Auton takapuskurissa roikkujat
Nyt saa anonyymisti vastata. Miksi roikut sallittua ajonopeutta ajavan auton perässä agressiivisesti vaarallisen lähellä?
Oletko raivoissasi, turhautunut, vai oletko kova jätkä / mimmi kun teet niin? Kenties joku muu syy?
Useasti nämä ovat vielä ihan komeita autoja, joita paradoksaalisesti ajaa turhautuneen oloinen reikäpää.
Kommentit (48)
Ihan normia, että vaikkapa kehätiellä 82km/h ajaessa tulee monikin puskuriin ja jopa rekat ohittelevat. Maantiellä vielä yleisempää. Kesällä nauroin kun yksi puskurissa roikkuja uskalsi vihdoin ohi, mutta takaa tulikin toinen kaahaaja ja törmäsivät toisiinsa vastaantulijoiden kaistalla. Oli niin kova kiire...
Rekoissa nopeusrajoittimet- niillä ei edes pääse kovaa.
Miten sellainen voi roikkua takapuskurissa????
Todella usein nämä "täsmälleen nopeusrajoituksen mukaan" ajavat voisivat oikeasti ajaa muutaman kilometrin lujempaa, jolloin heidän todellinen nopeutensa olisi nopeusrajoituksen verran. Sitten on vielä se sarja ihmisiä, jotka ei joko käytä, tai joilla ei ole vakionopeudensäädintä. 80km/h nopeusrajoituksella todellinen nopeus vaihtelee 65km/h-75km/h. Pakostikin siinä meinaa perässä tulija törmätä.
No kun ajatte niin saatanan hitaasti. Minulla kusee urakka hommat Tv. Roskakuski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sujuvasti ajavien takapuskurissa ei ikinä roiku kukaan! Kokeile!
Onko tarkoittamasi sujuva ajaminen ylinopeutta?Ajatpa alinopeutta tai ylinopeutta, on kohteliasta päästää nopeammat ohi eikä jäädä leikkimään liikennepoliisia. Et edes voi tietää, onko toisella mahdollisesti päällä sellainen hätätilanne, että ylinopeus on aiheellinen. Esimerkiksi maaseudulla voi olla pakko lähteä viemään vaikkapa sairastunutta tai loukkaantunutta eläintä kiireellä eläinlääkärille.
VMP. Mä asun maaseudulla ja kyllä täällä ne puskurissa roikkujat on ihan vain niitä jotka ajaa ylinopeutta muuten vain.
Miettinyt ihan samaa! En aja moottoritiellä vaan käytän päivittäin muita reittejä. Ihan 40-60km/h nopeuksilla löytyy aina kesät talvet joku perässä roikkuja.
Ja ihan totta, se per**essä ajava on vastuussa, jos ajaa päälle. Kun hiljennän tai pysähdyn vaikka koululaisen takia.
Savanniapinamaista touhua koko roikkuminen. Tiellä on kyllä tilaa. Pitäkää turvavälit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sujuvasti ajavien takapuskurissa ei ikinä roiku kukaan! Kokeile!
Älä jauha paskaa. Vaikka ajaisin 80 alueella 90 niin kyllä sinne puskuriin joku löytyy.
Sinä olet paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis niitä jotka ajavat 70km/h kasikympinalueella ja sitten kun alkaa kaksi kaistaa sun nopeutes onkin HUPS yhtäkkiä 90. Kun toinen kaista taas päättyy, palaat ajamaan 70.
Eli katsopa peiliin.
Ei, en tarkoittanut näitä urveloita jotka ärsyttävät itseänikin.
Vierailija kirjoitti:
Ja se ei mene ymmärrykseen, että miksi tätä tehdään, vaikka vieressä olisi tilaa ohittaa? Jos ei ole vielä tarpeeksi kypsä liikenteeseen, niin kannattaisi ehkä mennä vielä harjoittelemaan johonkin lasten liikennepuistoon.
Just tänään mietin samaa. Ohituskaista tuli ja meni, mutta perässäroukkuja vaan jäi sinne perään roikkumaan. Jostain syystä nämä vaarallisen lähellä ajavat on aina miehiä. Etenkin näin talvikeleillä aika vaarallista pelleilyä ajaa parin metrin päässä toisen takapuskurista.
Ajan kiinni takapuskurissa jos edellä ajava ajaa alle suurinta sallittua nopeutta, kiihdyttää suurimpaan sallittuun nopeuteen hitaasti tai on aikaisemmin käyttänyt vilkkua väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta on ne rekkakuskit jotka tulee ihan puskuri hipoen moottoritiellä roikkumaan taakse. Mitähän poliisit sanoisivat moisesta toiminnasta.
Miksi v***ssa sä ajat moottoritiellä sellaista vauhtia, että rekka pääsee roikkumaan sun perään?
No ei Yariksella uskalla kaahata kovempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta on ne rekkakuskit jotka tulee ihan puskuri hipoen moottoritiellä roikkumaan taakse. Mitähän poliisit sanoisivat moisesta toiminnasta.
Miksi v***ssa sä ajat moottoritiellä sellaista vauhtia, että rekka pääsee roikkumaan sun perään?
No ei Yariksella uskalla kaahata kovempaa.
Moottoriteiden vierellä kulkee usein ns. vanha tie. Voitko siirtyä sinne sen jarisi kanssa?
90 % kuskeista osaa ajaa oikeaa nopeutta. Sitten on näitä, joilla todellinen nopeus on 5-10 km/h liian alhainen. Vittuillessaan vielä hidastavat vauhtia jos takana tuleva rajoitusten mukaista nopeutta ajava kuski saavuttaa tämän ja ajaa liian lähelle. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tullut siihen tulokseen että monikaan ei ajattele roikkuvansa. Mun mies ajaa mun mielestä aivan liian lähellä edellä ajavaa mutta ei hän tiedosta sitä. Tai siis hän ajaa MUN mielestä liian lähellä mutta ei omasta mielestään.
Jos ajetaan 80 kilsaa tunnissa, sopiva turvaväli olisi noin 80 metriä. Kuitenkin valtaosa osaa 20-30 metrin päässä, kuten se mun mieskin. Mulle tuo on roikkumista.
Jos edessä ajaa auto alinopeutta, niin se on vähän hankala ohittaa 80 metrin päästä. 20 metriä on ok, miehesi on oikeassa.
Päässä vikaa näillä. Ei mikään oikeuta tälläiseen itsekkyyteen ja turvavälin viis veisaamiseen, jos edellä ajava ajaa täysin oikeaa nopeutta. Ei edellävä ajava ala sen takia kahaamaan ylinopeutta. Autokouluun voisi mennä uudestaan, kortti siksi aikaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Joskus pissapoijan vedet auttavat lisäämään etäisyyttä.
Anteeksi, kerran jouduin kärkkymään perässä sen aikaa, että edellä olija alkoi pestä lasiaan, niin sain niistä roiskeista sen verran lasille, että näkymä parani. Omat nesteet oli loppu.
Vierailija kirjoitti:
Päässä vikaa näillä. Ei mikään oikeuta tälläiseen itsekkyyteen ja turvavälin viis veisaamiseen, jos edellä ajava ajaa täysin oikeaa nopeutta. Ei edellävä ajava ala sen takia kahaamaan ylinopeutta. Autokouluun voisi mennä uudestaan, kortti siksi aikaa pois.
Laitat siihen kotteroosi kyytiä kympin päälle tikkarin, niin kaikki sujuu paremmin.
Jos jonkun auton taakse alkaa kertyä taajamassa jonoa, kuskin on syytä tarkistaa ajomopeutensa.