laitan villasukat paljaisiin jalkoihin ja päälle tavalliset sukat 

Vierailija
12/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroksia ja ehdoton ei kaikelle muovikerrostukselle (polyesteri, polyamidit, mikrokuitu). Itelläni on nahkainen paljasjalkakenkä villavuorilla ja käytän sen sisällä 100 % villasukkaa ja ohutta, myöskin merinovillaista sukkaa. Ei puuvillaa eikä muovisekoitteita.

Kenkä on tarkoituksella reilun kokoinen, jotta sinne mahtuu myös lampaannahkainen pohjallinen jos tippuu 20 pakkasasteen kylmemmälle puolelle.

Ehkä tuo on sulle ideologia, mutta olen varma, että näillä toppasaappailla tarkenee paremmin 😁

Vierailija
13/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUomatkin on lämpimät, jos ovat tarpeeksi isot. Ilmakerrokset pitävät lämpöä. Sen lisäksi toki tarvitset niitä kerroksia ja ainakin lähintä jalkaa pitää olla sellainen kerros, mikä ei kostu, eikä kastu eli puuvillasukat ovat nounou. Itsellä toimii ohut tekokuitusukka, joka siirtää kosteuden pois jalasta ja siihen parit merinot päälle, ensin ohut ja sitten paksu. Kenkänä uggit tai kuomat, molemmat toimii tosi hyvin näin.

14/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.puuilo.fi/polaari-lamposaapas-lyhyt

Tämän tyyppiset. Myös motonetissä myydään vastaavia. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
15/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko sinulla 100% villasukat vai jotain keinokuitua?

Kyllä joko 100 % villaa tai seitsemän veljestä langasta 75-80 % villaa ja loput polyamidia. Tyypilliset suomalaiset villasukat. Ainakaan yhden sukat eivät riitä minulle. Tietenkin voisin kokeilla kahta paria villasukkia päällekkäin ja kooltaan isompia talvikenkiä.

Ap

Kerroksittaisuus auttaa kyllä! Mieluummin vaikka kaksi ohuempaa villasukkaa kuin yksi paksumpi. Eikä puuvillasukkaa ihoa vasten, mieluummin samanpaksuinen merinovillainen sukka.

Vierailija
16/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo on sulle ideologia, mutta olen varma, että näillä toppasaappailla tarkenee paremmin 😁

Mikä ideologia? Luonnonkuitu? Nahka ja villa ovat tosi tosi hyviä, kun jalka ei hiostu vaan säilyy kuivana ja useat kerrokset pitävät ilmaa eristeenä. 

Vierailija
17/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Sorelit eikä palele!

Vierailija
18/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merrel kitkakengät. Ohut kesäsukka riittää 35 asteen pakkasella. Sisällä tosin alkaa kuumottaa.

Vierailija
19/19 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salomon Toundra -talvikengät ja pelkät villasukat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi