Auton takapuskurissa roikkujat
Nyt saa anonyymisti vastata. Miksi roikut sallittua ajonopeutta ajavan auton perässä agressiivisesti vaarallisen lähellä?
Oletko raivoissasi, turhautunut, vai oletko kova jätkä / mimmi kun teet niin? Kenties joku muu syy?
Useasti nämä ovat vielä ihan komeita autoja, joita paradoksaalisesti ajaa turhautuneen oloinen reikäpää.
Kommentit (126)
Ihmiset ajaa ilmeisesti niin paskoilla autoilla, ettei niissä ole tutkia, adaptiivista vakkarua, ajoavustinta sun muita turvallisuushärpäkkeitä. Tai sitten eivät osaa käyttää niitä. Auto pitää automaattisesti sen turvavälin edellä menevään, kun opettelette käyttämään sitä. Tai ostakaa parempi auto, kun ette osaa ajaa. Kortti pitäis ottaa pois näiltä puskurissa roukkujilta.
Vierailija kirjoitti:
Päässä vikaa näillä. Ei mikään oikeuta tälläiseen itsekkyyteen ja turvavälin viis veisaamiseen, jos edellä ajava ajaa täysin oikeaa nopeutta. Ei edellävä ajava ala sen takia kahaamaan ylinopeutta. Autokouluun voisi mennä uudestaan, kortti siksi aikaa pois.
Mikä sitten onkaan se oikea nopeus. Se on sen liikennevirran nopeus. 10% nopeimmista ja 10% hitaimmista ovat ne vaarallisimmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sujuvasti ajavien takapuskurissa ei ikinä roiku kukaan! Kokeile!
Älä jauha paskaa. Vaikka ajaisin 80 alueella 90 niin kyllä sinne puskuriin joku löytyy.
Sinä olet paskaa.
Sä olet suuren luokan idiootti ja täyttä paskaa. Kuole saasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ajaa ilmeisesti niin paskoilla autoilla, ettei niissä ole tutkia, adaptiivista vakkarua, ajoavustinta sun muita turvallisuushärpäkkeitä. Tai sitten eivät osaa käyttää niitä. Auto pitää automaattisesti sen turvavälin edellä menevään, kun opettelette käyttämään sitä. Tai ostakaa parempi auto, kun ette osaa ajaa. Kortti pitäis ottaa pois näiltä puskurissa roukkujilta.
Siinä taas yksi ylimielinen hyvätuloinen mulkku joka ei ymmärrä, että kaikilla ei ole varaa parempaan autoon.
Mä ajan 24 vuotta vanhalla autolla enkä roiku kenenkään puskurissa kiinni enkä aja alle rajoitusten paitsi jos keliolosuhteet sitä vaatii.
Ennen kuskit seurasivat liikennettä. Jos näki ajopeilistä, että joku saavuttaa = ajaa kovempaa, hänelle tehtiin ohitus helpoksi näyttämällä vilkkua koska on hyvä ohittaa tai väistettiin vaikka bussipysäkille.
Tykkään vaan ärsyttää ihmisiä. Saan siitä mieluhyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ennen kuskit seurasivat liikennettä. Jos näki ajopeilistä, että joku saavuttaa = ajaa kovempaa, hänelle tehtiin ohitus helpoksi näyttämällä vilkkua koska on hyvä ohittaa tai väistettiin vaikka bussipysäkille.
No en helvetissä väistä pysäkille sen vuoksi, että joku paskamulkku ajaa reilua ylinopeutta vaikka itsekin ajan yli sallitun. Esim. 80 alueella ajaa 90 niin silti paskamulkku on puskurissa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en helvetissä väistä pysäkille sen vuoksi, että joku paskamulkku ajaa reilua ylinopeutta vaikka itsekin ajan yli sallitun. Esim. 80 alueella ajaa 90 niin silti paskamulkku on puskurissa kiinni.
Sinä olet paskamulkku eikä kukaan muu.
Vierailija kirjoitti:
Peräänajaja maksaa aina, kannattaa muistaa se. Itse hidasta vauhtia aina, jos joku alkaa hiillostaa, näin niistä pääsee äkkiä eroon.
Ei välttämättä mene peräänajaja piikkiin. Ja se kuka maksaa on siinä vaiheessa pienin murhe kun joutuu hengenvaaralliseen kolariin.
Ainakin itse pelkään näitä perässä roikkujia ja ajan vaikka sivuun että pääsevät ohi. En halua riskeerata omaa terveyttäni yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Parasta on ne rekkakuskit jotka tulee ihan puskuri hipoen moottoritiellä roikkumaan taakse. Mitähän poliisit sanoisivat moisesta toiminnasta.
Rekoilla tuntuu tosiaan olevan sillai että tehtaalla niihin asennetaan rajoitin, joka rajoittaa rekan kulkemaan aina mittarin mukaan 90km/h. Ei siis vähempää eikä enempää. Ihan uskomatonta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä väistän. Joko hiljennän nopeutta sopivassa kohdassa jotta nopeampi pääsee ohi tai sitten väistän pysäkille. Ei sinne useinkaan tarvitse edes pysähtyä, riittää kun laittaa vilkun, hidastaa ja vähän kaartaa oikealle - nopeampi menee kyllä ohi. Itse koen että MINUN (ja useimmiten kyydissä olevien lasteni) on turvallisempi ajaa kun kukaan ei roiku takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tullut siihen tulokseen että monikaan ei ajattele roikkuvansa. Mun mies ajaa mun mielestä aivan liian lähellä edellä ajavaa mutta ei hän tiedosta sitä. Tai siis hän ajaa MUN mielestä liian lähellä mutta ei omasta mielestään.
Jos ajetaan 80 kilsaa tunnissa, sopiva turvaväli olisi noin 80 metriä. Kuitenkin valtaosa osaa 20-30 metrin päässä, kuten se mun mieskin. Mulle tuo on roikkumista.
Jos edessä ajaa auto alinopeutta, niin se on vähän hankala ohittaa 80 metrin päästä. 20 metriä on ok, miehesi on oikeassa.
Aivan täyttä tuubaa. Turvallinen etäisyys on minimissään kolme sekuntia, jolloin jää aikaa reagoida, aloittaa jarrutus ja pysähtyä. Kasikympin nopeudesta 20 metrin päästä edelläajavan hidastaessa et saa edes jalkaa jarrulle kun jo rysähtää, moottoritienopeuksissa vielä pikemmin. Vaarannat siis edelläajavan hengen täysin turhaan.
Ja ohittaminen on paljon helpompaa kun on tilaa kiihdyttää ohitusnopeuteen omalla kaistalla ENNEN ohitusta, eikä vasta sitten kun porukkaa tulee vastaan. Paljon sujuvampaa myös paluu omalle kaistalle, kun kiihdytyksessä on aikaa varmistaa vapaa tie.
Linnanmäen narunvedostako jotkut on ajokorttinsa saaneet?
Kenkäise jarru pohjaan niin oppii!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että naisena, kun ajan pikkuautolla, niin näitä riittää mutta kun ajan samaa vauhtia miehen farmarilla, näitä on vähemmän
Tämä havainto oli itselläkin. Muistan kerran kun nuori jätkä meni bemarilla 60 km/h kaupunkialueella. Sitten kun päästiin motarille 120 alueelle, tämä jäi siihen eteen ajamaan satasta. Oli varmaan aika vasta ajokortin saanut. No minä painelin ohi, mulla oli siinä vaiheessa vielä 300 km edessä, joten ei huvittanut jäädä matelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tullut siihen tulokseen että monikaan ei ajattele roikkuvansa. Mun mies ajaa mun mielestä aivan liian lähellä edellä ajavaa mutta ei hän tiedosta sitä. Tai siis hän ajaa MUN mielestä liian lähellä mutta ei omasta mielestään.
Jos ajetaan 80 kilsaa tunnissa, sopiva turvaväli olisi noin 80 metriä. Kuitenkin valtaosa osaa 20-30 metrin päässä, kuten se mun mieskin. Mulle tuo on roikkumista.
Jos edessä ajaa auto alinopeutta, niin se on vähän hankala ohittaa 80 metrin päästä. 20 metriä on ok, miehesi on oikeassa.
Jos olisikin menossa ohi mutta kun ei. Suurin osa näistä 20-30 metrin päässä ajavista ei ole minkäänlaisissa aikeissa ohittaa.
Jos minä ajan rajoitusten mukaan, en todellakaan pysähtele pysäkeille antamaan tietä ylinopeutta ajaville. Tiedoksi vain, että minäkin haluan päästä perille joskus ja nuo pysähtelyt eivät ole turvallisia. Jos pysähtyihin jokaiselle ylinopeutta ajavalle antamaan tietä, se lisäisi omaa matka-aikaa pitkällä matkalla huomattavasti. Lisäksi näitä puskurissa roikkujia on tilanteessa, missä ohi pääsisi ihan hyvin, suora tie, hyvä näkyväisyys, ketään ei tule vastaan ja silti ei mennä ohi. Ajan kyllä ihan rajoitusten mukaan niin että todellinen nopeus on aavistuksen yli, vaikka periaatteessa pitäisi ajaa täysin rajoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä ja palauta ajokorttisi, jos sinulla sellainen jostain kumman syystä on.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käytä niitä. Minä haluan ajaa sitä nopeutta minkä minä asetan vakkariin, en sitä mitä sinä satut kulloinkin seilaamaan.
Vituttaa ne ruuhkaliikenteessä pujottelijat, jos on useampi kaista samaan suuntaan. Mun eteen ei ainakaan tulla, kun siihen ei mahdu.
Lyö jarrut äkkiä pohjaan ja katso miten käy 🤣