Olenko juoppo jos juon 0.5-1 litraa vodkaa kerran viikossa?
Olen 20v en kai ole juoppo? Onko tuo normaali määrä? Muuten en juo, kerran viikossa vain, joskus harvoin 2 kertaa.
Kommentit (92)
Lähde salille viikonloppuna ja hommaa sellainen kroppa että naiset juoksee perässä, ei ne juoppoja halua.
Jos juot viiniä tai jotain niin et ole juoppo, viinihän on terveellistäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
P askiainen olet.
Veikö kossunjuoja poikaystäväsi?
Vierailija kirjoitti:
AP, pystytkö olemaan juomatta? Jos et, niin siinäpä sinulle vastaus.
Alkoholistilta alkaa tulemaan yleensä myös tekosyitä. Pystyisin jos haluaisin.
Minä esimerkiksi voisin olla juomatta milloin tahansa mutta minun ei tarvitse tehdä sitä koska en ole koukussa.
Et ole juoppo, olet normaali kossi, suurin osa ryyppää viikonloppusin, jotkut sen myöntää, toiset taas ei.
Kerran sunnuntaina ja heti perään maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin riskirajat alkoholiannoksien mukaan
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 6-7 annosta päivässä tai 23-24 annosta viikossa.
Paljonko on yksi alkoholiannos?
Yksi alkoholiannos sisältää noin 12 grammaa absoluuttista alkoholia. Yksi alkoholiannos on esimerkiksi:
1 pullo (0,33 litraa) keskiolutta tai siideriä
1 lasillinen (12 cl) viiniä
1 lasillinen (8 cl) väkevää viiniä
1 paukku (4 cl) väkevää alkoholia
Annosmäärien laskemisessa voit käyttää apuna Päihdelinkin Annoslaskuria.
https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholin-riskir…
Virallisia riskirajoja ei voi käyttää, ne on kristilliseltä pohjalta tehty.
Esimerkiksi jenkeissä riski rajat on puolet siitä mitä Suomessa. Jos ylittää Suomen riskirajan niin on juoppo holisti siitä ei epäilystäkään.
Tätä ketjua lukiessa tajuaa taas sen miten paljon Suomessa on alkoholisteja. Minäkin juon lähes joka viikonloppu mutta pysyn sentään jossain kohtuudessa. Nuorena oli yksi paha vuosi kun meni kaikkien riski rajojen yli joka viikko. Lopuksi jouduin sairaalaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin riskirajat alkoholiannoksien mukaan
Alkoholin käytön korkean riskin rajaksi on arvioitu miehillä 6-7 annosta päivässä tai 23-24 annosta viikossa.
Paljonko on yksi alkoholiannos?
Yksi alkoholiannos sisältää noin 12 grammaa absoluuttista alkoholia. Yksi alkoholiannos on esimerkiksi:
1 pullo (0,33 litraa) keskiolutta tai siideriä
1 lasillinen (12 cl) viiniä
1 lasillinen (8 cl) väkevää viiniä
1 paukku (4 cl) väkevää alkoholia
Annosmäärien laskemisessa voit käyttää apuna Päihdelinkin Annoslaskuria.
https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholin-riskir…
Virallisia riskirajoja ei voi käyttää, ne on kristilliseltä pohjalta tehty.
Esimerkiksi jenkeissä riski ra
Höpö höpö, viralliset riskirajat ei perustu mihinkään.
On vähän kansallisuudesta kiinni. Jos olet irlantilainen, venäläinen tai suomalainen, et ole juoppo. Muussa tapauksessa olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan 1l vodkaa kerralla juo? 🙄 johan tuolla pääsee sairaalaan
Helposti menee miehellä
Olen 60-kiloinen nainen ja just toissapäivänä join litran Suomiviinaa ja litran punaviiniä. En edes ajatellut sen olevan jotenkin erityisen paljon. Kun otetaan, otetaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Litrasta viinaa tulee 25 kpl 4cl annoksia joista jokainen vastaa yhtä olutta.
Eli jos KERRAN viikossa eli yhtenä iltana juo 25 annosta alkoholia on kyllä äärimmäisen juoppo jos oksentamatta tai sairaalaan joutumatta pystyy.
Kahden illan aikana olisi enää 12,5 annosta per ilta eli se olisi jotenkin ymmärrettävää (,mäyräkoira illassa).
Aivan lööperiä taas. 25 olutta vuorokaudessa ei tasan aikuista ihmistä mihinkään sairaalaan vie. Ei myöskään litra viinaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kai kukaan 1l vodkaa kerralla juo? 🙄 johan tuolla pääsee sairaalaan
Helposti menee miehellä
Olen 60-kiloinen nainen ja just toissapäivänä join litran Suomiviinaa ja litran punaviiniä. En edes ajatellut sen olevan jotenkin erityisen paljon. Kun otetaan, otetaan kunnolla.
Eihän täällä muuta saa ottaa kuin alkoholia. Kaikki vähemmän haitalliset päihteet on kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
Niin, Suomi on täynnä kaltaisiasi työssäkäyviä juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole, minulla menee noin 3-3,5l suomiviinaa viikossa ja käyn töissä.
M48
Niin, Suomi on täynnä kaltaisiasi työssäkäyviä juoppoja.
Peth testien pelossa nekin saadaan käyttämään aineita jotka eivät näy testeissä. Tai näkyvät vain vähän aikaa ettei siksi jää kiinni käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde salille viikonloppuna ja hommaa sellainen kroppa että naiset juoksee perässä, ei ne juoppoja halua.
Mä kuulin, että aloittaja on nainen.
Vastaan tähän ihmisenä, joka loppuluisussaan joi tuon verran joka ikinen päivä ja vielä päälle bisseä, viiniä jne jne. Nyt olen ollut raitis vuosikausia.
Sinänsä on ihan normaalia, että nuorena biletetään joka viikonloppu ja alkoholiakin kuluu suht reilusti. Nuo alkavat kuitenkin olemaan sellaisia määriä, että loppuillasta on tuskin enää pelkästään hauskaa ja kaveritkaan eivät varmaankaan pidä sinua siinä vaiheessa supliikkina seuramiehenä. Se, että ei pysty hallitsemaan tai lopettamaan juomistaan siinä vaiheessa, kun homma alkaa lähtemään lapasesta, on alkoholismin ensimmäisiä vaiheita.
Alkoholismi on vääjäämättä etenevä sairaus ja vaikka tällä hetkellä tuntuisikin siltä, että juominen on hallinnassa ja rajoittuu yhteen päivään, tilanne voi joidenkin vuosien päästä olla hyvin erilainen. Seuraavassa vaiheessa kuvioon tulevat darrajuomat ja juominen tihentyy. Aletaan ottamaan yksi keskiviikkokalja saunan päälle, jotka muuttuvat muutamaksi ja sitten otetaankin pari kaljaa joka ilta duunin päälle ja kierre alkaa olemaan valmis.
Riippuvuussairaudet ovat hyvin geneettisiä ja toisilla on huomattavasti matalampi kynnys sairastua siihen. Onko suvussasi alkoholismia?
Olet ilmeisesti joko itse jo hiukan huolissasi juomisestasi tai joku läheisesi on sanonut sinulle jotain, koska teit tämän avauksen. Suosittelisin todella lämpimästi miettimään suhdettasi alkoholiin. En sano, että sinun täytyy lopettaa sen käyttö kokonaan, mutta et myöskään varmaankaan halua päätyä minun tilanteeseeni, jossa meinasin kuolla alkoholismiin vähän päälle kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulin, että aloittaja on nainen.
Olen mies. Ap
Aluksi kyllä, sitten alkaa elimet olla niin huonossa kunnossa että yhden lasillisen jälkeen on kuset housuissa.