Olenko juoppo jos juon 0.5-1 litraa vodkaa kerran viikossa?
Olen 20v en kai ole juoppo? Onko tuo normaali määrä? Muuten en juo, kerran viikossa vain, joskus harvoin 2 kertaa.
Kommentit (66)
Tuo on paljon. Kannattaa vähentää, mun mielestä normaalia ois juoda tuo määrä kerran kuukaudessa.
Sitten kun juot kuukauden putkeen litran vodkaa päivässä, niin voisit olla aloitteleva juoppo.
No ei kai kukaan 1l vodkaa kerralla juo? 🙄 johan tuolla pääsee sairaalaan
Et vielä. Joskus päivittäiset määrät olivat suurempia. Siinä voi lähteä henki. En juo enää.
Vierailija kirjoitti:
Helposti menee miehellä
Et, jos pystyt olemaan juomattakin. Mutta jos sun on aivan pakko saada sitä viinaa, niin siinä tapauksessa kyllä olet.
Ikä ei liity asiaan mitenkään.
Olikohan siinä pullossa no 20 annosta ja onhan se paljon ja riskirajat paukkuu reilusti.
Suosittelen, että alat ihan itse noinkin nuorena jo rajoittamaan etkä ota tavaksi niin, että on vaikea olla viikonloppua ilman.
Siinä 10 vuoden päästä vedät jo tuplat ja 20 vuoden päästä voi olla, että et pääse edes halutessasi irti.
Aika paljon täällä melkein 40-vuotiaana kaduttaa ja kauhistuttaa miten paljon elämää on mennyt hukkaan siinä juopottelussa ja mitä sitä on tehnyt liuottimella sisuskaluille vuosien myötä.
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti menee miehellä
Voi mennä naisellakin. Hengissä ollaan
Juopot juo päivittäin 2-3 kertaa tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti menee miehellä
Jos 80kg mies juo litran vodkaa vaikka 5h aikana, on veren promillemäärä 4,5! Vaikka tissuttelusi 10h, on edelleen 3,8.
Onhan tuo valtava kerta-annos minkä juomisen tavoite voi olla vain voimakas huumaantuminen.
Suuret kannabisannokset kerralla käytettynä olisivat paljon, paljon turvallisempia ihmiskeholle ja kertakäyttö viikkoon ei vielä nosta toleranssejakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo valtava kerta-annos minkä juomisen tavoite voi olla vain voimakas huumaantuminen.
Suuret kannabisannokset kerralla käytettynä olisivat paljon, paljon turvallisempia ihmiskeholle ja kertakäyttö viikkoon ei vielä nosta toleranssejakaan.
Olisikin hyvä vaihtoehto mutta sitä ei saa mistään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti menee miehellä
Jos 80kg mies juo litran vodkaa vaikka 5h aikana, on veren promillemäärä 4,5! Vaikka tissuttelusi 10h, on edelleen 3,8.
Niin? Ihan normaalit duunarin perjantai ja lauantai promillet.
Koetko että se parantaa hyvinvointiasi?
Vierailija kirjoitti:
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
😅 Niin, eikä ihmissuhteita ole. Terveyskin alkaa olla päin peetä, ei paljoa kiinnostele kuntoa hoitaa. Mutta hei, käyt töissä = ei mitään ongelmaa
Et ole.