Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.

Vierailija
27.01.2026 |

Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä. 

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa huomaa, että näillä kerrostaloasumisen puolustelijoilla ei ole kokemusta siitä, mitä ihan oikeasti kamala naapuri saattaa saada aikaan. Ja aina ei tarvitse olla edes mikään käyttäjä kyseessä.

Voin kertoa, että se on vielä kamalampaa omakotitalossa! Kuvittelet, että asut omakotitalossa, nyt on oma lupa ja rauha niin paskat. Naapuri kyttää, koska lähdet ovesta ulos ja säntää rajalle valittamaan, sättimään, huutamaan. Omat kersansa ovat sen ikäisiä, että yksi riekkuu trampalla/muuten vaan kavereineen rääkymässä aamusta iltaan. Toinen rassaa ja huudattaa mopoaan tuntikaupalla, milloin ei aja rinkiä ees taas tiellä. Yötä myöten.

Valitus on tehty mm. siitä, että kaupungin luvalla kaadoimme kaksi puuta omalta tontilta. Niin siihen muuten tarvitaan lupa. Turha lasu tehtailtu myös. 

Vitutus on kamala, talo on myynnissä, mutta eihän ne tällä hetkellä minnekään liiku. Et tiedä, miten paljon SE vituttaa, että omakotitaloasuminen ei todellakaan vastaa odotuksia, vaikka isot rahat tähän aikanaan laitettiin.

Vierailija
122/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hemmetin kellariin? 300 neliö talossani ei ole kellaria, mutta pari huonetta on esim. varattu täysin omille harrastuksilleni ja autotallissa on myös kiva ropata kaikkea. Läheltä löytyy myös metsäpalsta jossa käyn rentoutumassa, en todellakaan halua mihinkään kaupungin ytimessä olevaan kusikuutioon missä seinät kaatuu päälle. Nuorempana kuuntelin kerrostalossa ihan tarpeeksi yläkerrassa asuvan äijäkolmikon kusenlorottelua, mekastusta ja alakerran parin viikonloppukännejä Jamppa Tuomisen soidessa 120 desibelin voimalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni ollut reissutöissä joten kerrostalo ollut huoleton asumistapa, varmasti eri asumistavoissa kaikissa on hyvät ja huonot puolensa. Nyt vanhoilla päivillä ei tee mieli muuttaa vaikka tulisi iso lottovoitto. Käy pian niin että jos lottorahalla laittaisi uuden kodin niin heti perään kuolo korjaa.

Vierailija
124/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite asunut oikeastaan kaikissa muissa asumismuodoissa paitsi omakotitalossa. Mikäli sellaiseen päätyisin, niin se pitäisi olla pois tästä pääkaupunkiseudulta. Eipä kyllä voi valittaa näitä rivitalo- ja kerrostalo asumisiakaan. Kerrostalossa kuuluu elämisen äänet, ja ei niihin lopulta kiinnitä huomiota. Äänet ei häiritse jos niitä ei ala kuuntelemalla kuuntelemaan. Tämäkin alue on joskus ollut "rauhattomassa" maineessa, mutta ne ajat ovat jääneet sinne 90-luvun puolenvälin 2000-alkuvuosille.

Vierailija
125/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o,k asujilla arvoton talo sittenhän pitää haukkua kt, rt  asujat en tajuu miksi ihan oma valintansa on ollut.

Me myimme oman "arvottoman" talomme 620 000e, sukulainen 1 050 000 eurolla muutama viikko sitten.

Ei kaikki okt:t ole arvottomia:)

Vierailija
126/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.

En ole tähän mennessä maksanut itselleni euroakaan lumitöiden tekemisestä. Ihan ilmaista hyötyliikuntaa on aina ollut.

Vierailija
127/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.

Ei kaikki ole kerrostalossakaan samanlaisia mölyapinoita kuin sinä. Ainakin minun talossani on hiljaista kuin huopatossutehtaalla.

Minunkin kerrostaloasuntoni on hiljaisempi kuin oli omakotitalo. Naapuri pystytti pihalleen trampoliinin ja lapset hyppivät siinä monta tuntia joka päivä, aivan käsittämätöntä. Lisäksi kirkuivat koko ajan, eivät olleet hetkeäkään hiljaa, vaan pitivät halvatunmoista katkeamatonta kirkunahuutoa tuntikausia joka päivä.

Minä olen huomannut saman ilmiön myös kerros ja rivitaloissa. Ei se omakotitaloa vaadi.

Vierailija
128/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo on kyllä huoleton esim. jos lähtee talvella matkalle. Mutta itse en voisi ikinä asua enää kerrostalossa jo pelkästään tästä yhdestä syystä: kesällä ei olisi omaa pihaa. Oma piha minulle NIIN tärkeä. Olis aivan kamalaa, jos ei vois kesällä olla omalla pihalla vaan aina kun haluaa ulos pitäisi olla jossain julkisella pihalla, puistossa, rannalla tms. Aivan parasta, kun ovi saa olla ulos auki ja koko kesän ramppaan ees taas :D Ja etenkin kun olen vielä opettaja ja loma on pitkä -mutta muutenkin. Jos omakotitalosta pois muutamme (ja vanhana se nyt viimeistään tulee eteen) niin vähintäänkin pitää olla edes jonkun rivarin postimerkin kokoinen piha, kunhan se piha on.

Vierailija
129/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä noinkin copettaa huonoja päätöksiä.

Vierailija
130/130 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta tuo on, että jos ok ei ole jossain tyystin syrjässä palveluista ja kaikesta muusta, aivan samalla tavalla on riippuvainen siitä, että on hyvä naapurisopu. Etenkin kesällä, kun kaikki ovat ulkona.

Todellista ylellisyyttä on mun mielestä ollut vain yhdellä, eli tuolla, joka voi päättää asuuko kerrostalossa vai okssa, miten lystää ja koska haluaa. Mun tulevaisuuden unelma varsinkin jos olis jo eläkkeellä. Mutta tuskin tulee olemaan varaa pitää mitään kämppää tyhjillään vaan omaa käyttöä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme