Olenko juoppo jos juon 0.5-1 litraa vodkaa kerran viikossa?
Olen 20v en kai ole juoppo? Onko tuo normaali määrä? Muuten en juo, kerran viikossa vain, joskus harvoin 2 kertaa.
Kommentit (68)
Sinulla saattaa olla alkoholiongelma, tuo pakonomainen juominen johtunee pelosta että viina pääsee loppumaan. Kannattaa pitää riittävän kokoista varastoa niin pelko hellittää eikä tarvitse juoda kaikkea kerralla.
Tiedät itsekin että viina tulee tuhoamaan sinut ellet lopeta ryyppäämistä. Jossain voi olla ns. normaalia ryypätä joka viikonloppu kun ei muutenkaan osaa tunteita käsitellä mutta täyttä alkkismeininkiähän tuo on. Haluatko kasvaa aikuiseksi vai sekoilla elämäsi pilalle?
Kerran viikossa tuo määrä? Juo ennemmin pitkin viikkoa se sama määrä. Parempi jos pystyt juomaan sen parin viikon aikana tai pidemmän ajan kuluessa.
Minulla meni juodessa vuorokaudessa 30 alkoholiannosta ja juomaputket olivat 3 viikon mittaisia. Nyt olen ollut raitis 3vuotta.
No sanotaan nyt vaikka että kukaan vakaa ja fiksu ihminen ei katsele tuollaista parisuhteessa, eli jos et sellaisesta haaveile niin anna mennä 🍻
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin että viina tulee tuhoamaan sinut ellet lopeta ryyppäämistä. Jossain voi olla ns. normaalia ryypätä joka viikonloppu kun ei muutenkaan osaa tunteita käsitellä mutta täyttä alkkismeininkiähän tuo on. Haluatko kasvaa aikuiseksi vai sekoilla elämäsi pilalle?
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo valtava kerta-annos minkä juomisen tavoite voi olla vain voimakas huumaantuminen.
Suuret kannabisannokset kerralla käytettynä olisivat paljon, paljon turvallisempia ihmiskeholle ja kertakäyttö viikkoon ei vielä nosta toleranssejakaan.
Olisikin hyvä vaihtoehto mutta sitä ei saa mistään. Ap
Kasvata itse! On helppoa ja esim. hamppufoorumilta löytyy ohjeet ja yhteisön tuki
Vierailija kirjoitti:
Sinulla saattaa olla alkoholiongelma, tuo pakonomainen juominen johtunee pelosta että viina pääsee loppumaan. Kannattaa pitää riittävän kokoista varastoa niin pelko hellittää eikä tarvitse juoda kaikkea kerralla.
No sehän se vasta alkoholisti on, jolla viinaa pitää olla varastossa, jotta varmasti riittää juomat jos sattuu ryyppy hirttämään päälle. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
😅 Niin, eikä ihmissuhteita ole. Terveyskin alkaa olla päin peetä, ei paljoa kiinnostele kuntoa hoitaa. Mutta hei, käyt töissä = ei mitään ongelmaa
Työssäkäynti on oleellisin asia. Turha selittää olevansa raitis jos ei kuitenkaan töitää tee. Alinta kastia silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sehän se vasta alkoholisti on, jolla viinaa pitää olla varastossa, jotta varmasti riittää juomat jos sattuu ryyppy hirttämään päälle. Heh.
Ei ole. Alkoholisti ei pysty pitämään kotonaan viinaa juomatta sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo valtava kerta-annos minkä juomisen tavoite voi olla vain voimakas huumaantuminen.
Suuret kannabisannokset kerralla käytettynä olisivat paljon, paljon turvallisempia ihmiskeholle ja kertakäyttö viikkoon ei vielä nosta toleranssejakaan.
Kasvata itse! On helppoa ja esim. hamppufoorumilta löytyy ohjeet ja yhteisön tuki
Seuraako poliisi hamppufoorumin kävijöiden IP-osoitteita?
Vierailija kirjoitti:
Juopot juo päivittäin 2-3 kertaa tuon verran.
Jostakin se lähtee, otampa huikan kun harmittaa ja niin edelleen
Jos juot yksinäisyyteen, tylsyyteen, epävarmuuteen, ulkopuolisuuden tunteeseen, häpeään, uupumukseen tms. niin ollaan alkoholismin ytimessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen pitäisi NIIN olla laillista jo nyt. Kasvatellahan voi omaan tutkimustarpeeseen jos uskaltaa olla kansalaistottelematon.
Vierailija kirjoitti:
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
Ja kun käy töissä, niin ei voi olla juoppo?
Riippuu siitä onko se riippuvuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Alkoholisti ei pysty pitämään kotonaan viinaa juomatta sitä.
Tietenkin pystyy, jos vaan sammuu välillä! -eri
Vierailija kirjoitti:
Jos juot yksinäisyyteen, tylsyyteen, epävarmuuteen, ulkopuolisuuden tunteeseen, häpeään, uupumukseen tms. niin ollaan alkoholismin ytimessä.
Juon kaikkiin nuihin. Ap
Litrasta viinaa tulee 25 kpl 4cl annoksia joista jokainen vastaa yhtä olutta.
Eli jos KERRAN viikossa eli yhtenä iltana juo 25 annosta alkoholia on kyllä äärimmäisen juoppo jos oksentamatta tai sairaalaan joutumatta pystyy.
Kahden illan aikana olisi enää 12,5 annosta per ilta eli se olisi jotenkin ymmärrettävää (,mäyräkoira illassa).
Henkistä hyvonvointia parantaa. Ap