Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö isäsi hautajaisiin,jos ette ole olleet missään tekemisissä...

Vierailija
26.01.2026 |

...yli 30 vuoteen?

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että menen, kun aika koittaa. En tiedä kuka ne hautajaiset järjestää. Tuskin me lapset ainakaan.

Vierailija
82/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt, eikä kutsuttu. En edes tiedä minne se on haudattu. Kuolinilmoituksen sain viranomaisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
84/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään kaunaa ihmistä kohtaan jota en tunne.Ylipäänsä tunteita ei ole vierasta kohtaan.Sen tiedän,että olen ainoa lapsi.

Olen myös ajatellut luopua perinnöstä,jos mitään edes on tulossa.(muuta kuin velkaa)

T.ap

Etkö ole tekemisissä tämän puolen suvun kanssa?

Vierailija
85/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään kaunaa ihmistä kohtaan jota en tunne.Ylipäänsä tunteita ei ole vierasta kohtaan.Sen tiedän,että olen ainoa lapsi.

Olen myös ajatellut luopua perinnöstä,jos mitään edes on tulossa.(muuta kuin velkaa)

T.ap

En missään.

Vierailija
86/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, en tunne ketään sukulaisiakaan isän puolelta. Perintö kelpaa kyllä, isä aikanaan joi mun rahat kun olin alaikäinen. Ne on kasvaneet jo korkoakin 40 vuotta.

Vierailija
87/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin.

Vierailija
88/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene, en tunne ketään sukulaisiakaan isän puolelta. Perintö kelpaa kyllä, isä aikanaan joi mun rahat kun olin alaikäinen. Ne on kasvaneet jo korkoakin 40 vuotta.

Ei juopolta mitään perintöä jää. Ainakaan siltä, jonka siemenestä mitä sain alkuni (ei ansaitse tulla kutsutuksi isäksi). Pesä pitänee hakea konkurssiin. Viimeksi, kun hänestä jotain kuulin, niin oli ulosotossa ja asui jossain varastontapaisessa.

Säälittää sen ihmisen kohtalo. Oli niin kyvytön käsittelemään omia traumojaan, että veti vessasta alas oman elämänsä ja samalla perheensä elämät. Mutta ei säälitä niin paljoa, että kiinnostaisi sen kuoppaamista mennä katsomaan. Koko elämä ei olisi ollut yhtä vastatuulta ilman sitä ihmisrauskaa ja hänen aiheuttamia tuhoja.

Vierailija
89/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä me ollaan kaikki. Anteeksanto

voisi olla paikallaan, tässäkin tapauksessa. 

Vierailija
90/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää kutsu häntä siksi, se on mun siittäjä. Hän hylkäsi meidät kun olin 12v. Löysi paremman perheen mihin liittyä. 

Nyt olen 40v, perunkirjoituksissa sitten näkee kuinka monen puolisisaruksen kanssa jaetaan pikkupotti. Hän oli sellainen pettäjä, että voi olla monen monta tyyppiä siellä sitten. Me oltiin alkuperäinen perhe. 

Vierailija
91/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.ap

Meidät hylkäs koko suku kun vanhemmat erosi. T. Eri

Vierailija
92/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena koetut erotraumat kovasti pinnalla täällä. Ne olisi syytä hoitaa alta pois.

Vierailija
93/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena koetut erotraumat kovasti pinnalla täällä. Ne olisi syytä hoitaa alta pois.

Jaa miten?

Vierailija
94/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ettei tarvitse tulla niin tipahtaa sekin sydämeltä pois. En ollut juoppo tai väkivaltainen mutta vahinko sattui. Tekemisissä en ole ollut eikä mitään katkeruutta varmaan kummaltakaan suunnalta. Ihminen tekee aina omat valintansa ja varsinkaan kuoleman jälkeen se edesmennyt ei ainakaan mieti enää mitään.

Vierailija
95/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni jätti perheensä kun olin 3. Näin parikolme kertaa tämän jälkeen hänet, kunnes kuoli ollessani 20. Arvatkaapa kuka joutui järkkäämään toisella paikkakunnalla hautajaisensa ja perunkirjoitukset  🤷🏻 tämä tapahtui kasarilla ennen nettiä.

Vierailija
96/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei vastaajat tajua että koko elämänsä isättä eläneelle koko käsite "isä" on aivan yhtä kaukainen asia kuin vaikka Päiväntasaajalla elävälle käsite "lumi" - sitä vaan ei ole koskaan muodostunut jonkinlaisen teoriakäsitteen lisäksi oikeasti käytännöksi. Ei ole kokemusta siitä mitä on kun isä ottaa syliin, ei ole kokemusta siitä että isä huolehtii että pääset teininä turvallisesti kotiin, ei ole kokemusta siitä että on isä joka opettaa sinulle ajoluvalla ajokortit. Mistään sellaisesta ei ole minkäänlaista kokemusta omassa elämässä. Ei ole mitään mitä osaisi ikävöidä, vain sitä vaille jäämistä voi surra. Niin mitä siihen auttaa että menee pitämään jotain teatteria hautausmaalle ja hyvästelemään tätä hunsvonttia kuin se olisi ollut jokin tärkeäkin ihminen elämässään?

Tähän ei liity minkäänlainen kauna vaan se että tuota ihmistä ei kerta kaikkiaan ollut mitenkään omassa elämässä olemassa koskaan.

Niin todella törkeää täällä joidenkin väittää että kyllä isän ja lapsen ihmissuhde on läheisin suhde mitä koskaan voi olla ja ties mitä potaskaa. Ihminen joka ei saanut edes elatusmaksujaan hoidettua niin tälle sitten pitäisi dramaattisesti antaa anteeksi ja haudalla itkeä perään. Siellä niiden sen vainajan oikeiden omaisten keskellä, sinne sinun pitäisi näiden vastaajien mielestä mennä pitämään tätä teatteria?

Vierailija
97/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäkai ei tulla pelkästään siementä kylvämällä. Siihen tarvitaan muutakin. Joten ei minulla ole isää. Olisin pärjännyt paremmin elämässä ilman minkäänlaista läsnäoloa tuolta siementäjältä. Kamala ihminen.

Vierailija
98/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäkai ei tulla pelkästään siementä kylvämällä. Siihen tarvitaan muutakin. Joten ei minulla ole isää. Olisin pärjännyt paremmin elämässä ilman minkäänlaista läsnäoloa tuolta siementäjältä. Kamala ihminen.

Sama kun joku täällä väittäisi vaikka raiskauksen tuloksena syntyneen lapsen olevan jotain velkaa isälleen ja läheinen tälle. Verisukua ja miten se meni...

Vierailija
99/99 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei vastaajat tajua että koko elämänsä isättä eläneelle koko käsite "isä" on aivan yhtä kaukainen asia kuin vaikka Päiväntasaajalla elävälle käsite "lumi" - sitä vaan ei ole koskaan muodostunut jonkinlaisen teoriakäsitteen lisäksi oikeasti käytännöksi. Ei ole kokemusta siitä mitä on kun isä ottaa syliin, ei ole kokemusta siitä että isä huolehtii että pääset teininä turvallisesti kotiin, ei ole kokemusta siitä että on isä joka opettaa sinulle ajoluvalla ajokortit. Mistään sellaisesta ei ole minkäänlaista kokemusta omassa elämässä. Ei ole mitään mitä osaisi ikävöidä, vain sitä vaille jäämistä voi surra. Niin mitä siihen auttaa että menee pitämään jotain teatteria hautausmaalle ja hyvästelemään tätä hunsvonttia kuin se olisi ollut jokin tärkeäkin ihminen elämässään?

Tähän ei liity minkäänlainen kauna vaan se että tuota ihmistä ei kerta kaikkiaan ollut mitenkään omassa elämässä olemassa koskaan.

Luulen että ymmärtävät. Eivät ne lapsetta eläneet isätkään sen kummemmassa asemassa ole. Ainoa mitä näissä asioissa mietin että jos itse olisin elänyt isättä niin minua lähinnä kiinnostaisi nähdä millainen hän on ja taas isänä millainen lapsestani tuli. Se tietenkin kannattaa toteuttaa kun kumpikin on elossa. Noin muutoin sillä ei ole merkitystä meneekö kukaan kenenkään hautajaisiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme