Mihin lapsi tarvitsee isää?
Täällä toitotetaan, kuinka isät ovat mieslapsia, sikoja ja eivät hoida lapsiaan. Silloinkin kun hoitavat, tekevät kaiken väärin.
Sitten kun ero tulee, onkin isän tapaaminen "lapsen etu"
Osaisiko joku selittää ristiriidan?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Isä on vähän niin kuin henkivakuutus. Tytöillä isän puuttuminen tai sekopää isä moninkertaistaa riskin joutua lähisuhdeväkivallan uhriksi aikuisena. Pojilla sama korrelaatio vastaavan rikoksen tekemisen kanssa. Mutta juu, kyllähän ihmisiä on ilman vakuutusta ja isää, ja hyvin voi mennä heilläkin.
Kirjoitin tämän noin tunti sitten. Yhtään reaktiota ei ole tullut, mutta sen sijaan moni on käynyt valittelemassa kuolemanhiljaisuutta. Onkohan tämä hiljaisuus ehkä itse aiheutettu ongelma joillekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä on vähän niin kuin henkivakuutus. Tytöillä isän puuttuminen tai sekopää isä moninkertaistaa riskin joutua lähisuhdeväkivallan uhriksi aikuisena. Pojilla sama korrelaatio vastaavan rikoksen tekemisen kanssa. Mutta juu, kyllähän ihmisiä on ilman vakuutusta ja isää, ja hyvin voi mennä heilläkin.
Kirjoitin tämän noin tunti sitten. Yhtään reaktiota ei ole tullut, mutta sen sijaan moni on käynyt valittelemassa kuolemanhiljaisuutta. Onkohan tämä hiljaisuus ehkä itse aiheutettu ongelma joillekin?
Ei ole naisen kirjoittama tuo. Totuushan on, että yh-äitien kasvattamat ovat vähintään yhtä onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä ei mihinkään.
Edelleen, miksi sitten kauhea ulina kun isä hylkäsi lapset?
Hyvä ja aiheellinen kysymys. Kaipa jotkut haluavat sen marttyyrin viitan harteilleen tai jotain säälisympatioita. Itse joku aika eron jǎlkeen toivoin, että olisi hylännyt, koska se lasten roikkuminen löysässä hirressä oli karseeta sivusta seurattavaa ja energiaa kuluttavaa. Plus ex kiusasi lasten kautta, ni ei sekään auttanut.
Varmasti minäkin olisin voinut tehdä asioita toisin (lue: tehnyt parempia valintoja), mutta täǎ ny meni miten meni.
Koskaan en itse ole uskonut, että lapset tarvitsee äidin tai isän, vaan turvallisia ja välittäviä aikuisia. Siis olisin lapsistani luopunut, jos mulle olis aukottomasti näytetty, että heille on parempi, jos ne on jossain muualla kuin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole naisen kirjoittama tuo. Totuushan on, että yh-äitien kasvattamat ovat vähintään yhtä onnellisia.
Ahaa, olen aiemminkin törmännyt tähän et ole nainen -trolliin. Olet tylsä jopa lajissasi. Siinä syy, jos ihmiset eivät jaksa vääntää kanssasi.
No kerro sitten, mitä siinä oikeassa elämässä tapahtuu.
Puhutaanhan palstalla myös oikean elämän asioista. Miksi ainoastaan tässä palstan totuus on jotenkin huono? Jos on ketju, jossa jankataan kuinka mies on parisuhteelle pelkkä taakka jne. ei kukaan tule sanomaan, ettei se oikeasti noin mene.
Kyse lienee siitä, että looginen ristiriita vetää hiljaiseksi. Ette halua myöntää, että isätkin ovat hyödyllisiä, mutta haluatte pitää oikeudestanne kiinni uhriutua, jos ne vaihtavat maisemaa.
Harvassa ketjussa yh-äidin elämäkään on aidosti helpompaa eron jälkeen kuin ennen eroa.