Olenko juoppo jos juon 0.5-1 litraa vodkaa kerran viikossa?
Olen 20v en kai ole juoppo? Onko tuo normaali määrä? Muuten en juo, kerran viikossa vain, joskus harvoin 2 kertaa.
Kommentit (68)
Ei tuo nyt vielä paha mutta 20 vuotta lisää niin juot pari satsia jo viikossa. Sammumaton jano ei juomalla lopu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on paljon. Kannattaa vähentää, mun mielestä normaalia ois juoda tuo määrä kerran kuukaudessa.
Minusta tuo määrä eli 25 annosta on liikaa kerralla otettuna (siis tyyliin illan aikana) vaikka ottaisi vain kerran elämässä. Siis tuo määrä yhden kännin aikana on liikaa.
Humaltuminen on mukuva tunne. Mutta muista ettet ota krapularyyppyä. Ilman sitä ei kenestäkään ole tullut alkoholistia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo valtava kerta-annos minkä juomisen tavoite voi olla vain voimakas huumaantuminen.
Suuret kannabisannokset kerralla käytettynä olisivat paljon, paljon turvallisempia ihmiskeholle ja kertakäyttö viikkoon ei vielä nosta toleranssejakaan.
Olisikin hyvä vaihtoehto mutta sitä ei saa mistään. Ap
Kasvata itse! On helppoa ja esim. hamppufoorumilta löytyy ohjeet ja yhteisön tuki
Seuraako poliisi hamppufoorumin kävijöiden IP-osoitteita?
Tuskin poliisia kiinnostaa kasvatuspäiväkirjoja pitävät rekisteröityneet nimimerkitkään. Kasvattaminehan ei ole rikos. Vasta HUU-mauskäyttöön kasvattaminen on. Sellaiset nimimerkit taas varmasti tajuavat käyttää VPN-yhteyksiä. Sivustolla vierailijat eivät ole kiinnostavia kenellekään.
Alkoholisteille löytyy varmaan parempikin ryhmä kuin tämä, vaikka AA.
AP, pystytkö olemaan juomatta? Jos et, niin siinäpä sinulle vastaus.
Alkoholistilta alkaa tulemaan yleensä myös tekosyitä. Pystyisin jos haluaisin.
Vierailija kirjoitti:
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
Suomiviina on mietoa, 32%
Alkoholismissa on useampi vaihe, tuo on ykköstä, "yksin kuoleminen viinaan paskat housussa" muistaakseni oli viimeinen ja vaihe 4 tai 5. Suurin osa Suomenkin juopoista käy ihan normaalisti töissä tai opiskelevat
Alkoholin riskirajat alkoholiannoksien mukaan
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 6-7 annosta päivässä tai 23-24 annosta viikossa.
Paljonko on yksi alkoholiannos?
Yksi alkoholiannos sisältää noin 12 grammaa absoluuttista alkoholia. Yksi alkoholiannos on esimerkiksi:
1 pullo (0,33 litraa) keskiolutta tai siideriä
1 lasillinen (12 cl) viiniä
1 lasillinen (8 cl) väkevää viiniä
1 paukku (4 cl) väkevää alkoholia
Annosmäärien laskemisessa voit käyttää apuna Päihdelinkin Annoslaskuria.
https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholin-riskir…
Vierailija kirjoitti:
Litrasta viinaa tulee 25 kpl 4cl annoksia joista jokainen vastaa yhtä olutta.
Eli jos KERRAN viikossa eli yhtenä iltana juo 25 annosta alkoholia on kyllä äärimmäisen juoppo jos oksentamatta tai sairaalaan joutumatta pystyy.
Kahden illan aikana olisi enää 12,5 annosta per ilta eli se olisi jotenkin ymmärrettävää (,mäyräkoira illassa).
Kirkkaasta ei tule edes kunnon krapulaa. Kaljan kanssa tuli jo juodessa paskat housuun.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 6-7 annosta päivässä tai 23-24 annosta viikossa.
Yksi alkoholiannos sisältää noin 12 grammaa absoluuttista alkoholia. Yksi alkoholiannos on esimerkiksi:
Virallisia riskirajoja ei voi käyttää, ne on kristilliseltä pohjalta tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan 1l vodkaa kerralla juo? 🙄 johan tuolla pääsee sairaalaan
Helposti menee miehellä
Miten? Olen 105 kiloa lihasta ja juon joka viikonloppu mutta litra kyllä tekis tiukkaa. Puoli litraakin on jo paljon.
Vedätte varmaan kaikki piriä että pystytte juomaan noin. Se piri polttaa sen viina super vauhtia ja siksi pystytte juomaan tollasia määriä. Muut sammuis
Vierailija kirjoitti:
No sanotaan nyt vaikka että kukaan vakaa ja fiksu ihminen ei katsele tuollaista parisuhteessa, eli jos et sellaisesta haaveile niin anna mennä 🍻
Jos parisuhteen toinenkin osapuoli juo, niin mikäs siinä ollessa. Muija lopetti ryyppäämisen, alkoi niuhoksi ja lähti kun en taipunut vähentämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan 1l vodkaa kerralla juo? 🙄 johan tuolla pääsee sairaalaan
Helposti menee miehellä
Kova jätkä, kunnon MIES juo tuon aamupalaksi 🤣😂🤣😂 aivan aatamin aikuista !
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin että viina tulee tuhoamaan sinut ellet lopeta ryyppäämistä. Jossain voi olla ns. normaalia ryypätä joka viikonloppu kun ei muutenkaan osaa tunteita käsitellä mutta täyttä alkkismeininkiähän tuo on. Haluatko kasvaa aikuiseksi vai sekoilla elämäsi pilalle?
Kuka ei juo joka vkonloppu? Väitän että ainakin puolet suomalaisista juo joka viikonloppuisin. Itse olen 60v ja olen juonut joka viikonloppu noin 18 vuotiaasta asti. Ensin perjantaisin tai lauantaisin, myöhemmin molempina päivinä ja nykyään myös sunnuntaisin. Tosin joka vuosi pitänyt 100 päivää tipatonta alkaen uudestavuodesta (meneillään).
Mainittakoon muuten että sen sadan tipattoman aikana tai lopussa ei mitään eroa siihen että olisin juonut kyseisen reilun 3kk aikana vkonloppuisin. Ihan paskapuhetta että jaksaa paremmin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koetko että se parantaa hyvinvointiasi?
Henkistä hyvonvointia parantaa. Ap
Oletko päässyt jotenkin juomisen ansiosta elämässä eteenpäin? Kehittynyt ja kasvanut henkisesti? Vai onko niin että ei tarvitse keksiä ongelmiin ratkaisuja kun aina voi vetää ihanat kännit ja ahdistus katoaa, kunnes taas sama kuvio toistuu, mikään ei muuttunutkaan paremmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisteille löytyy varmaan parempikin ryhmä kuin tämä, vaikka AA.
AA kerhossa vasta se juomishalu kasvaa. Aikoinaan kävin muutamia kertoja eri kokouksissa ja lopulta päätin, ettei ole minua varten ja nyt 3 vuotta raittiina.
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 67 annosta päivässä tai 2324 annosta viikossa.