Ihmiset, jotka ei tarkene pakkasella ulkona, vaikka on lämpimästi päällä?
Onko tämä ylipäänsä mahdollista jos on jotakuinkin terve? Siis että ei tarkene ulkoilla vaikka on lämpimät kengät ja vaatteet? Vai onko se vaan tekosyy sille ettei tarvitse ulkoilla?
Tarkoitan nyt siis ulkona liikkumista, en paikallaan seisomista.
Kommentit (132)
Aah, ihanaa on mennä keski-ikäisenä hyvin talvipukeutuneena ulos nauttimaan ja muistella kuinka nuorena paleli cooleissa vaatteissaan.
Miksi tuolla pakkasessa pitäisi pyöriä tarkenemassa? Mitä kivaa siellä voi tehdä näin -30 asteen kelissä? Kävely ei kiinnosta liukkaalla maalla, eikä siellä seistäkään viitsi.
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla voisi nälviä kesällä helteistä kärsiviä, että miksi eivät viilennä itseään kunnolla, kun minulla ainakin toimii keinot x, y ja z.
Tai sitten voidaan vaan ymmärtää, että meitä on erilaisia.
Eihän täällä ap ole ketään erityisesti nälvinyt. Paitsi monet kommentoijat ap:tä.
Kyllä -15 asteessakin puolisen tuntia voi hyvin kävellä.
Ap haaveilee vallankäytöstä, että saisi määräiltyä muita. Tällaisiahan maailmaan mahtuu ja on nähty, mihin se johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän täällä ap ole ketään erityisesti nälvinyt. Paitsi monet kommentoijat ap:tä.
Sitä saa, mitä tilaa! Etkö sen vertaa ole sinäkään ihmisistä oppinut?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä -15 asteessakin puolisen tuntia voi hyvin kävellä.
Ihan rauhassa, menekin siitä jo! Mä menen vasta huomenna, kun pitää käydä kävellen kaupassa. Ihan kultamitali ansaitaan, me molemmat🥉
Ehkäpä niin terveitä ihmisiä on vähän, jotka vaivatta viitsivät ja kykenevät ulkoilemaan tuolla kylmässä? Ehkäpä he eivät edes käy täällä? Mistäpä senkään tietää.
Minussa ei ole mitään vikaa, olen vain sattunut syntymään väärään maahan enkä valitettavista syistä kykene muuallekaan muuttamaan. En pidä talvesta ja kärsin pakkasesta. Olen muuten antanut talviliikunalle mahdollisuuden aikoinaan koulussa, enkä oppinut pitämään siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla voisi nälviä kesällä helteistä kärsiviä, että miksi eivät viilennä itseään kunnolla, kun minulla ainakin toimii keinot x, y ja z.
Tai sitten voidaan vaan ymmärtää, että meitä on erilaisia.
Ap, jäät kiinni siitä, että esität muka jotain toista, kun et osaa lainata.Toisekseen tällaiset aloitukset on nimenomaan nälvimistä ja kettuilua.
Öööö miksi jotkut eivät pidä pakkasesta ÖÖÖÖÖÖÖÖ
Eli olet empatiakyvytön. Se vasta onkin tooodella hieno ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä niin terveitä ihmisiä on vähän, jotka vaivatta viitsivät ja kykenevät ulkoilemaan tuolla kylmässä? Ehkäpä he eivät edes käy täällä? Mistäpä senkään tietää.
Minussa ei ole mitään vikaa, olen vain sattunut syntymään väärään maahan enkä valitettavista syistä kykene muuallekaan muuttamaan. En pidä talvesta ja kärsin pakkasesta. Olen muuten antanut talviliikunalle mahdollisuuden aikoinaan koulussa, enkä oppinut pitämään siitä.
Koululiikunnan perusteella ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä. Sehän oli ihan hirveää melkein kaikkien mielestä ja vielä riippumatta iästä.
Eikö sulla ap ole lapsia, joita voisit määräillä mielesi mukaan? Toivottavasti ei. Ovat toki riemuissaan, kun potkaiset tyhjää ja pääsevät susta lopullisesti eroon...
Vierailija kirjoitti:
Rasvakudoksen määrällä ei ole vaikutusta paleluun, vaan lihasmassan määrällä. Energiantuotanto tapahtuu lihaksissa, rasva vain roikkuu mukana. Siksi monella sormet ja varpaat palelevat, kun niissä ei ole suuria lihaksia, ja ääreisverenkierron tehokkuus määrittää niiden palelun. Summa summarum, vaatimattomat ja treenamattomat lihakset palelevat helpommin. Lihaksen aineenvaihduntaan voi tietysti vaikuttaa myös sairaudet.
Juuri näin. Siksi lihakset värisevät palellessa, koska ne tuottavat lämpöä. Tunnen monta ns. 'laihaa läs kiä' jotka eivät ole varsinaisesti lihavia, mutta lihasmassa on olematon. Jokainen heistä on palelija.
Narsisteja on todellakin moneen lähtöön, tässä taas yksi.
Vierailija kirjoitti:
Olet syntynyt väärään maahan? Oletko myös mahdollisesti väärän ikäinen?
Ap on siis läski, sekä fyysisesti että henkisesti.
Että ihan "järkyttynyt", kun joku ei tee sitä tai tätä? Sinä et tiedä oikeasta järkyttymisestä yhtään mitään. Toivottavasti vielä koet senkin, niin opit jotain elämästä.