Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2026 OFFICIAL

Vierailija
30.01.2026 |

Olisko jo aika perustaa 2026 Euroviisuille oma ketju?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6059)

Vierailija
5961/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yleensä välitä euroviisuista, mutta uteliaisuudesta nyt katsoin Suomen edustajan esityksen. Eikös tämän tyyppinen yliampuvan teatraalinen ja räiskyvä, hieman eri tyylilajeja yhdistelevä jippoilu ole ollut jo vuosia euroviisuissa menestyvä resepti. Pitää olla nätti mies ja seksikäs nainen. Rasti ruutun joka kohtaan. Ja tämä esitys on siis finaalissa. Hyvä me! 

Täytyy myös antaa pisteet kaikille esityötä tehneille edellisille Suomen edustajille, erityisesti siis Käärijälle, joka on saanut aikaan sen, että euroilijat ylipäätään kallistavat korvansa Suomen viisuille. Tähän prosessiin on mennyt muuten vuosikymmeniä. Aikaisemmin oli nimittäin niin, että vaikka Suomen edustajat olisivat olleet vaikka mitä, Suomen edustuskappaleita ei noteerattu niin mitenkään, vaikka olisivat olleet ihan samaa tasoa kuin ne kaikki muutkin.

Minun mielestäni Suomi on pärjännyt hyvällä biisillä ja ollut pärjäämättä huonolla kuten muutkin. Suomihan lähetti tyylin Jari Sillanpään sinne laulamaan iskelmää. Ei tarvitse paljon ihmetellä, kun ei pärjää. 😄

Vierailija
5962/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia viime vuosien veikkaukset  ja vedonlyönnit oli, nyt vaikuttaa hurjalta menolta? 

Mutta tuntuu, että israel on yleisöäänien mukaan huipputuloksissa. Ihan vaan sen takia kun maan kansalaisia asuu joka puolella maailmaa.

Israelin teleääni voitto on melkeen varma. Voitti viime vuonnakin, mutta onneksi se ei tarkoita kisan voittoa.

Vedonlyönnissä pari viime vuotta voitto on mennyt metsään, mutta jos on viisuja seurannut niin ties kyllä 95% varmuudella, ettei kaj tai BL voi voittaa. Pitää muistaa, että moni vedonlyöjä ei ole mikään viisuasiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nostaisin croatian voittotaistoon mukaan , se oli upein esitys semifinaalissa.

Kroatialla on ollut parempaakin esittää. 

Aivan kuten Suomellakin.

No mikä on Suomelta ollut parempi biisi? Pentti Kurikan nimipäivät tms.?

Rimanalitus ja moraalisesti väärin. Tavallaan heitä käytettiin hyväksi laittamalla viisuihin. Häpeä.

Vierailija
5964/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentava kappale viisuihin.

Siis Groatia

Se on Croatia tai suomalaisittain Kroatia.

Republika Hrvatska!!

Mama ŠČ! 🎉

Käärijä-fanien pahin painajainen, pelättiin että ne vie Käärijältä pisteitä. Noilla äijillä oli Turkoosilla matolla ihan mielettömät hameet päällä.

Vierailija
5965/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista että edelleen alastonkuvista moralisoidaan ja lyödään leimaa ihmiseen. Alastomuus ja seksuaalisuus on jokaisen ihmisen oma asia ja myös se miten tuo itseään tällä saralla esiin. Linda on upea, lahjakas, moderni ihminen ja toivon Suomelle menestystä. Itse en olisi ehkä leikellyt itseäni niin paljon naamasta, mutta kukin tehkööt kuten itse haluaa eikä asia mulle kuulu. Ja myös Pete tehnyt seksikkyydellään rahaa, mutta en ole nähnyt yhtä ilkeitä kommentteja missään hänestä. On edelleen kaksoistandardit sen suhteen millainen on hyvä nainen ja millainen hyvä mies. Ja kauniita ihmisiä usein mollataan tyhmiksi kun ollaan kateellisia. Kuitenkin tutkimukset sanoo, että itse asiassa kauneus korreloi korkean älykkyyden kanssa eli päinvastoin mitä vuosisatoja on väitetty. 

Pete ei ole esitellyt pallejaan ...siinä on eroa,voi olla seksikäs ilman että poseeraa kulkuset näkösällä,kyllä se vähän niinkin on,että jos menet poseeraamaan alasti kansainväliseen lehteen,niin kaikki julkisuus mikä siitä seuraa,ei välttämättä ole positiivista,ensin ihan yksinkertainen ajatus; mikä saa ihmisen hakeutumaan moiseen tilanteeseen,eli poseeraaman alasti koko maailman nähtävillä?tietäen,että se mikä sinne on kuvattu,ei koskaan poistu mihinkään ?ei ole auennut mulle...tehköön kukakin mitä haluaa,mutta teoilla on aina seuraukset,hyvässä ja pahassa.

Pete on kirjaimellisesti hinkuttanut itseään käytännössä alasti hidastetussa filmissä ja suihkutellut shampanjaa sieltä pitkin kameraa yms. Ja siis hyvä niin. En tuomitse kumpaakaan, tehköön ihmiset rahaa ihan millä haluavat ja osaavat. Itse en osaisi.

Pete on joskus luullut itsestään vähän liikaa. Sen kankean lantion onnettoman nytkytyksen nähtyään (eräässä keikkataltioinnissa)kääntyy heterokin lesboksi.

Vierailija
5966/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentava kappale viisuihin.

Siis Groatia

Se on Croatia tai suomalaisittain Kroatia.

Republika Hrvatska!!

Mama ŠČ! 🎉

Käärijä-fanien pahin painajainen, pelättiin että ne vie Käärijältä pisteitä. Noilla äijillä oli Turkoosilla matolla ihan mielettömät hameet päällä.

Niin hyvä biisi, en ihan ekalla kertaa tajunnut juttua, mutta kyllä se siitä sitten avautui

Vierailija
5967/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö ketään muuta se tosiasia että laulujen tekijät (koko kisan historian ajalta), säveltäjät, sanoittajat ja sovittajat, jää aina pimentoon? Hehän tässä ovat todellisia voittajia eikä esittävät artistit yksinään. Tietysti esittäjät voivat esittää oman teoksensa. Eipä missään palkita heitä tai edes mainita nimiäkään.

Vierailija
5968/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa laskin, että olen nähnyt 56 Euroviisua. Mieleisin Suomen edustaja on ollut Blind Channel. Ihan paras. Siinä biisissä vaan oli jotain. Ja bändin asenne koko touhuun oli varsin virkistävä.

T.täti

Vierailija
5969/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänne on pesiytynyt roska, joka pilaa koko palstan. Pidetään vähän paussia, niin se väsyy. 

Jättää vaan huomiotta - ei ylä- eikä alanuolta, niin se on paras lääke. 

Heti meni pieleen, sait nuolia :( Mäkin saan aina yleensä alanuolen. Fanit eivät voi olla laittamatta.

-winner-

Fanit?!? Toisaalta, kukas sen kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.

Alapeukuttaja/-nuolittaja on 101% mun fani. Oon tämän selittänyt jo aiemminkin, mutta se ei ole negaa minua kohtaan, vaan hän alapeukuttajana ei vaan voi koskaan laittaa yläpeukkua ja haluaa kuitenkin minun tietävän, että on lukenut kommenttini ja on siitä täysin samaa mieltä, mutta kun ei voi laittaa sitä yläpeukkua ;DDDD

-winner-

Vierailija
5970/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Albanian laulaja käyttää aina aurinkolaseja? Onko Alis ja Aidan ns viisukaksoset?

Vierailija
5971/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista että edelleen alastonkuvista moralisoidaan ja lyödään leimaa ihmiseen. Alastomuus ja seksuaalisuus on jokaisen ihmisen oma asia ja myös se miten tuo itseään tällä saralla esiin. Linda on upea, lahjakas, moderni ihminen ja toivon Suomelle menestystä. Itse en olisi ehkä leikellyt itseäni niin paljon naamasta, mutta kukin tehkööt kuten itse haluaa eikä asia mulle kuulu. Ja myös Pete tehnyt seksikkyydellään rahaa, mutta en ole nähnyt yhtä ilkeitä kommentteja missään hänestä. On edelleen kaksoistandardit sen suhteen millainen on hyvä nainen ja millainen hyvä mies. Ja kauniita ihmisiä usein mollataan tyhmiksi kun ollaan kateellisia. Kuitenkin tutkimukset sanoo, että itse asiassa kauneus korreloi korkean älykkyyden kanssa eli päinvastoin mitä vuosisatoja on väitetty. 

Pete ei ole esitellyt pallejaan ...siinä on eroa,voi olla seksikäs ilman että poseeraa kulkuset näkösällä,kyllä se vähän niinkin on,että jos menet poseeraamaan alasti kansainväliseen lehteen,niin kaikki julkisuus mikä siitä seuraa,ei välttämättä ole positiivista,ensin ihan yksinkertainen ajatus; mikä saa ihmisen hakeutumaan moiseen tilanteeseen,eli poseeraaman alasti koko maailman nähtävillä?tietäen,että se mikä sinne on kuvattu,ei koskaan poistu mihinkään ?ei ole auennut mulle...tehköön kukakin mitä haluaa,mutta teoilla on aina seuraukset,hyvässä ja pahassa.

Pete on kirjaimellisesti hinkuttanut itseään käytännössä alasti hidastetussa filmissä ja suihkutellut shampanjaa sieltä pitkin kameraa yms. Ja siis hyvä niin. En tuomitse kumpaakaan, tehköön ihmiset rahaa ihan millä haluavat ja osaavat. Itse en osaisi.

Pete on joskus luullut itsestään vähän liikaa. Sen kankean lantion onnettoman nytkytyksen nähtyään (eräässä keikkataltioinnissa)kääntyy heterokin lesboksi.

Kankea lantio? Eikös hän voittanut TTK:n? 

Vierailija
5972/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makeeta, Norja neljäs!
oon koko ajan miettiny, miten se voi olla noin alhaalla oddseissa, tykkään!

Mitähän oddsia oot katsonut? Finaalin oddsissa Norja sijalla 22. Ja semifinaalin oddsissa sijalla 10.

Vierailija
5973/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voitti Virpi Sarasvuokin kankeine lantioineen.

Vierailija
5974/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeeta, Norja neljäs!

Mitähän oddsia oot katsonut? Finaalin oddsissa Norja sijalla 22. Ja semifinaalin oddsissa sijalla 10.

Tota redditin, joka oli vähän ennen mun viestiä.

Kertonee varmaan vähän nuorempien mausta?

Vierailija
5975/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osa nyt arvio näitä kappaleita liikaa vain sen mukaan, millaiset ovat ennakkokäsitykset esiintyjistä. Lampenius ja Parkkonen ovat  joillekin näköjään punainen vaate. Siis henkilöinä ärsyttäviä. Omalla kohdalla ei ole tällaista painolastia, joten voi keskittyä esitykseen ja musiikkiin. Näin on myös niillä, jotka sitten antavat kansainvälisesti ääniä. Lampeniushan on taitava viulisti. Siitä ei nyt pääse yli eikä ympäri. 

Vierailija
5976/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makeeta, Norja neljäs!

Oisko näitä press pollin tuloksia, ne vaan ei viime vuonnakaan oikein pitänyt ku JJ ei ollut erityisen korkeella siinä.

Vierailija
5977/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voitti Virpi Sarasvuokin kankeine lantioineen.

Ei ole kankea lantio Virpillä ja Petellä. Se on Antti Kanki Kaikkonen. 

Vierailija
5978/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa laskin, että olen nähnyt 56 Euroviisua. Mieleisin Suomen edustaja on ollut Blind Channel. Ihan paras. Siinä biisissä vaan oli jotain. Ja bändin asenne koko touhuun oli varsin virkistävä.

T.täti

Nyt niitäkään ei enää ole

Vierailija
5979/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa torstaita mammat, tänään päästään taas nauttimaan viisuissa 😍

Vierailija
5980/6059 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Verka vielä rintamalla?