Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.

Vierailija
27.01.2026 |

Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä. 

Kommentit (973)

Vierailija
961/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako parvekkeelle laittaa paljun?

Kuka niistä bakteeripesistä oikeasti tykkää?

Vierailija
962/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti omakotitalossa on oma rauha taattu jos asuu syrjemmässä ja naapureihin on reilusti matkaa. Mutta itselleni sellainen ei kävisi, sitten pitäisi jatkuvasti ajella joka paikkaan että pääsisi töihin tai vaikka kauppaan. woltti tuskin toimittaa ruoka ostoksia minnekään todella kauas korpeen. (Ja jatkuva ajelukin vie nykyään hirveästi rahaa.)  

Ja kun aina pelotellaan näistä kerrostalojen naapureista niin minun lapsuuden aikojen omakotitalo alueella ei kyllä näiltä kauhu naapureilta säästytty. Yksi pelottava äijä uhkasi myrkyttää meidän koiran ja talvisin saattoi alkaa viskoa lapsiakin lumipalloilla koska "menimme liian lähelle hänen pihaa". Muista en tiedä mutta itse en ikinä hänen pihalleen mennyt ja silti sain ihan kamalat uhkaus huudot aikuiselta ihmiseltä. Sitten taas oli yksi täti joka joka kerta kun astui ovesta ulos tuli höpöttämään - ja hän siis jäi puhumaan aina vähintään puoleksi tunniksi ja etenkin kesäisin sitä ei millään meinannut saada häädettyä meidän pihasta koska "teillä on aina niin mukavaa". Omakotitalo alueet on kuin pieniä maalaiskyliä, ei sovi tällaiselle introvertille.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että ihanasti tuonne rantapellolle paistaa aurinko. Taidanki hällan lämmittämisen jälkeen lähtä rantajäitä pitkin kävelylle. Sitten vois tehä leipätaikinan kohoamaan. Ihanan hiljaista, vain tintit metsästelevät herkkupaloja lintulaudalta. Terkkuja kaikille kerrostalo-astujille pohjoisesta :)

Kerrostalostakin pääsee kävelylle ja tuosta tien toiselta puolelta alkaa kaupungin hyvin hoitama hiihtolatu. Leipoakin tässä asunnossa voi. Hiljaista on meilläkin heti, kun laitan radion kiinni. En tosin tiedä, mikä on kerrostalo-astuja, en ole sellaiseen koskaan törmännyt.

Kerrostalo-astuja kykenee harrastamaan seksiä vain kerrostalossa, rivarissa ja ok-talossa ei ota eteen !

Vierailija
964/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikissa asumismuodoissa ole hyvät ja huonot puolensa? 

Vierailija
965/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä miten todennäköisiä noi lutikka ja muut ötökkä pelottelut kerrostaloissa oikein on. Jos se olisi todella yleistä niin kai meikäläisellekin olisi niitä osunut tässä yli 30v aikana? Eipä ole näkynyt. :D  

Vierailija
966/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuta koskaan kerrostaloon, koska omakotitalossa on oma rauha ja asuminen on periaatteessa minulle ilmaista. Saan Airbnb vuokrauksella talostani pääomaveron jälkeen n. 20000€ vuodessa. Tästä summasta maksan kaikki asumiskulut, lainan, huollot ja korjaukset. Kerrostalossa tuollaista rahaa ei olisi mahdollista saada, ainakaan näin pienellä vaivalla kuin nyt. Kummasti naurattaa mökkeillä tuo aika, kun elämisen kulut on vuodessa nolla.

Vierailija
967/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen aina asunut maalla omakotitalossa ja nuorena aikuisena hetken rivitalossa ja haaveilen asumisesta jossain hienossa kerrostaloasunnossa Helsingin keskustassa tai jopa jossain vieläkin isommassa kaupungissa ulkomailla.  Mutta varmaan jää haaveeksi kun mies haluaa lasten takia asua täällä maalla. 

Vierailija
968/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavia ihmisiä on kaikkialla, asui sitten missä hyvänsä. Kyse on tosi paljon tuurista. Itse olen varmaan joillekin naapureillemme se horror naapuri, koska meillä on vanha koira joka on kesäisin lähes kokoajan pihalla ja se haukkuu aika paljon. ok talossa siis asutaan. 

Vierailija
969/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä miten todennäköisiä noi lutikka ja muut ötökkä pelottelut kerrostaloissa oikein on. Jos se olisi todella yleistä niin kai meikäläisellekin olisi niitä osunut tässä yli 30v aikana? Eipä ole näkynyt. :D  

Ei ole yleistä, kunha omakotitalo juntit haluaa päteä 

Vierailija
970/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaisin muuten meidän taloa jos naapuritalossa ei asuisi niin paljon lapsia. 

Yleensä on saanut edes talvisin olla rauhassa mutta nyt on täällä etelässäkin niin paljon lunta että nää muksut kiljuu ja riehuu leikkiessään hangessa lähes aamusta iltaan. Kesällä sitten taas trampoliinit esille ja sama huuto vaan jatkuu. En haluaisi olla näin pikkusieluinen ja valittaa lasten leikkimisestä mutta se meteli on oikeasti todella rasittavaa. Ja mitään ei voi tehdä kun omalla pihallaan mekastavat. 

Vierailija
971/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastaisin muuten meidän taloa jos naapuritalossa ei asuisi niin paljon lapsia. 

Yleensä on saanut edes talvisin olla rauhassa mutta nyt on täällä etelässäkin niin paljon lunta että nää muksut kiljuu ja riehuu leikkiessään hangessa lähes aamusta iltaan. Kesällä sitten taas trampoliinit esille ja sama huuto vaan jatkuu. En haluaisi olla näin pikkusieluinen ja valittaa lasten leikkimisestä mutta se meteli on oikeasti todella rasittavaa. Ja mitään ei voi tehdä kun omalla pihallaan mekastavat. 

Lasten äänet kuuluvat elämään ja monet muutkin äänet kuuluvat kaupunkielämään. Jos haluaa hiljaisuutta, kannattaa asua maalla.

Vierailija
972/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten äänet kuuluvat elämään ja monet muutkin äänet kuuluvat kaupunkielämään. Jos haluaa hiljaisuutta, kannattaa asua maalla.

Ei asuta edes kaupungissa vaan keskikokoisen kaupungin "syrjäseuduilla" tavan omakotitalo alueella. Mutta varmaan pitäisi hommata vaikka kesämökki maalta että pääsisi välillä pakoon mekkalaa. 

Vierailija
973/972 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittavia ihmisiä on kaikkialla, asui sitten missä hyvänsä. Kyse on tosi paljon tuurista. Itse olen varmaan joillekin naapureillemme se horror naapuri, koska meillä on vanha koira joka on kesäisin lähes kokoajan pihalla ja se haukkuu aika paljon. ok talossa siis asutaan. 

Voin sanoa, että kyllä olet. Miten kehtaat antaa koirasi räksyttää koko ajan, etkö tajua, että muutkin haluaisivat nauttia kesäpäivistä omilla pihoillaan? Ja mietin, oletkohan meidän naapuri, nimittäin niin monet kesäpäivät on ollut pilalla koiran kokoaikaisen räyhäämisen vuoksi. En viitsi edes siskoa kutsua omalle terassille päivällä kahville, kun ei siinä omaa ääntään kuule.

Häpeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi