Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi langattomat kuulokkeet on niin suosittuja?

Vierailija
30.01.2026 |

Ymmärrän ettäniille on paikkansa, mutta minä en ainakaan halua yhtään ylimääräistä laitetta jonka akkua täytyy latailla vähän väliä. Suosin langallisia kuulokkeita aina kun voin. 

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska silloin ei tarvi olla kiinni siinä läppärissä vaan voit puuhailla muita asioita samaan aikaan.

Et ole kaiuttimista kuullut? 😆

Tarttee olla aika hemmetin tehokas kaiutin, jos meinaa imuroidessa kuunnella jotain.

Kyllä se on vahvistin, joka äänen sinne kaiuttimeen vahvistaa. Minulla vahvistin on sitä tasoa, että imurin ääni jää toiseksi, kun lukema on 11, kuten Spinal Tapissa. Omakotitalossa on mahdollisuus käyttää kunnon volyymia!

Vierailija
62/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää nämä, joille on joku hemmetin ongelma, että laitetta täytyy ladata. Voisiko joku teistä avata, että mikä siinä laitteen laturiin laittamisesta on niin ylivoimaisen rankkaa?

Itselläni on AirPods Prot. Käytän niitä lenkillä ja töitä tehdessäni. Lataan akun ehkä kerran viikossa enkä kuole ylikuormitukseen tämän vuoksi. Lisäksi esim. reissuja varten minulla on muuntaja, johon saa kolme johtoa. Sillä saan ladattua vaikka puhelimen, kellon ja kuulokkeet samaan aikaan. Tai varavirran ja tuulettimen. Tai mitä nyt milloinkin tarvitsee. Mikä hiton juttu tämä on, että laitteiden lataus on jotenkin vaikeaa? 

Sama teema toistuu esim. Apple Watchista puhuttaessa. Ja osalle ihan tavan tallaajistakin on ihan kauhea ajatus, että se pitää ladata päivittäin (ihan niin kuin puhelinkin). Ymmärrän, jos harrastaa jotain kestävyyslajeja, joissa suoritus kestää tunteja. Mutta yleensä nämä mutta kun sitä pitää ladata-mutkuttajat on jotain perusperttejä ja -pirkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär suurin piirtein elää nuo kuulokkeet korvissa ja silti lataa niitä ehkä kerran viikossa. Että ei niitä nyt ihan jatkuvasti tarvitse ladata.

Vierailija
64/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Ne on ihan ok jos pitää saada kuunnella musaa lenkillä. Siks ne on varmaan suosittuja. Kotona mullon käytössä ehdat studiokuulokkeet ja ihan oikeet sterkat asiallisilla kajareilla, että naapuritkin kuulee välillä miten hyvää musaa meillä luukutetaan.

Vierailija
65/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Ne on ihan ok jos pitää saada kuunnella musaa lenkillä. Siks ne on varmaan suosittuja. Kotona mullon käytössä ehdat studiokuulokkeet ja ihan oikeet sterkat asiallisilla kajareilla, että naapuritkin kuulee välillä miten hyvää musaa meillä luukutetaan.

Luukuttaako naapuri vastineeksi kunnon musaa sinun huonon musiikin vastikkeeksi?

Vierailija
66/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen illlalla tv:tä langattomilla kuulokkeilla. Ei tarvii häiritä naapureita, kovalla äänellä. Langattomien korvanappien kanssa voi mennä vaikka vessaan ja pystyy kuuntelemaan ohjelmaa.

Vierailija
67/82 |
30.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkikset kulkevat jälleen lankakuulokkeet korvissaan, taustalla voi olla halu yksinkertaiseen elämään.

https://yle.fi/a/74-20207254

Vierailija
68/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkkikset kulkevat jälleen lankakuulokkeet korvissaan, taustalla voi olla halu yksinkertaiseen elämään.

https://yle.fi/a/74-20207254

Taustalla on luultavasti muoti. Niitä tulee ja menee. 

Vierailija
69/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska silloin ei tarvi olla kiinni siinä läppärissä vaan voit puuhailla muita asioita samaan aikaan.

Et ole kaiuttimista kuullut? 😆

Kuulokkeissa paljon parempi äänenlaatu 

Vierailija
70/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen illlalla tv:tä langattomilla kuulokkeilla. Ei tarvii häiritä naapureita, kovalla äänellä. Langattomien korvanappien kanssa voi mennä vaikka vessaan ja pystyy kuuntelemaan ohjelmaa.

Samoin, mulla on sekä nappi- että sankakuulokkeet langattomina, joilla kuuntelen telkkaria. Mukavaa kun voi kulkea ympäri kaksiota eikä yhteys katkea. Ei tartte kuunnella naapurien ääniä eikä itsekään heitä häiritse - täydellistä.

Vierailija
71/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sekä langallisia että langattomia kuulokkeita. Molemmille on paikkansa

Vierailija
72/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä ettei tavallisia langallisia kuulokkeita löydy enää mistään. Ihan sairasta. 

Vierailija
73/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne nyt kätevämmät. Jos on langattomat nappikuulokkeet, niin ne myös menee pieneen tilaan. Eikä johto ole jatkuvasti solmussa tai hajoa alle vuodessa. Itse käytän kuulokkeita eniten juostessa ja salilla. Ne langat olisi molemmissa tiellä ja ärsyttäisi kantaa puhelinta mukana vain musiikin kuuntelun vuoksi. Käytän kuulokkeita myös matkustaessa, jolloin on mukavaa, että ne pieneen tilaan menevät kuulokkeet saa muutamassa sekunnissa korviin eikä tarvitse ensin selvittää johtoa vartin verran.

Mutta preferenssejähän nämä ovat ja jokaisella on omansa. Itse en esim. ole ostanut sankakuulokkeita, sillä minusta ne on hankalat matkustaessa, kun ovat niin isot. Luulen myös, että langattomat kuulokkeet ovat tulleet jäädäkseen, vaikka pieni joukko onkin palannut lankakuulokkeisiin. Kyse on luultavasti muoti-ilmiöstä, kun langattomat on kaikilla, pitää erottua jollain toisella tavalla rahvaasta.

Vierailija
74/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne nyt kätevämmät. Jos on langattomat nappikuulokkeet, niin ne myös menee pieneen tilaan. Eikä johto ole jatkuvasti solmussa tai hajoa alle vuodessa. Itse käytän kuulokkeita eniten juostessa ja salilla. Ne langat olisi molemmissa tiellä ja ärsyttäisi kantaa puhelinta mukana vain musiikin kuuntelun vuoksi. Käytän kuulokkeita myös matkustaessa, jolloin on mukavaa, että ne pieneen tilaan menevät kuulokkeet saa muutamassa sekunnissa korviin eikä tarvitse ensin selvittää johtoa vartin verran.

Mutta preferenssejähän nämä ovat ja jokaisella on omansa. Itse en esim. ole ostanut sankakuulokkeita, sillä minusta ne on hankalat matkustaessa, kun ovat niin isot. Luulen myös, että langattomat kuulokkeet ovat tulleet jäädäkseen, vaikka pieni joukko onkin palannut lankakuulokkeisiin. Kyse on luultavasti muoti-ilmiöstä, kun langattomat on kaikilla, pitää erottua jollain toisella tavalla rahvaasta.

Siis eikö sen puhelimen tarvitse olla lähimaillakaan kun käyttää langattomia kuulokkeita?

Vierailija
75/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle iskostui langattomien kuulokkeiden hienous sillä hetkellä kun ensimmäisen kerran otin ne käyttöön ja pystyin vaivattomasti laittamaan puhelimen laukkuun. Johtoja ei ole ikävä ja niitä muovipakkauksia oli ikävä avata, aina meinasit teloa kätesi.

Mieheni napisi pitkään vastaan, että vanhat langallistet kuulokkeet on ihan hyvät. Sitten pari vuotta sitten ostin tälle joululahjaksi langattomat vastamelunappikuulokkeet. Lähdettiin pian joulun jälkeen reissuun ja myönsihän se sitten, että onpa kätevät ja hyvät. Ja ovat edelleen pari vuotta myöhemmin priimakunnossa.

Vierailija
76/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Siis eikö sen puhelimen tarvitse olla lähimaillakaan kun käyttää langattomia kuulokkeita?-

Voisko joku vastata? Olen luullut, että nillä pitää olla bluetooth-yhteys laitteeseen.

Vierailija
77/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Siis eikö sen puhelimen tarvitse olla lähimaillakaan kun käyttää langattomia kuulokkeita?-

Voisko joku vastata? Olen luullut, että nillä pitää olla bluetooth-yhteys laitteeseen.

Minä yhdistän ne kelloon juostessa ja salilla. Minulla on sinne ladattu soittolista. Mutta kyllä, pitää olla Bluetooth-yhteys laitteeseen.

Vierailija
78/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yhdistän ne kelloon juostessa ja salilla. Minulla on sinne ladattu soittolista. Mutta kyllä, pitää olla Bluetooth-yhteys laitteeseen.

Kiitos, olin siis oikeassa. Pelkät kuulokkeet ei riitä.

Vierailija
79/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän niistä langattomista kuulokkeista, joissa on se lenkki, jonka saa niskan taakse. Ei pelkoa niiden tippuvan korvasta ja hukkuvan. Powerista en löytänyt sellaisia kuulokkeita, mutta Prismasta löytyi pari vuotta sitten. Wtf 😯

Vierailija
80/82 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän niistä langattomista kuulokkeista, joissa on se lenkki, jonka saa niskan taakse. Ei pelkoa niiden tippuvan korvasta ja hukkuvan. Powerista en löytänyt sellaisia kuulokkeita, mutta Prismasta löytyi pari vuotta sitten. Wtf 😯

Minusta sellaisia erilaisia lenkkejä myydään. Esim. jos on Applen kuulokkeet, niin voi ostaa sellaisen narun, johon ne kiinnitetään. Mutta kaikista parasta olisi, jos löytäisi kuulokkeet, jotka sopii oman korvan muotoon eikä tipu. Minulla Applen kuulokkeet on sellaiset, mutta olen kuullut, että monella ne ei ole. Ja aika kallista puuhaa kokeilla eri langattomia nappeja kunnes löytää ne, jotka korviin sopii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi