Ihmiset, jotka ei tarkene pakkasella ulkona, vaikka on lämpimästi päällä?
Onko tämä ylipäänsä mahdollista jos on jotakuinkin terve? Siis että ei tarkene ulkoilla vaikka on lämpimät kengät ja vaatteet? Vai onko se vaan tekosyy sille ettei tarvitse ulkoilla?
Tarkoitan nyt siis ulkona liikkumista, en paikallaan seisomista.
Kommentit (110)
Matala verenpaine ja syke, kilpirauhasen vajaatoiminta, astma ja kuiva iho. Lisäksi huono verenkierto jaloissa. Voin ulkoilla paksuissa vaatteissa ja huivi naaman edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten te pärjäätte jotka jatkuvasti palelette sisälläkin??? Kuulostaa hirveältä. Miten sillä tavalla voi elää?
No juurikin esim. ulos ei kovilla pakkasilla mennä kuin pakosta. Mulla on monta vaatekertaa usein sisällä, istuessa peitto päällä jne.
Mikä sulla on sisälämpötila? Tiedän että usein vanhoissa kerroistaloissa voi esim. olla tosi kylmä talvella.
Muuten tarkenee, mutta kovilla pakkasilla joutuu laittamaan rillit koteloon ja laukkuun, kun muuten nenä jäätyisi.
Sitähän voi mennä ulos hetkeksi vaikka alastomana, jos on niin tyhmä kuin ap. Harrasta kuule ihan rauhassa itsesi karaisemista, jos saat siitä jotain nautintoa. Ei kuulu muille ja sulle ei kuulu, mitä muut tekevät.
Pakkasella ei tarkene ulkona mikäli kengissä, vaatteissa, käsineissä ja päähineessä on polyesteri lämpövuoraus.
Ap voisi opetella lainaamaan toisten viestejä oikein. Vai onko liian kiire kokea ylemmyyttä, kun et palele?
Kova pakkanen voi joskus olla oikeasti vaarallinen, kuten kova kuumuuskin. Oma syy, jos ei ota varoituksia tosissaan ja ainahan tällaisiakin on. Eivät välitä yleensä välitä mistään säännöistä ja varoituksista, kun ovat ylimielisiä yli- ihmisiä. Sitten samat pösilöt ihan tosissaan ihmettelevät, kun itselle ja/ tai muille käy "pikkuisen" ikävästi. Kuten nyt se soutaja Saario; Ihan oma persoonallisuutensa nämä, kuten psykologi tms. selvensi. Ovat tosiaan kilpailun/näyttämisenhaluisia loppuun asti. Usein myös ylimielisiä, mitään väliä tyyppejä. Eli persoonallisuushäiriöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkasella ei tarkene ulkona mikäli kengissä, vaatteissa, käsineissä ja päähineessä on polyesteri lämpövuoraus.
Meinasin just kommentoida, että fleece on tosi huono materiaali pakkasella. Samoin softshell. Niissä tulee kylmä ihan kelle vaan!
Vierailija kirjoitti:
Olen vilukissa. Palelen helposti sisälläkin. Perusterve olen muuten, mutta verenpaine on matala.
Ei pelkkä matala verenpaine aiheuta palelua, vaan kyse on supistumisherkistä verisuonista ja liikkumattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten te pärjäätte jotka jatkuvasti palelette sisälläkin??? Kuulostaa hirveältä. Miten sillä tavalla voi elää?
No en meinaa pärjätä ja pehvasta tämä on. Minulla on työhuoneessa lisälämmitin, että pystyn keskittymään töihin enkä vaan paleluun.
Mun keho ei tuota juuri ollenkaan lämpöä. Se on ärsyttävää. Siksi palelen helposti. Oikein kovasti liikkumalla saan vähän lämpimäksi itseäni, mutta hetken päästä taas muutun kylmäksi. En siis vain palele, vaan kädet ja jalat muuttuu kylmiksi jääkalikoiksi ihan kohtuullisissakin lämpötiloissa.
Mikset ap muuta Siperiaan tai Alaskaan, tekosyysi? Tuli joskus dokumentti, jossa kerrottiin että tuolla ihan oikeasti voi kuolla, kun siellä on kovimmat pakkaset ja jos menee ulos. Eli sinne vaan ap, hopi hopi! Tarpeeksi vaatetta vaan päälle...
Ostin kerran talvirukkaset jotka oli softshelliä. Ei oo ikinä palellut käsiä niin paljon! Nykyään suosin villaa ja tarvittaessa useita kerroksia.
Tarkenen kun laitan vaatetta, mutta ne toppavaatteet ovat niin ikäviä päällä että mieluummin jään sisälle. Ulkona kärsivät iho ja limakalvotkin. Sisällä on ilmankostuttaja päällä näillä säillä.
On hermostoon vaikuttava sairaus ja siksi termostaatit reistaa. Kylmyys menee "selkäytimeen" ja tuntuu jääkylmänä sisäisenä kylmyytenä. Ihan kuin kylmä rautakanki olisi valettu sisuksiin. Pienikin viiman tai kylmän tunne esim. kasvoilla tuntuu heti koko kehon läpi. Lisäksi kylmä aiheuttaa mulle järkyttävää kipua. Lämpeneminen on työn ja tuskan takana, olen kuumassa saunassakin joskus vain tärissyt kylmästä.
Niin, olen inhimillinen ihminen ja väsyn, palelen, nälkiiinnyn. Ap on ilmeisesti robotti.
Oikeastihan tuollaiset vahvaa esittävät niitä heikoimpia ovatkin. Niille sen heikkouden näkeminen muissa, saati itsessään on sen vahvuuden suurin pelko.
Oletpas sinä nyt erinomainen. Senkus liikut niin paljon kuin haluat mutta anna muiden olla rauhassa.
Minä olen sellainen ihminen, että kestän paremmin kuumaa kuin kylmää. Asustelen nykyään useimmiten talvikuukaudet tropiikissa, koska se on minulle miellyttävämpää. Jos joudun käymään välillä talvella Suomessa, niin ulkona liikkuminen on yhtä tuskaa ja palelemista. Eikä ole mitään sairauksia eikä huono verenkierto, ja on ihan talviaatteet.
KUKAAN ei ole tällekään ääliölle yhtään mitään selitystä velkaa. Aikuiset ihmiset eivät yritä ärsyttää muita tahallaan.
No juurikin esim. ulos ei kovilla pakkasilla mennä kuin pakosta. Mulla on monta vaatekertaa usein sisällä, istuessa peitto päällä jne.