Shalaatti, "uusi" tuote kaupan hyllylle
Plagioitu tuote. Tämän tekoahan on näytetty vuosia TLCn kanavalla (DIY). Pahvipurkin sijasta lasinen tölkki.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Enpä tuollaista "shittiä" tule ostamaan koskaan!
Tänään tulee myyntiin,voita ennakkoluulosi ja osta.olet voittaja.
Keho muutenkin tarvitsee glukoosia koska se muuttaa sen energiaksi. Tämä keskustelu on vähän kuin punaisen maidon demonisointi joka on hyvä esimerkki siitä, miten keskustelu voi karata ääripäihin:
yhdessä vaiheessa täysmaidosta puhuttiin kuin se olisi lähes terveysriski, vaikka todellisuudessa kyse on vain rasvapitoisemmasta (luonnollisesta) maidosta, joka sopii joillekin ja toisille ei.
Sokerikeskustelussa näkyy sama kaava: Yksittäinen tuote nostetaan syntipukiksi
Punainen maito liian rasvaista
Salaatinkastike liikaa sokeria Ihmiset alkavat väitellä siitä, onko 7,5 g paljon vai vähän, vaikka todellinen kysymys on kokonaisuus. Punainen luonnollinen täysmaito ei ole myrkky. Sininen tiskivesi maitokaan ei vaikka se on ravinnollisesti kaukana prosessoituna luonnollisesta.
Pieni määrä sokeriakaan ei ole myrkky.
Mutta kumpikaan ei ole myöskään erityisen hyödyllinen, ja liiallinen käyttö voi taas olla ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni reality check
7,5 g sokeria pelkässä salaatinkastikkeessa on jo aika reippaasti se vastaa melkein:
2 sokeripalaa
tai puolta desiä makeaa kastiketta.
Lisäksi pitäähän sitä syödä muutakin päivän aikana, joten sokerimäärä paukkuu yli heittämällä.
Jos joku syö muuten monipuolisesti ja liikkuu, 7,5 g sokeria kastikkeessa ei kaada maailmaa. Ja niin kuin joku totesi, jos sokeri tulee muodossa jossa keho pystyy hyödyntämään sen tehokkaasti niin 7,5 g on pieni määrä.
Todennäköisesti sinun kropassa on sokeria varastoituna jo valmiiksi, ellet ole alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sheikkaaja nainen aamu-tv:ssä sanoi että somessa leviää salaatin sheikkaus videot tjtn. Tuskinpa vaan.
Et ilmeisesti käytä tiktokkia? Siellä on trendinä sheikata salaatit.
Eikö tiktok ole alaikäisten hommaa?
Tinder, snäppi, kunnon degeneraattip askaa
ei kinosta. Kiliä maistan ja sitä riusrieskaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Keho muutenkin tarvitsee glukoosia koska se muuttaa sen energiaksi. Tämä keskustelu on vähän kuin punaisen maidon demonisointi joka on hyvä esimerkki siitä, miten keskustelu voi karata ääripäihin:
yhdessä vaiheessa täysmaidosta puhuttiin kuin se olisi lähes terveysriski, vaikka todellisuudessa kyse on vain rasvapitoisemmasta (luonnollisesta) maidosta, joka sopii joillekin ja toisille ei.
Sokerikeskustelussa näkyy sama kaava: Yksittäinen tuote nostetaan syntipukiksi
Punainen maito liian rasvaista
Salaatinkastike liikaa sokeria Ihmiset alkavat väitellä siitä, onko 7,5 g paljon vai vähän, vaikka todellinen kysymys on kokonaisuus. Punainen luonnollinen täysmaito ei ole myrkky. Sininen tiskivesi maitokaan ei vaikka se on ravinnollisesti kaukana prosessoituna luonnollisesta.
Pieni määrä sokeriakaan ei ole myrkky.
Mutta kumpikaan ei ole myöskään erityisen hyödyllinen, ja liiallinen käyttö voi taas olla ongelma.
"Yksittäinen tuote nostetaan syntipukiksi"
No ketjuhan koski tuota shalaattia. Siksi siitä puhutaan tässä.
Minusta oli hyvä tuote. Vegaaninen valmissalaatti joihin en ole kaupoissa törmännyt. Hetki-merkillä oli jokin härkisjuttu mutta en ole ainakaan omissa lähikaupoissa niitä enää nähnyt Haarukka olisi voinut olla mukana niin sopisi evääksi. En yleensä kotiin osta valmisruokia.
Tottakai voi tehdä itse. Voihan ne leivätkin itse pyöräyttää mutta silti ihmiset ostavat valmista.
Tänään Huomenta Suomessa oli molemmat voittajat. Taas sitä samaa hokemista sheikkaa sheikkaa. Kävin juuri kaupassa ja ostin Rieskiss kaura / porkkana ja täytyy sanoa hyvää oli. Salaatit jätin kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä tulen ostamaan. Olen kasvissyöjä, ja olenkin kaivannut juuri reilusti proteiinia ja tarpeeksi energiaa sisältäviä valmissalaatteja kauppaan. Ne vegeversiot tähän asti on ollut proteiinimäärältään ihan surkeita, näissä Shalaateissa taas on noin 20g proteiinia per purkki, eli varsin hyvin. Ja hyvä vaan ettei ole kevyttä, kyllä mä lounaalla tarvin enemmän kuin sen 350 kcal mitä jotkut Hetki-salaatit sisältää... Rebl Eatsin monesta muustakin tuotteesta olen tykännyt.
Minäkin olen kasvissyöjä, ollut 29 vuotta enkä varmasti osta Shalaattia. Niinkuin en mitään muutakaan valmissalaatteja. Joskus kokeilin Hetki-salaattia, fetaversio, ja oli kyllä surkea esitys. Ostin vain siksi kun oli -60%. Osaan tehdä salaattia ihan itse, enkä vielä ole kärsinyt proteiinin puutteesta vaikka tämä protskuprotsku-hypetys keksittiin vasta tyyliin 10 vuotta sitten. Proteiinia saa kasvissyöjäkin vaikka mistä, esimerkiksi parsakaalista, pavuista, pinaatista, leivästä, pastasta ja raejuustosta.
Ja toi kastikkeen määrä Shalaatissa on lähinnä kuvottava.
Ei ole minua varten. Salaatit ei maistu ja sheikkaamiseen tarvitsen vain musiikkia!
No jää nähtäväksi onko tähdenlento vai hitti.
Salaatin nimellä voi näköjään myydä mitä vaan moskaa.
Hinnat ovat ihan ok, täytyy jotain ostaa kaupasta seur kerran, ehkä sopua ja paraskia.
Ehkä jos hinta olisi 3,99 e niin voisin kerran testata.
Olipa pettymys shalaatit. Ei jatkoon. Jäi suurelta osin syömättä...
Mahtaa olla shalaatin kilohinta niin korkea ettei sellaista raaski edes kertaa kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin.
Taidat olla shalaatin kehittäjän tuttava?
Mitä seuraavaksi? ShilliShalaatti?
Pieni reality check
7,5 g sokeria pelkässä salaatinkastikkeessa on jo aika reippaasti se vastaa melkein:
2 sokeripalaa
tai puolta desiä makeaa kastiketta.
Lisäksi pitäähän sitä syödä muutakin päivän aikana, joten sokerimäärä paukkuu yli heittämällä.
Jos joku syö muuten monipuolisesti ja liikkuu, 7,5 g sokeria kastikkeessa ei kaada maailmaa. Ja niin kuin joku totesi, jos sokeri tulee muodossa jossa keho pystyy hyödyntämään sen tehokkaasti niin 7,5 g on pieni määrä.