Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.

Vierailija
27.01.2026 |

Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä. 

Kommentit (960)

Vierailija
921/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kerrostalossa vain on rauhallista ja mukavaa, kunhan on omistusasujien talo. Hiljaisuutta noudatetaan ja huoktoyhtiö hoitaa enimmät hommat. 

Toista se on omakotialuella, missä ruohonleikkurikin pärähtää käyntiin heti sunnuntaiaamuna kahdeksalta lauantaista puhumattakaan. En hevin muuttaisi okt-alueelle. 

Enkä tässä iässä muuttaisi enää maaseudullekaan, jos suinkin voisin sen välttää. Suht rauhallista siellä, mutta aika yksinäistä.

Terveyskeskus ja muut palvelut pitää olla kävelyetäisyyden päässä.

Vierailija
922/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ilo kaukana, kun naapurista tullut ensimmäinen russakka tai torakka löytyy. 

Melkoisia uhkakuvia maalaat kun yhtähyvin se voisi tulla ok-taloon jonkun tuotteen mukana.

Ok- ja rivitalossa ei ole tavatonta, että hiiri tai rotta, vähintään orava,  käy vierailulla ja rapistelee välikatolla takuuvarmasti. Lintuja kun voi eksyä seinien väliin pesää tekemään. Niitähän ne homeet ja ötököt syntyy myös.

Muurahaisiakin voi tulla helposti pihalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotahan kun naapuriin muuttaa välinpitämätön m*lkku räkyttävine koirineen, saattaa mielipide muuttua!

Näin, kt:ssa liian tuuripeliä, häiriköitä tulee enemmin tai myöhemmin taloon. 

Haista v i t t u :D mistä sä sen tiiät missä talossa AP asuu. Jos on omistusasuntoja koko talo niin tuskinpa ilmaantuu häiriköitä paikalle ... v i t u n katkera OK-asuja!!! hajoo kalliiseen wannabe-taloosi runkkari- 

Huh, toivottavasti et ole omistusasuja.

Vierailija
924/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut omakotitalossa ja jonkun 15 vuotta myös kerrostalossa. Kerrostalossa on toki hyvää, että ei tarvitse tehdä itse pihatöitä, mutta muuten olisin kyllä omakotitalon kannalla. Ennen kerrostaloissa asui ns. kunnon porukkaa jne. Nykyään on päihderiippuvaisia yms. häiriötä. Sitten ehkä osin asujien siisteydestä johtuen on vaikka millaisia loiseläimiä. Yhdessä kerrostalossa oli Pharaomuurahaisia, toisessa paperitoukkia ja oli kuulemma aiemmin ollut lutikoita jne. Kerrostalot siis hyväkuntoisia ja toinen oli lähes uusi. Itsellä ainakin noide loiseläimien takia alkoi mennä maku koko kerrostalohommaan. Jos asuu useammassa paikassa ja haluaa, että loiseläimet eivät leviä myös toiseen osoitteeseen niin käytännössä pitää kaikki vaatteet olla suljetuissa muovilaatikoissa jne. Tuota asumistyyliä kun ottaa muutaman vuoden niin kyllä siinä kerrostaloasumisen ihanuus alkaa tulla tutuksi. 

Vierailija
925/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meidän kerrostalossa päihderiippuvaisia,ötököitä,eikä möykkääjiä.Kaikki omistusasuntoja ja fiksuja ihmisiä.Keskustassa asutaan,ei missään narkkilähiössä.

Vierailija
926/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka kerrostalossa asu häiriköitä , vaan suurimmassa osassa asuu normaaleja fiksuja ihmisiä, tervehtivät naapureitaan ja vaihtavat kuulumisia keskenään. On kerrostaloja jotka on laadukkaasti rakennettuja ja äänieristys toimii. En tähän 76 ikävuoteen mennessä, useassa kerrostalossa asuneena 90 000 asukkaan kaupungissa, ole törmännyt näihin kauhukuviin kerrostalossa asumisesta. Ne maalaisten luulottelua. 

Vierailija
927/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkareilla eikä muillakaan häiriköillä ole varaa ostaa tai vuokrata asuntoa kerrostalostamme. 

Vierailija
928/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi juuri päin vastoin. Omakotitaloon muutettiiin kerrostalosta v. 2016. Kahden koiran kanssa oma aidattu piha on kiva etenkin kesällä. Ei kuulu naapureiden kolinat. Meillä oli viimeisimmässä kerrostalossa ihan hirveää etsiä autopaikkaa katujen varsilta. Meillä on ollut 2 autoa työmatkojen takia noin 15 vuotta. Omakotitalossa on autotalli ja pihalla 2 paikkaa. Kerrostalossa ensin jonotettiin sitä yhtäkin parkkipaikkaa ja toista ei ollut mahdollista saada. Lisäksi parkkipaikan viereisen paikan lumityöt oli aina hoitamatta, mikä tarkoitti, että me lapion kanssa ahtaassa kolossa yritettiin poistaa lumia. Naapuripaikan omistaja ei paljon talvella ajellut. Inhosin myös yleistä saunaa. Oma sauna on mukava lisä asunismukavuuteen.

Vierailija
929/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa aitopaikka lämpimässä hallissa ja hissillä pääsee suoraan kerroksista autoparkkiin. Toisen paikan osto suunnitelmassa. Asunnossa on myös sauna, sekä kiitettävästi parveketilaa ja varastotilaa. 

Vierailija
930/960 |
03.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kerrostalossa aitopaikka lämpimässä hallissa ja hissillä pääsee suoraan kerroksista autoparkkiin. Toisen paikan osto suunnitelmassa. Asunnossa on myös sauna, sekä kiitettävästi parveketilaa ja varastotilaa. 

...autopaikka...

Vierailija
931/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narkkareilla eikä muillakaan häiriköillä ole varaa ostaa tai vuokrata asuntoa kerrostalostamme. 

Tilanne voi muuttua, jos joku asunnoista vuokrataan.

Vierailija
932/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotahan kun naapuriin muuttaa välinpitämätön m*lkku räkyttävine koirineen, saattaa mielipide muuttua!

Haista v i t t u :D mistä sä sen tiiät missä talossa AP asuu. Jos on omistusasuntoja koko talo niin tuskinpa ilmaantuu häiriköitä paikalle ... v i t u n katkera OK-asuja!!! hajoo kalliiseen wannabe-taloosi runkkari- 

Ihan omistusasuntotaloon on tullut häiriötä meille ja jokaiseen missä on asuttu jossakin kohtaa, ei enää kerrostalovaihtoehtoa henk.kohtaisesti. Tykätään, myös että erillinen lukollinen postilaatikko niinkuin tässä luhtitaloyhtiössä, mökki sit eriksensä. Koti palvelujen lähellä.

Vierailija
933/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne voi muuttua, jos joku asunnoista vuokrataan.

Ei niillä häiriköivillä narkkareilla ole silti varaa vuokraan. Suurin osa vuokralaisista on kuitenkin ihan normaaleja ihmisiä.

eri

Vierailija
934/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kaipaa kerrostaloon, enkä rivitaloon. Kyllä omakoti on paras.

Ei kopinaa rappukäytävässä, heippalappuja ilmoitustaululla, soittoja huoltoliikkeeseen joka nippelistä.

Rivitalosta en kaipaa sitä "säästämistä" ja "talkootyötä" yhteisiä piha-alueita koskien.

Omakotitalossa voi vaikka huudattaa stereoita yöllä.

Tätä minä en koskaan ole ymmärtänyt. Monet haluavat asua omakotitalossa mieluummin kuin rivitalossa, koska eivät halua talkootöinä tehtäviä pihatöitä ja lumenluonteja. Samoja töitä on kuitenkin omakotitalossa yleensä moninkertainen määrä.

en ole ikinä kuullu että tuo olisi kenenkään syy ei asua rivitalossa.

Eiköhän ne rivitalojen vastikkeet sun muut ole se pääasia miksi rivitaloihin ei haluta. Se e

Ei taida olla kovin yleistä. Yleensä hoitovastike on jotain 400-500 euron luokkaa. Remontit toki kerryttävät rahoitusvastiketta, samoin kuin kerrostalossakin. Omakotitalossa vastaava remontti pitää maksaa kerralla tai ottaa itse lainaa.

Vierailija
935/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen olettamus monilla, että joka kerrostalossa asuisi häiriköitä tai muuten vaan mielenvikaisia. Itse asun kerrostalossa, ja välillä tuntuu, että mulla ei edes ole naapureita. 

Vierailija
936/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituinen olettamus monilla, että joka kerrostalossa asuisi häiriköitä tai muuten vaan mielenvikaisia. Itse asun kerrostalossa, ja välillä tuntuu, että mulla ei edes ole naapureita. 

Neljässä viidestä asumastani ollut häiriötä jossakin kohtaa ja sen yhden kelvollisen vika oli kuumuus ja parvekkeettommuus, toki se silloin nuorempana vielä jotenkin meni.

Vierailija
937/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en huonosti nukkuvana halua missään nimessä takaisin kerrostalon meteliin. Asuttiin kalliissa talossa vuokralla, missä oli kuitenkin ihanampaa asua kuin muiden armoilla. Nyt oli pakko muuttaa huonompaan perintötaloon missä kaikki on sähkön varassa. Metelöiviä naapureita joka suunnassa, 4 rajanaapuria. Ei omaa rauhaa ollenkaan. En tykkää yhtään. Kaipaan puilla lämpiävää saunaa ja takkaa. Sekä oma kaivo olisi sitä omaa huoltovarmuutta kotona, jos sähköt menee koska silloin ei myöskään WC tai hanat toimi. Se onkin aikamoinen kakkamyrsky kerrostalossa jo muutamassa päivässä. Kerran on mennyt kokonaan lämmöt talvella kerrostalossa asuessa, pakkanen paukkui ja kesti 3vrk saada lämmöt takaisin. Ja ennenkuin se lämpö nousi sinne ylös asti, meni vielä useampi päivä. Oli hieman kylmä lievästi sanottuna ne päivät. Joku mestari oli rikkonut kaukolämpöputket oikein huolella.

Kaipaan omaa rauhaa tehdä asioita. Kaipaan myös tilaa ja sitä, että saan itse määrätä millainen on kalustus. Koska olen invalidisoitunut nuorena. Ei ne peruskalusteet sovi. Kaipaan luontoa lähelle, ihmisistä en niin välitä. Eläimet eivät tuomitse ja ovat aitoja. Ihmisillä on liikaa minä minä-ajattelua. 

Muuttaisin heti kauemmas täältä ja omalle tontille ilman rajanaapureita. 

Vierailija
938/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä olet säälittävä tuossa kielenkäytössäsi!  

Vierailija
939/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli nytkin ihana herätä kerrostalossa ylimmässä kerroksessa katsellen kaunista pakkasmaisemaa.Ei huolta sähkölaskuista,jäätyvistä putkista.Auto lämpimässä hallissa,lumityöt ja hiekotukset tehtynä.20 v asuttiin omakotitalossa ja ei ikinä enää!

Kaunis talvinen puutarha näkyy ikkunasta, sähkö maksaa kiinteän 7,5 snt/kWh + siirto (nauretaan idiooteille jotka pelleilee pörssisähkön kanssa). Aurinkopaneelit jo hönkivät verkkoon virtaa. Putket eivät ole jäätyneet talossamme koskaan. Auto lämpiää tarvittaessa kun kaukosäätimen napista painaa. Lunta on ulkona alle 10 cm, joten lumityöt eivät tänä talvena ole rasittaneet.

Nauti nyt ja naura vaan kun iloa kestää. Minä nauran sitten loput 11 kk, kun pörssi sähkön keskihinta on alle 6 snt ja yleensä huippujen ulkopuolella lähellä

Minä nauran sitten kun loput 11 kk

Voi reppanaa, kasvaisit jo aikuiseksi, pliiiis!

Vierailija
940/960 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun pitäisi tästä omakotitalosta muuttaa kerrostaloon, niin mun elämänlaatu huonontuisi merkittävästi. Olen kerran asunut kerrostalossa ja se oli melkoisen paskaa. Kerrostalo on vihoviimeinen asumismuoto mulle. Rivitalo vain vähän parempi. 

Mä nautin asua omakotitalossa täysin omassa rauhassa. 

Tarkoitatko, että myös täysin yksinäisyydessä?