Hoitaja paljastaa synkän todellisuuden hoivakodista kuolevat vanhukset makaavat ypöyksin huoneissaan
On se kumma että vangeille riittää oikeuksia ja rahaa hyvään hoitoon, mutta ei rikollisille vahuksille ei. Sama homma somppujen ym muiden rakettiinsinööreille.
Kommentit (234)
Tein välillä keikkoja vanhusten palvelukodeissa ja oli kummallista menoa. Mitään sääntöjä ei oikein noudatettu. Jos lääkkeet tippuu lattialle niin sieltä vaan kerätään ja tungetaan vanhuksen suuhun. Ei edes katsota löytyikö kaikki ja välillä löysinkin lattioilta pillereitä. Sieltä sitten paskat housuissa vaeltavat muistisairaat saa napsia muiden lääkkeitä. Hälytyksiin ei todellakaan reagoitu. Ymmärrän että useimmiten ne eivät ole akuutteja ja vanhuksella on joku harmiton asia. Mutta mua ihan kiellettiin menemästä, jos joku hälytti, vaikka ei ollut mitään muuta tekemistä. Muut vaan naureskeli että kyllä iltavuoro sitten käy siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja näitä vinkujia. Vanhuksiin tuhlataan ylivoimaisesti eniten rahaa ja nyt pitäisi vielä tuhlata lisää, jotta heille tarjottaisiin juttuseuraa ja pidettäisiin kädestä kuoleman hetkellä.
Sinäkin vanhenet ja kuoletkin joskus🤭
Niin. Nämä tyypit luulevat tosiaan ,etteivät itse tule koskaan vanhaksi 😂
Sairaita on sekä lapsissa, nuorissa, työikäisissä että vanhuksissa. Vanhuksia paapotaan muiden ryhmien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Omaisia on niin helppo syyllistää että kun ei käydä katsomassa, mutta hirveän usein on kyse siitä että vanhus on aikoinaan kohdellut lastaan / lapsiaan todella kaltoin.
Näin oli meilläkin ja varmaan minustakin juorutaan että olen kylmä ja kiittämätön kun en hoitanut.
No silloin kun olisin häntä tarvinnut niin hän oli todella ilkeä eikä häneltä tippunut minkäänlaista tukea, sen paremmin henkistä kuin materiaalista.
Eli en oikein tiedä, mistä ihmeestä pitäisi olla kiitollinen?
Ja minkälaista vastuuta pitäisi tuollaisesta ilkeästä vanhemmasta kantaa?
Niin so? Periaatteessa siis kiellät vanhempasi oikeuden omaan elämäänsä ja päätöksiinsä, ja olisit halunnut näiden mukautuvan oman muottisi mukaan. Kuulostaa minusta myös aika narsistiselta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina verrataan vanhuksia ja vankeja ? Ei vankeja hoideta, jos eivät pääse itse ulos niin ovat sisällä. Parempi niin että vartijoita on vahtimassa etteivät karkaa tai käy vähien vartijoiden päälle. Hoitaja mitoitus on tullut vasta tällä vuosituhannella, aiemmin ei ollut, mutta silti ehtivät työt tekemään. Viime vuosituhannella ensimmäisen vuoden sairaanhoitaja opinnoissa, meitä oli kaksi opiskelijaa ja vanhuksia 26, yövuorossa, yksi vastuuhoitaja oli ja noin 80 asukasta. Eikä kukaan kitissyt ettei kerkeä
Sankarihoitaja viime vuosituhannelta. Varmaan ette palkkaakaan saaneet, kun teitte kutsumustyötä. Niin se aika kultaa muistot ja karavaani kulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja näitä vinkujia. Vanhuksiin tuhlataan ylivoimaisesti eniten rahaa ja nyt pitäisi vielä tuhlata lisää, jotta heille tarjottaisiin juttuseuraa ja pidettäisiin kädestä kuoleman hetkellä.
Sairaita on sekä lapsissa, nuorissa, työikäisissä että vanhuksissa. Vanhuksia paapotaan muiden ryhmien kustannuksella.
Valtaosa sairaista on kyllä vanhuksia. Jos jo nuoresta pitäen sairastelee, niin ehkä siinä vaiheessa pitäisi tajuta ettei silloin ole tarkoitettu elämää varten. Vanhukset ovat sentään selvinneet terveinä elämänsä viimeiselle puoliskolle asti.
Entä sitten? Jos tekisin kuolemaa, olisin ihan mielelläni yksin omassa huoneessani enkä missään ryhmähuoneessa.
Yleensä kuoleman hetkellä ovat kuitenkin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa sairaista on kyllä vanhuksia. Jos jo nuoresta pitäen sairastelee, niin ehkä siinä vaiheessa pitäisi tajuta ettei silloin ole tarkoitettu elämää varten. Vanhukset ovat sentään selvinneet terveinä elämän
Ei vanhus ole enää tarkoitettu elämää varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa sairaista on kyllä vanhuksia. Jos jo nuoresta pitäen sairastelee, niin ehkä siinä vaiheessa pitäisi tajuta ettei silloin ole tarkoitettu elämää varten. Vanhukset ovat sentään selvinneet terveinä elämän viimeiselle puoliskolle asti.
Jos nuorten sairaudet hoidettaisiin asianmukaisesti, ei nuoria tippuisi ulos elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä omaiset?
Tämän takia kannattaa hyvissä ajoin hankkia laajemmat tukiverkot, pitää säännöllisesti yhteyttä ystäviin ja olla kiva vanhempi niille penskoille, vaikka ne olisivat kuinka kelvottomia ja rasittavia hyvänsä. Olkaa ihmisiä, joiden kanssa halutaan olla, niin on todennäköisempää, että teillä on viimeisinä kuukausina muitakin kädestä pitelijöitä, kuin satunnainen kiireinen lähihoitaja.
Ystävistä ei ole yleensä mihinkään, jos elää pitkään.
Mun isä oli skarppi loppuun saakka, mutta eli toistakymmentä vuotta pidempään kuin sisaruksensa ja ystävänsä.
Ja vaikka ystäviä olisikin elossa 100-vuotiaalla, monet olisivat dementoituneet.
Kukaan ei välitä suomalaisista vanhuksista. Puolueillakin suurimpana murheena erilaiset vähemmistöt. Vihervasemmisto haluaa kammeta joka ikisen ihmisen tuolta tuhansien kilometrien päästä tänne Suomeen elätettäviksi - nuoriakin ihmisiä, jotka ovat erilaisten etuuksien elätettävinä pahimmillaan koko ikänsä täällä. Persut taas haluavat kammeta nekin ulkomailta tulleet Suomesta pois, jotka ovat tänne integroituneet, opiskelevat, saavat ammatin ja työllistyvät. Sitten omalukunsa on erilaiset seksuaalivähemmistöt ja ruotsinkieliset - näitä kyllä hyysätään ja enemmistön kustannuksella.
Vanhukset eivät liene mediaseksikkäitä ja kuitenkin, joka ainoa meistä vanhenee. Sinäkin, hyvä lukijani.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei välitä suomalaisista vanhuksista. Puolueillakin suurimpana murheena erilaiset vähemmistöt. Vihervasemmisto haluaa kammeta joka ikisen ihmisen tuolta tuhansien kilometrien päästä tänne Suomeen elätettäviksi - nuoriakin ihmisiä, jotka ovat erilaisten etuuksien elätettävinä pahimmillaan koko ikänsä täällä. Persut taas haluavat kammeta nekin ulkomailta tulleet Suomesta pois, jotka ovat tänne integroituneet, opiskelevat, saavat ammatin ja työllistyvät. Sitten omalukunsa on erilaiset seksuaalivähemmistöt ja ruotsinkieliset - näitä kyllä hyysätään ja enemmistön kustannuksella.
Vanhukset eivät liene mediaseksikkäitä ja kuitenkin, joka ainoa meistä vanhenee. Sinäkin, hyvä lukijani.
Suurin osa varoista menee vanhuksiin.
"Eläkkeitä maksetaan 40,2 miljardia vuodessa."
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Ansiosidonnaista maksetaan vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne hoitajat joutaisivat viettämään aikaa vanhusten luona, sen sijaan että istuvat kahvihuoneenssa ovi kiinni. Pakolliset toimenpiteet suoritetaan, sitten vietetään omaa aikaa, muistisairaat saavat koheltaa keskenään mitä haluavat tai kuolla itsekseen. Ikävä kyllä joutunut muutaman vuoden seuraamaan touhua.
Joissain paikoissa ei hoitajille ole enää omia kahvi- ja ruokahuoneita, vaan syövät yhdessä vanhusten kanssa.
Tuo on hyvä asia. Muuten viihtyvät liian hyvin keskenään.
Lisäksi pitäisi saada tallentava kameravalvonta. Voitaisiin nähdä, mitä todella tapahtuu.
Meinaat, että hoitajilla ei tarvitse olla ruokataukoa. Jep jep
Tauot venyy. Hyvä vaan, että mutustavat s
Mutustatko sinä myyntityössä tai palaverissa tai bussia ajaessasi tai lonkkaa leikatessasi, kammatessasi tai luentoa pitäessäni tai tulipaloa sammuttaessasi. Etäkokouksessa onnistuu, kunhan muistaa pitää kameran ja mikin kiinni. Näistä tauoista ovat esi-isämme ja -äitimme saaneet taistella. Hirveä pyörintä käy haudoissa, kun joutuvat tuollaista nyt katsomaan ja kuulemaan. Turhaanko saivat taisteltua meille kahdeksantuntisem työpäivän, tauot, lomat ja sairauslomat? Ei niitä työnantajat vapaaehtoisesti antaneet, eivätkä anna nytkään. Koskee myös yrittäjiä. Ei PK-yrittäjä voi purra parsaa samalla, kun palvelee asiakasta. Isoilla firmoilla asiakkaan laskuun lisättävät työ-illalliset tietenkin pois lukien.
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vierailija kirjoitti:
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
🦧
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa sairaista on kyllä vanhuksia. Jos jo nuoresta pitäen sairastelee, niin ehkä siinä vaiheessa pitäisi tajuta ettei silloin ole tarkoitettu elämää varten. Vanhukset ovat sentään selvinneet terveinä elämän
Hetkinen? Onko e utana sia sallittu, vai pitäisikö tajuta tehdä itse? Mikä mahtaa olla kriteeristösi sille, ettei ole tarkoitettu elämää varten? Mietipä nyt hetki!