Ihmiset, jotka ei tarkene pakkasella ulkona, vaikka on lämpimästi päällä?
Onko tämä ylipäänsä mahdollista jos on jotakuinkin terve? Siis että ei tarkene ulkoilla vaikka on lämpimät kengät ja vaatteet? Vai onko se vaan tekosyy sille ettei tarvitse ulkoilla?
Tarkoitan nyt siis ulkona liikkumista, en paikallaan seisomista.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Tumma pintaväri ei ole tottunut pakkaseen
Ei tottunut, mutta kestää pakkasta paremmin kuin valkoihoinen.
Helvetti on toiset ihmiset! Kukaan ei ymmärrä minua, vaikka olen AINA oikeassa.
Ylijumala AP
Tiedän yhden, joka aina leveilee sillä kuinka kestää pakkasta ja voi käydä vaikka t- paidassa ulkona, säällä kuin säällä. Se vaan, että on todella ylipainoinen ja ihonsa punoittaa luonnottomasti. Kävely hankaloituu vuosi vuodelta.
No kohta tulee kesä ja alkaa valitus ettei voi liikkua ulkona kun tulee hiki. Mua onneksi ei hikoilu haittaa. Pakkasessa palvelu kylläkin.
Että sä ap ja muutkin taas kerran kehtaatte! Te ette ikinä voi tietää, miten joku kokee yhtään minkään asian tai mitä syitä joillain on, miksi ei pysty tai vaan halua jotain asiaa tehdä. Jos nyt ylpeilee jollain tämmöiselläkin asialla, että "Minäpä pystyn/ olen "parempi" kuin yksikään" niin on kyllä kaikkea muuta, kuin aikuinen. Häpeä, typerä provopelle!!
Tähän vaikuttaa varmaan paljolti myös se millaisen mallin on kotoaan saanut. Eli jos lapsuudenkodissa on ulkoiltu yhdessä kelillä kuin kelillä ja kannustettu ulkoiluun, niin sitten se on aikuisena ns. normaalia.
Itse käyn kyllä joka päivä jossain vaiheessa "happihypyllä", joskus lyhyesti ja joskus pidemmin. Ei ole vielä sellaista keliä tullut vastaan, että se ei onnistuisi.
Mites sä selität vaikkapa ne varusmiesten paleltumavammat? Saivatko hekin mielestäsi vain "ansionsa mukaan", kun eivät "heikkoina" kestäneet...
Vierailija kirjoitti:
Tähän vaikuttaa varmaan paljolti myös se millaisen mallin on kotoaan saanut. Eli jos lapsuudenkodissa on ulkoiltu yhdessä kelillä kuin kelillä ja kannustettu ulkoiluun, niin sitten se on aikuisena ns. normaalia.
Itse käyn kyllä joka päivä jossain vaiheessa "happihypyllä", joskus lyhyesti ja joskus pidemmin. Ei ole vielä sellaista keliä tullut vastaan, että se ei onnistuisi.
No meillä ulkoiltiin kelillä kuin kelillä, eikä kiinnosta nyt aikuisena enää tippaakaan huonossa kelissä happihyppeily
Vierailija kirjoitti:
Olet sitten kovin nuori vielä eli et mitään kovinta pakkasta ole edes kokenut...Tai sitten sulta puuttuu tuntoaisti, joka on ihan olemassa oleva sairaus.
Ollaan kuule erilaisia. Mieheni lähtee kävelylenkille. Asteita- 15 C . T-paita ja fleesetakki, kerraston pitkälahkeiset ja ohutvuoriset syyskelin pöksyt. Syyskelin ulkoilukengät. Pipo ja hanskat. Ei palele ei, onko normaali vai onko jotain vikaa? Minulla kerrasto, toppatakki, paksummat housut, pipo ja rukkaset, talvimsiharit. Just tarkenen, kun olen liikkeessä.
Mennääs oikein porukalla palelemaan ap:n pihalle, niin se saa varmaan slaagin näystä😄
Vierailija kirjoitti:
On lämpimästi päällä, mutta ei tarpeeksi lämpimästi päällä. Lisäksi jos on huono ääreisverenkierto niin sormet ja varpaat on aina jäässä.
Ugg sormikkaat ja pomar karva vuoratut huopikkaat niin tarkenee.
Kertokaa miten pitäisi pukeutua että siellä tarkenee?
Tälleen pukeudun jos ulkona on enemmän pakkasta kuin -20c.
Aluskerrasto merinovillaa
Tekniset sukat ja Villasukat
Välikerrasto
Fleece asu
Toppahousut
Toppatakki
Lapaset
Nahkahanskat joissa lampaanvillavuori
Kuoma tyyliset toppakengät
Untuvatakki
Kaulahuivi
Villapipo
Silti paleltaa. Aivan hirveästi.
Purrako se sieltä on eksynyt palstalle? Kovasti on saman oloinen. Hampaat jäässä ja irveessä, kun kaikki eivät hänen pillinsä mukaan tanssikaan🥶😬🥶
Mites, meinaatko tulla ja ruoskia ihmiset jotka ovat erilaisia kuin sinä? Meinaatko, että ihan kaikki saa aivopestyä kuten ne pahimmat eli nat***? Surkeasti on mennyt historiakin sulle päähän, jos moista kuvittelet.
Ihminen ei ole terve, jos ei hikoile tai palele. Tai sitten on kuollut kalmo, joka toisaalta voi olla se ihmisen ihannetila.
Ap, miksi sinulla kasvaa kyr** otsassa muiden elämisestä ja olemisesta? Ei ole näköjään omaa elämää tai oikeita ongelmia.
Olen aina ollut äärimmäisen viluinen. Johtuneeko verenpaineesta, joka on aina ollut alhainen, siis yläpainekin vähän yli 100.
Kakka tuli joo, tuu pyyhkimään! Kas, se tulikin väärästä päästä ja pökäsin sen "vahingossa" muiden naamaan.
Ap