Shalaatti, "uusi" tuote kaupan hyllylle
Plagioitu tuote. Tämän tekoahan on näytetty vuosia TLCn kanavalla (DIY). Pahvipurkin sijasta lasinen tölkki.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Mää teen kyllä itse oman salaattini, en luottaisi mihinkään teollisuuden pesukoneisiin tms.
Minäkin teen kyllä omat salaattini, mutta elintarviketeollisuuden prosessitekniikan kanssa työskentelevänä voin rauhoitella, että "teollisuuden pesukoneisiin" voi yleisesti kyllä luottaa. Niissä on käytössä korkeat lämpötilat ja tarpeeksi turbulenssia ja kovat (mutta turvalliset) pesuaineet, joten kaikki pienetkin kolot ja raot ja putken mutkat saadaan puhtaaksi.
Kyllä näitä salaatteja ainakin kiireiset naiset ostavat eväiksi työpaikalle tai sitten iltaruuaksi itselleen kotiin jos syövät tujevammin lounaalla ulkona. Ihmisethän haluavat nyt ruuaksi kaikkea helppoa ja vaivatonta missä ei kädet likaannu ja mistä ei synny tiskiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ootaan et pääsee maistaa. Oon ko tuotemerkin suuri ystävä. Ihania vegaanisia tuotteita joissa on makua ja luonnetta.
Nyt kannattaa saada ystävät ja kylän miehet mainostamaan tuota salaattia. Uutuus arvo mitätön,tuotteita hyllyssä jo todella paljon.
Ensimmäinen kvartaali ratkaisee jääkö myyntiin ketjulle. K ketjun kanssa neuvoteltava myös hinta samoin muut toimijat.
Mielestäni ei potentiaalinen tuote.
Salaattia ja pastaa pahvipurkissa. Innovaatioiden innovaatio.
Vierailija kirjoitti:
Salaattia ja pastaa pahvipurkissa. Innovaatioiden innovaatio.
Hölmölle kansalle uppoaa;D vaikka olis silliä ja kuravettä sekaisin purkissa kunhan joku julkkis vaan mainostaa ja "makutestien voittaja":D
Vierailija kirjoitti:
Olipa pettymys shalaatit. Ei jatkoon. Jäi suurelta osin syömättä...
Käsi pystyyn kuka yllättyi ettei uutuus hehkutus tuotteet ole sitä mitä luvataan😂😂
Vierailija kirjoitti:
"Lisätty sokeri on ihmiselle ihan täysin turhaa. Se ei sovi elimistölle ja se on huumeen kaltainen tuote, joka aiheuttaa riippuvuutta. Pienikin määrä ylläpitää sokerikoukkua ja lihavuutta"
Turhaa voi olla joo. Mutta ei kohtuumäärinä haitallistakaan. Ei se sokeri sen ihmeemmin elimistössä käyttäydy kuin hiilarit leivästä tai riisistäkään. Eikä tosiaan useimmille tule mitään sokerikoukkuja ja lihavuutta jos kohtuudella syö. Itse olen viisikymppinen, painan 53 kg, ja syön lisättyä sokeria asiaa miettimättä. En välitä erityisemmin karkeista yms, mutta kyllä kahvipulla pitää saada, ja joskus sokerinen jogurttikin maistuu. Ei ole mitään ongelmia tullut.
Ihan perustietotasolla kansanterveydestä on selvää, että suurin osa suomalaisista on syömisensä kanssa ongelmissa. Kyllä minäkin voin syödä pullaa ja karkkia, mutta en todellakaan opeta lapsia ostamaan sokerisalaatteja välipalaksi tai suosittele niitä kansalle, joka on lähes Euroopan lihavin.
Harvalla se syöminen on siinä kunnossa, että se 7,5g sokeria salaatin mukana olisi merkityksetön juttu.
Vierailija kirjoitti:
"Lisätty sokeri on ihmiselle ihan täysin turhaa. Se ei sovi elimistölle ja se on huumeen kaltainen tuote, joka aiheuttaa riippuvuutta. Pienikin määrä ylläpitää sokerikoukkua ja lihavuutta"
Turhaa voi olla joo. Mutta ei kohtuumäärinä haitallistakaan. Ei se sokeri sen ihmeemmin elimistössä käyttäydy kuin hiilarit leivästä tai riisistäkään. Eikä tosiaan useimmille tule mitään sokerikoukkuja ja lihavuutta jos kohtuudella syö. Itse olen viisikymppinen, painan 53 kg, ja syön lisättyä sokeria asiaa miettimättä. En välitä erityisemmin karkeista yms, mutta kyllä kahvipulla pitää saada, ja joskus sokerinen jogurttikin maistuu. Ei ole mitään ongelmia tullut.
Tässä näkee, että ihmisillä ei ole oikeasti mitään hajua siitä kuinka puhdas valkoinen lisätty sokeri eroaa leivän ja riisin hiilihydraateista.
Valkoinen sokeri imeytyy elimistöön hyvin nopeasti. Se nostaa verensokeria äkkiä ja aiheuttaa nopean insuliinipiikin. Osa sokerista menee heti energiaksi, mutta ylimäärä kuormittaa maksaa ja muuttuu helposti rasvaksi. Sokeri ei sisällä kuitua eikä pidä nälkää poissa, vaan pian alkaa sokerilaskut ja makeanhimo ja nälkä iskee pahempana. Siksi sokeri saa ihmiset syömään enemmän kuin pitäisi. Ja siksi ruoka- ja makeisteollisuus haluaa lisätä kaikkeen sokeria, koska se lisää ihan kaiken syötävän kulutusta. Osta tänään salaatti ja huomenna ostat niitä 2, koska olipa niin hyvää ja siitä vielä tuli sokerinousuhumala.
Leivän ja riisin hiilihydraatit pilkkoutuu hitaammin glukoosiksi. Verensokeri nousee tasaisemmin ja energiaa vapautuu pidempään. Erityisesti täysjyväversiot sisältää kuitua ja ravintoaineita, jotka tukee kylläisyyttä ja tasaista energiatasoa.
Elimistö siis käyttää molempia, mutta sokeri on nopea ja lyhytkestoinen energianlähde, kun taas leipä ja riisi antavat tasaisempaa ja hyödyllisempää energiaa.
Vierailija kirjoitti:
Se sheikkaaja nainen aamu-tv:ssä sanoi että somessa leviää salaatin sheikkaus videot tjtn. Tuskinpa vaan.
Varmasti leviää kun tarjolla on 1000€.
Jo on salaatille saatu pitkä ainesosaluettelo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa pettymys shalaatit. Ei jatkoon. Jäi suurelta osin syömättä...
Käsi pystyyn kuka yllättyi ettei uutuus hehkutus tuotteet ole sitä mitä luvataan😂😂
Mä tykkäsin cesar ja korean salaateista. Hyvän makuisia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkee, että ihmisillä ei ole oikeasti mitään hajua siitä kuinka puhdas valkoinen lisätty sokeri eroaa leivän ja riisin hiilihydraateista.
Valkoinen sokeri
No eipä ikinä ole tullut lounassalaatin jälkeen mielitekoa ostaa seuraavana päivänä kaksi... Leivän syönnin jälkeen kyllä tulee hyvinkin usein mieliteko syödä vielä toinenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuossa on kastiketta 27%? Hyvänen aika, miksi?
Ja silti todella pieni sokerimäärä.
Siinä salaatissa on 7,5 grammaa lisättyä sokeria. Se on paljon.
Lakupötkössä on 25g sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla pashkaa.
Missä viipyy pääsiäispashka? Pasha on jo keksitty.
Pidin itsekin typeränä "ravistettavaa salaattiannosta". Mutta makumaailma muista poikkeava. Joten ehkä joskus kokeilen, vaikka valmissalaatit ei niin nappaakaan. Kiva olisi, jos täällä olisi joskus sitten "tuomarointiketju" mausta ja muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sheikkaaja nainen aamu-tv:ssä sanoi että somessa leviää salaatin sheikkaus videot tjtn. Tuskinpa vaan.
Et ilmeisesti käytä tiktokkia? Siellä on trendinä sheikata salaatit.
Eikö tiktok ole alaikäisten hommaa?
Miksi ihmeessä olisi? Mä olen 46v ja käytän Tiktokia. Mä olen saanu sitä kautta paljon vinkkejä tulevaa ulkomaanmatkaa varten.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ettei kukaan ole kehittänyt vitaminoitua jaffa limonaatia. Löytyy energia juomia, mutta ne vähän eri asia sisältäen kofeiinia ja maistuen kauhealta. Joku abcde vitaminoitu jaffa limu voisi olla ok.
Saipa ees sitä italialaista fantaa, oikeella mehulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ettei kukaan ole kehittänyt vitaminoitua jaffa limonaatia. Löytyy energia juomia, mutta ne vähän eri asia sisältäen kofeiinia ja maistuen kauhealta. Joku abcde vitaminoitu jaffa limu voisi olla ok.
Saipa ees sitä italialaista fantaa, oikeella mehulla.
Saispa takaisin normaalit limut normaalilla sokerilla ei millään zero sokeriton shaissea. Mm Frisco takas!!