Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja paljastaa synkän todellisuuden hoivakodista kuolevat vanhukset makaavat ypöyksin huoneissaan

Vierailija
30.01.2026 |

On se kumma että vangeille riittää oikeuksia ja rahaa hyvään hoitoon, mutta ei rikollisille vahuksille ei. Sama homma somppujen ym muiden rakettiinsinööreille.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011761533.html

Kommentit (359)

Vierailija
341/359 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko työttömät mennä hoitokoteihin pitämään seuraa yksinäisille vanhuksille kun heillä on aikaa koko päivä ympäri vuoden. Se olisi pieni korvaus työttömien saamista sosiaalituista. Luulisi että vanhukset arvoistaisivat tällaista aika paljon.

Työttömät sellaiset joilla on joku hoiva-alan koulutus ja toinen ryhmä vapaaehtoiset seurakunnasta. Seurakunnat voisivat kurssittaa vapaaehtoisia tähän ystävätoimintaan ja he voisivat käydä myös yksinäisten vanhusten luona kotona. 

Työttömistä ja eläkeläisistä moni tekee jotain vapaaehtoistyötä. Jos ei hoida omia lapsia tai lapsenlapsia. Myös moni lapseton työssäkäyvä tekee vapaaehtoistyötä. Lapsiperheet taas pyörittävät omien lasten harrastustoimintaa.

Vanhainkotiin on kyllä korkea kynnys mennä, jos siellä ei ole ketään tuttavia. Sikäli kurssi tulisi tarpeeseen.

Vierailija
342/359 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi toivon maailmanloppua ja koko tämän paskan ihmiskunnan tuhoa mahdollisimman pian on tämä, että aina vain valitetaan, mutta koskaan ei tehdä mitään asioille. Meillä olisi esim vanhustenhoito paremmalla tolalla, eikä meillä olisi jengirikollisuutta, jos olisi aitoa halua muutoinkin kuin netissä ruikuttamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/359 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ole ollenkaan tuottava bisnes pitää joku päivystämässä jotain piankuolevaa horiskoa- PYH ! Sitäpaitsi: HOTAJAMITOITUS !

SUAMI NOUSUUN !

Vierailija
344/359 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luoja näitä vinkujia. Vanhuksiin tuhlataan ylivoimaisesti eniten rahaa ja nyt pitäisi vielä tuhlata lisää, jotta heille tarjottaisiin juttuseuraa ja pidettäisiin kädestä kuoleman hetkellä. 

terv, KOKOOMUKSEN edustaja.

Vierailija
345/359 |
31.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä he odottavat että saavat kutsun Taivaan kotiin. 

Vierailija
346/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jo lähtökohtaisesti outoa, että syvästi dementoituneita ihmisiä pidetään lääkkeillä elossa? Ihmisen aika on rajallinen, sitä on turha pidentää lääkkeiden avulla, kun elämänlaatu on sitä, että ihminen ei tiedä maailmanmenosta enää mitään, maataan sängyssä, ei kyetä edes kääntymään itse, syömisestä puhumattakaan.

Et pysty itse kertomaan, onko sinulla kovia kipuja, tai keino voi olla se, että lyöt ja puret hoitajia. Millähän keinoilla tässä tilassa olevien ihmisten elämää pystytään parantamaan? Ja nyt en tarkoita mitään kädestä pitelyä tai lauleskelua. Vastaus on ei millään.

Mitä tuohon sitomiskeskusteluun tulee, niin näitä turvavöitä pyörätuoleissa käytetään siksi, että dementotunut ihminen ei loukkaa itseään, kun yrittää lähteä pyörätuolista, vaikka jalat eivät enää kanna. Samoin osalla täytyy olla myös sängyssä lepovyö, koska lonkkamurtuma on aika kivulias, kun sieltä sängystä on vaikka v

"On jo lähtökohtaisesti outoa, että syvästi dementoituneita ihmisiä pidetään lääkkeillä elossa"

NIINPÄ

Vierailija
347/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että jos itse makaisin hoitokodissa kuolemassa, niin olisin luultavasti mieluummin yksin, kuin niiden hoitajien seurassa.

Vierailija
348/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin onnellinen kun vihdoin ja viimein tästä aletaan puhua!!! Arki monessa hoivakodissa on ihan kamalaa vanhusten ja työtekijöitten kannalta. Itse jäin pois, kun meinasi mielenterveys mennä kun ahdisti niin paljon mennä töihin. Esihenkilöä ei kiinnosta, istuu kopissaan lukkojen takana tai pitää etäpäiviä ja kiukuttelee, jos joku sairastuu. Yksikössä jylläsivät jatkuvasti taudit, koska monetkaan työntekijät eivät uskaltaneet olla pois... Sijaisia ei hankittu ja omaisille kiellettiin sanomasta, jos on vajausta. Kielitaidottomia työntekijöitä ja jatkuvia vaaratilanteita, jotka hyssyteltiin pois. Olen varma että esihenkilö laskee itsensä salaa mitoitukseen vaikka ei suorittavaa tehnyt minuuttiakaan. 

Karismaton,  itseään lähinnä vain meikkaava ja kuvaileva Sanna Marin, (eli valtavaa ITSEKOROSTUSTA!) -hän äänesti muuten hoitajamitoituksen alentamisen puolesta!

Vierailija
349/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin onnellinen kun vihdoin ja viimein tästä aletaan puhua!!! Arki monessa hoivakodissa on ihan kamalaa vanhusten ja työtekijöitten kannalta. Itse jäin pois, kun meinasi mielenterveys mennä kun ahdisti niin paljon mennä töihin. Esihenkilöä ei kiinnosta, istuu kopissaan lukkojen takana tai pitää etäpäiviä ja kiukuttelee, jos joku sairastuu. Yksikössä jylläsivät jatkuvasti taudit, koska monetkaan työntekijät eivät uskaltaneet olla pois... Sijaisia ei hankittu ja omaisille kiellettiin sanomasta, jos on vajausta. Kielitaidottomia työntekijöitä ja jatkuvia vaaratilanteita, jotka hyssyteltiin pois. Olen varma että esihenkilö laskee itsensä salaa mitoitukseen vaikka ei suorittavaa tehnyt minuuttiakaan. 

Itse en laittaisi omia vanhempia IKINÄ mihinkään laitokseen! Vaikka kuinka yrittävät mainostaa olevansa "koti" niin ei ne siitä laitosleimasta pääse ikinä.

Mikä on sun ratkaisu, alatko omaishoitajaksi ja hoidat itse kotonasi?

Vierailija
350/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"8/349 |

30.01.2026 | 11:23

Luoja näitä vinkujia. Vanhuksiin tuhlataan ylivoimaisesti eniten rahaa ja nyt pitäisi vielä tuhlata lisää, jotta heille tarjottaisiin juttuseuraa ja pidettäisiin kädestä kuoleman hetkellä."

MUISTA nämä sanasi kun itket yöllä eikä kukaan tule!

KARMA seuraa sanoja!

Vierailija
351/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokee asian kovasti sydämen asiakseen, niin voi hakea vapaaehtoiseksi mummojen ulkoiluttajaksi ja juttuseuraksi. Pelkkä netissä päivittely on vain sananhelinää.

Vierailija
352/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kokee asian kovasti sydämen asiakseen, niin voi hakea vapaaehtoiseksi mummojen ulkoiluttajaksi ja juttuseuraksi. Pelkkä netissä päivittely on vain sananhelinää.

Ai ensin maksaa puolet palkasta veroa ja sitten vielä tehdä tuo työ itse?

Vierailija
353/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suuret ikäluokat ovat päästäneet itsensä siihen kuntoon, että edes itsenäinen vessassa käynti ei onnistu? Sama sukupolvi, joka on saanut huippuelintason ja perseillyt sen menemään lähinnä viinaan, vähät välittäen mistään suosituksista tai edes omista lapsistaan, joiden täysylläpidon on sekin yhteiskunta maksanut vauvasta asti.

Vierailija
354/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suuret ikäluokat ovat päästäneet itsensä siihen kuntoon, että edes itsenäinen vessassa käynti ei onnistu? Sama sukupolvi, joka on saanut huippuelintason ja perseillyt sen menemään lähinnä viinaan, vähät välittäen mistään suosituksista tai edes omista lapsistaan, joiden täysylläpidon on sekin yhteiskunta maksanut vauvasta asti.

Tulemalla vanhoiksi. Vanhuus on sitä, ettei pysty asioihin, joihin ennen pystyi. 

Vierailija
355/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo levinnyt,tuo koettu sairaalassa.nrs 10 kivuissa kykenemättä liikkumaan ja juomaan 2vrk ilman apua,välillä hoitaja kurkkasi ovesta..apua ei saannut vaikka itkin,puhumaan en kivulta enää kyennyt,vessaan ei päässyt ja piti omissa eritteissä maata,mistä joitsjat olisivat voinneet tietää tilanteen kun vain kurkattiin oven raosta?

Tästä kidutuksesta piti vielä maksaa!
Nykyään en mene missään olosuhteissa sairaalaan,mielummin kuolen kotiini.

Vierailija
356/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ensin maksaa puolet palkasta veroa ja sitten vielä tehdä tuo työ itse?

Mitäs sitten meinasit tehdä? Muuta kuin valittaa vauvapalstalla.

Vierailija
357/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen introvertti ihminen. Kun olen kipeä ja sairas en todellakaan halua ketään vaivoikseni viereen istumaan. Keskityn itseeni ja rauhassa olemiseen. 

Uskon, että kuolimvuoteellani toiset ihmiset olisivat vain häiriökseni. 

En todellakaan halua ketään kädestäni kiinni pitelemään. 

Haluan nukkuakin yksin omassa huoneessani. 

Vierailija
358/359 |
01.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo levinnyt,tuo koettu sairaalassa.nrs 10 kivuissa kykenemättä liikkumaan ja juomaan 2vrk ilman apua,välillä hoitaja kurkkasi ovesta..apua ei saannut vaikka itkin,puhumaan en kivulta enää kyennyt,vessaan ei päässyt ja piti omissa eritteissä maata,mistä joitsjat olisivat voinneet tietää tilanteen kun vain kurkattiin oven raosta?

Tästä kidutuksesta piti vielä maksaa!
Nykyään en mene missään olosuhteissa sairaalaan,mielummin kuolen kotiini.

Juuri näin sen kuuluukin mennä. Tästä tulee säästöjä meille kokoomukselle

Vierailija
359/359 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen liittyviä:  Selma, kirja, kirjoittanut Vilma Murto, löytyy kirjaston äänikirjana myös.

Elokuva:  Jäähyväiset, löytyy kirjaston elokuvista.

Se miten laitokset ajetaan alas ja hoito siirtyy 'jollekin muulle taholle' mietityttää kovin. Eutanasia olisi sallittava ja pian. Tai nämä julkaistut uutiset 'vanhukisia kuolee laitoksiin' ja laitokset ajetaan alas siirtymät ennakoivat eutanasian hyväksymistä piakoin. Sitten saadaan 'kiittää', kun eutanasia voihdoin sallitaan Suomessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme