Emilia Vuorisalmi ei haastattelun perusteella ikinä kokenut järisyttävää ja suurta rakkautta mieheensä ja siksi jätti miehen
" Suhde, josta erosin, oli erittäin hyvä, mutta sisäinen ääneni sanoi, että on aika siirtyä suhteesta eteenpäin. Eropäätös on ollut Vuorisalmen mukaan alitajuntainen pitkä prosessi. Heillä oli ollut kivaa ja hyvää ja helppoa.
Sitten huomasin myöskin, että kirjassani ja monissa töissä aina kutsuin häntä turvasatamaksi, koska hän oli minulle turvasatama. Sitten tajusin, että turvasatamaan ei kuitenkaan kuulu jäädä. Minä en ikinä kutsunut häntä jostain syystä kodiksi.
Vuorisalmen mielestä se kuvaa paljon sitä, miten paljon hän arvostaa rakkautta ja suhdetta. Ja myös sitä, miten hän oppi ottamaan tosi lempeää rakkautta vastaan ja olemaan herkkä ja haavoittuvainen.
Suhde antoi minulle tilaa vahvistua just mitä turvasatama antaa, hän miettii.
Mies oli maailman ihanin tyyppi, mutta samalla Vuorisalmi koki, ettei hän pysty olemaan se tyyppi, mitä haluaisi olla hänelle. Hän tuli johtopäätökseen: En voi tehdä tätä toiselle.
En voi olla vaan ottamassa vastaan, kun haluan antaa jotain, mitä minä en vaan tunnetasolla pysty antamaan."
Eli mies oli Emiliaan umpirakastunut, mutta Emilia ei ollut mieheen. Neljä vuotta tuhrasi sitten tuonkin miehen elämästä.
Kommentit (33)
"En voi olla vaan ottamassa vastaan, kun haluan antaa jotain, mitä minä en vaan tunnetasolla pysty antamaan"
Tämähän tarkoittaa sitä, että ei halua miehen rakkauslässytystä ja mukavaa käytöstä, koska hän ei tunne samoin miestä kohtaan eikä pysty esittämään miehelle rakastunutta.
ohis mutta joskus olen täälläkin yrittänyt kysyä minkälaista on olla tosi kaunis heteronainen kun mies ei käytännössä koskaan voi olla yhtä upea mitä itse on?
Myöntäisi jo tämä itsetutkiskelijalääkäri olevansa epäwakaa.
Tule mieleen teinit jotka löytää kumppanista aina jotain vikaa eikä huvita olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Lykkisin
Ja tämän jälkeen Emilia pistäisi sinut luiskaan.
Vierailija kirjoitti:
ohis mutta joskus olen täälläkin yrittänyt kysyä minkälaista on olla tosi kaunis heteronainen kun mies ei käytännössä koskaan voi olla yhtä upea mitä itse on?
No, minä olen viisikymppinen menestynyt ukkomies, vaikka elintaso näkyykin vartalossa, niin olen kohtuullisen miehekkään näköinen ja naisten kanssa olen aina ollut kohtuullisen supliikki. Satunnaiset suhteet ja lyhyemmät seurustelukumppanit ovat aina olleet sieltä kauniimmasta päästä, samoin kuin vaimo. Vaikka en siis ole 195 senttinen miesmalliaivokirurgilentäjä. Että kyllä ihan tällaisella kohtuu tavallisella jantterilla (kunhan itsetuntobon terveellä tavalla kunnossa - ei sellaista sairasta juutuupin miesbuustiopetusvideoiden paskaa "sun pitää dissaa naista") hyvinkin on mahkuja myös kauniisiin naisiin, jos he nyt ylipäätään ovat vapaina ja avoinna seuralle.
Ps minusta emilia on hyvin tavallisen näköinen ja tavallinen keski-ikäinen nainen, ei mikään luksussaalis. Itse en jaksaisi lähestyä baarissa.
Miksi siis alkoi suhteeseen miehen kanssa? Ei kannattaisi aloitella kädenlämpöisiä suhteita paperilla ok tyypin kanssa, vaan opetella olemaan yksin suhteen päätyttyä. Suhteeseen vain sitten, kun löytää jonkun, joka on niin ihana ettei halua ketään muuta.
Mahtaa miehellä olla hyväksikäytetty olo. Mies oli rakastunut ja antoi kaikkensa, käyttäytyi hyvin. Mutta Emilia tunsi vain kädenlämpöisiä fiiliksiä miestä kohtaan.
Mies oli näköjään joku ylimenovaihe, laastari. Hyväksikäyttöä.
Itse en ikinä mene näihin kädenlämpöisiin suhteisiin, koska sit se on just sitä. Kädenlämpöistä.
Alan seurustelemaan vain silloin, kun olen täysin rakastunut ja jalat ovat menneet alta.
Erittäin epämiellyttävä lääkäri, olin kerran vastaanotolla enkä mene enää ikinä.
Vuorisalmi on täysin sopimaton lääkärin ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin epämiellyttävä lääkäri, olin kerran vastaanotolla enkä mene enää ikinä.
Millä tavalla oli epämiellyttävä?
Vierailija kirjoitti:
Kivamies vai jännämies?
Seuraavaksi varmaan jännämies kierrokseen, kerta kivan, vakaan miehen kanssa oli liian tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Mikko Leppilampi oli tuo mies.
En ymmärrä, miten joku ylipäänsä voi aloittaa suhteen tuon jurtasta eksyneen Leppilammen kanssa, saati, että saisi siitä kiksejä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis alkoi suhteeseen miehen kanssa? Ei kannattaisi aloitella kädenlämpöisiä suhteita paperilla ok tyypin kanssa, vaan opetella olemaan yksin suhteen päätyttyä. Suhteeseen vain sitten, kun löytää jonkun, joka on niin ihana ettei halua ketään muuta.
Voihan se suhde kehittyä rakkaudeksi, ei suhteet ala aina räiskynnällä. Hän olisi voinut tajuta jo aikaisemmin kyllä, että suhde ei ole mitä haluaa. No, onneksi tajusi edes nyt vihdoin, eikä 10 vuoden päästä kun olisi jo lapsia ja perhe. Olisi ollut vielä paskamaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa miehellä olla hyväksikäytetty olo. Mies oli rakastunut ja antoi kaikkensa, käyttäytyi hyvin. Mutta Emilia tunsi vain kädenlämpöisiä fiiliksiä miestä kohtaan.
Mies oli näköjään joku ylimenovaihe, laastari. Hyväksikäyttöä.
Itse en ikinä mene näihin kädenlämpöisiin suhteisiin, koska sit se on just sitä. Kädenlämpöistä.
Alan seurustelemaan vain silloin, kun olen täysin rakastunut ja jalat ovat menneet alta.
Niin, hyvä sulle. Mutta vaikka olisitkin itse täysin rakastunut, se sun kumppanisi ei välttämättä ole. Tämä nainen on todiste asiasta.
Vierailija kirjoitti: Tule mieleen teinit jotka löytää kumppanista aina jotain vikaa eikä huvita olla yhdessä.
Ja toisen dumppaaminen perustellaan sillä että olet liian hyvä mulle.
nostos