Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin omakotitalosta kerrostaloon ja olen yllättynyt, miten paljon elämänlaatu koheni.

Vierailija
27.01.2026 |

Vaihdossa käteen jäi yli 60 tonnia, ja silti asunto on huomattavasti laadukkaampi ja paremmalla paikalla. Juoksevissa kustannuksissa säästöä lähemmäs tonni kuussa. Erityisesti asia lämmittää tällaisena pörssisähköpäivänä. Omakotitaloon en mene enää ikinä. 

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän omakotitaloasuminen varmaan pahimmilla talvipakkasilla olisi ok. Mutta kesällä ei ikinä! Haluan pitää kasvihuonetta, istua aamuisin yöpaidassa kuistin rappusilla kahvikupin kanssa, saunoa pihasaunassa, grillata ja käyttää pzzauunia, kestitä vieraita pihalla ja kuistilla, pitää eläimiä, kierrellä puutarhakaupoissa, kasvattaa marjoja ja hedelmiä ja raparperia ja yrttejä ja salaattia ja kurpitsoita.

Vierailija
22/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on ilo kaukana, kun naapurista tullut ensimmäinen russakka tai torakka löytyy. 

Kerrostalossa olen asunut noin 30 vuotta, eipä ole tuollaisia näkynyt. Nytkin asun kerrostalossa, alin kerros omalla pihalla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, olen asunut elämässäni aina kerros/rivitalossa yhtä ajanjaksoa lukuunottamatta. Silloin asuin muutaman vuoden ok-talossa.

Ja voin kertoa, että tuo ajanjakso jolloin asuin ok-talossa oli elämäni onnellisinta aikaa näin niinkuin asumisen puolesta. En ole ikinä, en missään muussa asunnossa nauttinut niin paljoa.

Valitettavasti rahan takia en pysty enää asumaan ok-talossa:( Kyllä se ap sinullakin kuule mieli muuttuu vielä, kun saat lutikoita tai narkkarinaapurit. Naapureitasi kun et voi valita, niin et pysty vaikuttamaan tuleviin ongelmiisikaan.

Omakotitalossa raihnaisena vanhuksena on kivaa. Ruoho rehottaa ja lumikinos ulko-oven edessä kasvaa. Eiköhän ihmiset myy talonsa vanhetessaan. Niin minäkin tein.

Vierailija
24/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin muuttaisin jos ois tae siitä että naapureina asuu normaalia sakkia

Vierailija
25/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.

🤣 kerro, ettet ole koskaan asunut omakotitalossa kertomatta, ettet ole koskaan asunut omakotitalossa.

Kyllä täytyy p*rkele sulatetulla kullalla käyvällä traktorilla tehdä lumityöt, että siitä niin kallista saa. 

Minä ostin lumilinkoon bensaa viimevuonna 10 eurolla. En oo vielä tarvinnu lisää. En kutsuis kalliiksi. Eikä vie paljoa aikaa.

Vierailija
26/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun olet löytänyt itsellesi mieluisan asumismuodon! Ihmettelen vaan tätä ihmisten "suuttumista" jos joku muu ei nauti samoista asioista kuin he. Vaikka itsekkin mielummin asuisin omakotitalossa niin en ottanut tätä aloitusta loukkauksena :D

Vierailija
27/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.

Me rivitalossa, eikä moisia ääniä kuulu. Jotkut äänet kuuluu elämiseen eikä niitä edes noteeraa. Okt:ssa pysty kyllä elään ku pellossa ja kuuntelemaan musiikkiakin nupit kaakossa. Samaa musiikkia kuuntelen edelleen, mutta nautin eri tavoin, kun kuuntelen huomattavasti pienemmällä. Tästä oikeasti nauttii. Niin ja jäi saman verran ku aplla takataskuun. Kaksi meitä täällä naatiskelee. 

Vierailija
28/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas haluaisin muuttaa kerrostalosta omakotitaloon mutta mulla ei ole valitettavasti varaa sellaista ostaa. Ei tarvitsisi miettiä naapureita ja saisi olla omassa rauhassa. 

Vierailija
29/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, olen asunut elämässäni aina kerros/rivitalossa yhtä ajanjaksoa lukuunottamatta. Silloin asuin muutaman vuoden ok-talossa.

Ja voin kertoa, että tuo ajanjakso jolloin asuin ok-talossa oli elämäni onnellisinta aikaa näin niinkuin asumisen puolesta. En ole ikinä, en missään muussa asunnossa nauttinut niin paljoa.

Valitettavasti rahan takia en pysty enää asumaan ok-talossa:( Kyllä se ap sinullakin kuule mieli muuttuu vielä, kun saat lutikoita tai narkkarinaapurit. Naapureitasi kun et voi valita, niin et pysty vaikuttamaan tuleviin ongelmiisikaan.

Omakotitalossa raihnaisena vanhuksena on kivaa. Ruoho rehottaa ja lumikinos ulko-oven edessä kasvaa. Eiköhän ihmiset myy talonsa vanhetessaan. Niin minäkin tein.

Tämä on eri asia. Moni muuttaa vanhuuden takia, minä jouduin muuttamaan rahan vuoksi. Kun sairastuin nuorena. Antaisin mitä vain, että voisin asua edelleen omakotitalossa.

T: Se jolle vastasit

Vierailija
30/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän onnistuisi saamaan välirahaa ja silti asumaan laadukkaammin kerrostalossa kuin 235m2 okt:ssa pääkaupunkiseudulla?? Nyt on uima-allas pihalla, meri ja uimajärvi kävelymatkan päässä ja palvelut lähellä.

Ei taida onnistua? 

Vierailija
31/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vanhempani 86 vee viihtyy edelleen ja ovat loistavassa kunnossa joten ei koske kaikkia! 

Vierailija
32/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa pelkkiin lumitöihin saattaa mennä kerrostaloasunnon kuukausivastikkeen verran rahaa.

Jaa en oo maksanu senttiäkään lumitöistä ja aina asunu omakotitalossa ja vielä Lapissa.

Vierailija
33/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun olet löytänyt itsellesi mieluisan asumismuodon! Ihmettelen vaan tätä ihmisten "suuttumista" jos joku muu ei nauti samoista asioista kuin he. Vaikka itsekkin mielummin asuisin omakotitalossa niin en ottanut tätä aloitusta loukkauksena :D

Kyllähän tässä tätä ihan selvästi haettiin, kun noin oli aloitus kirjoitettu.

Eli ap sai, mitä halusi.

Vierailija
34/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumikola maksaa noin 50€ ja minulla on ollut sama kola nyt noin 10v.

Autokorjaamollakin auton nokka-akseli vaihtaa itse itsensä. Satasen homma.

Vierailija
35/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele - Asut sossun rahoilla vuokrayksiössä

Vierailija
36/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa päästä kuuntelemaan naapurin kolistelua ja tömistelyä.

Me rivitalossa, eikä moisia ääniä kuulu. Jotkut äänet kuuluu elämiseen eikä niitä edes noteeraa. Okt:ssa pysty kyllä elään ku pellossa ja kuuntelemaan musiikkiakin nupit kaakossa. Samaa musiikkia kuuntelen edelleen, mutta nautin eri tavoin, kun kuuntelen huomattavasti pienemmällä. Tästä oikeasti nauttii. Niin ja jäi saman verran ku aplla takataskuun. Kaksi meitä täällä naatiskelee. 

Meillä muutti rivitaloon (meidän seinänaapuriimme) nuori pariskunta, jotka käyttävät h**meita. Koko taloyhtiön rauha on mennyttä ja häädössä kestää!!

Vaikka häätö on vireillä olemme mieheni kanssa päättäneet, että ei koskaan enää mitään vastaavaa. Etsimme siis ostettavaa taloa, riittävän kaukana naapureista.

Vierailija
37/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viduddaa asua kerrostalossa okt alueen vierellä ja kateellisena katsoa sitä onnelaa

Vierailija
38/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toisin päin. Tosin mulla on 2 koiraa, ja koirien kanssa on valtavasti kätevämpää kun on oma piha, eikä tarvi kulkea kura- tai lumipaakkutassuin missään yleisessä rapussa.

Vierailija
39/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotahan vain ap, jahka yläkertaan muuttaa kanta-astuja norsu, seinänaapuriin tulee koliikkivauva ja päihdehuuruista elämää viettävät sekoileva naapuri toisen seinän taakse. Muistakin sitten, että nautit.

Lisäksi maksat vastikkeessasi sen, että naapurisi pyörittää airbnb-majoitustoimintaa - majoittujia ei kiinnosta jätteiden lajittelu, mölytään, roskataan, levitetään luteita jne. Sitten sattuu se iso vahinko, kun avainboksi murretaan, siitä varastetaan avain ja tehdään tuhoja asuntoon sekä yhtiön yhteisiin tiloihin ja koko pskan maksaa kaikki yhtiön osakkaat, että saadaan rakenteet korjattua. Ja tätä ollaan ihan lailla sallimassa! Meillä on juuri lähdössä asunto myytiin naapurin airbnb-bisneksen takia. Kiitti riitti.

Vierailija
40/113 |
27.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣 kerro, ettet ole koskaan asunut omakotitalossa kertomatta, ettet ole koskaan asunut omakotitalossa.

Kyllä täytyy p*rkele sulatetulla kullalla käyvällä traktorilla tehdä lumityöt, että siitä niin kallista saa. 

Minä ostin lumilinkoon bensaa viimevuonna 10 eurolla. En oo vielä tarvinnu lisää. En kutsuis kalliiksi. Eikä vie paljoa aikaa.

Valitettavasti olen asunut. Pienimmissäkin hommissa lähtöhinta on 50 euroa, yleensä satanen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi