Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että olen ihan yksin näiden sairauksien kanssa

Vierailija
18.07.2024 |

Mies ei tajua yhtään mitään tai ei välitä .

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa että muistat syyllistää miestä! Se on tällä palstalla kunnia-asia jolla on pitkät perinteet. Mies on aina syyllinen tavalla tai toisella.

Vierailija
2/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on valitettavan yleistä, että lähipiiri ei tajua ollenkaan. Tai edes usko sairauksiin. Ikävimmissä tapauksissa lääkäritkin vähättelevät. Valitettavan yksin ihminen on joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota kumppanista, jolla ei ole myötätuntoa toisen sairastamiselle. 

Vierailija
4/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan mahtavaa että muistat syyllistää miestä! Se on tällä palstalla kunnia-asia jolla on pitkät perinteet. Mies on aina syyllinen tavalla tai toisella.

Niin no yleensä ihminen on syyllinen omaan käytökseensä. Jos mies käyttäytyy huonosti, niin kuka muukaan siihen on syyllinen?

Vierailija
5/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa? Jopa äitisi tai joku serkku tukee paremmin, ymmärtää jotain. Ehkä.

Vierailija
6/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin."

Vierailija
7/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna onneksi saa olla enimmäkseen rauhassa. Muu perhe ei ymmärrä myöskään yhtään mitään uupumussairaudesta ja kivuista jotka valvottaa. Ramppaavat jatkuvasti passattavana. Kettuilevat ja syyllistävät kun en mene käymään. Millä voimilla mihinkään satojen kilometrien päähän pystyy lähtemään kun lähikaupassa käyminenkin on iso ponnistus.

Vierailija
8/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on yksin sairauksiensa kanssa.

Vierailija
9/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan erilaista olla sellaisen miehen kanssa jolla on samanlaista vaivaa eli kroonista kipua mitä itsellä. Ihan erilailla ymmärtää että välillä on hyvinkin jaksava ja pystyy tekemään ties mitä, välillä sitä on koko päivän lepotilassa. Ei niiltä "on minullakin ollut kerran yhden päivän ajan vähän selkä rasittunut" -tapauksilta löytynyt mitään ymmärrystä kivun aaltomaiseen luonteeseen, valittivat kun olin kipeä, valittivat kun jaksoin, sillä minullahan on krooninen kipu eli en voi jaksaa. Nyt enää tarvitsee kuunnella muiden aikuisten kuin puolison valittamista että olen väärin kipuni kanssa.

Vierailija
10/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa erota kumppanista, jolla ei ole myötätuntoa toisen sairastamiselle. 

Minun vaimoni jätti minut heti minun avosydänleikkauksen jälkeen. Oli mukavaa toipuessa kärsiä erosta.

Vierailija
11/11 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei uskonut, että minulla on syyhy. Kahden eri ihotautilääkärin toteama. Hänellä se oli ilmeisesti oireettomana, mikä on yleistä. Mies vastusti hoitoja ja syyhysiivousta kaikin voimin. Syyhyssähän pitää hoitaa koko perhekunta kerralla, tai hoito ei toimi. Ja koko asunto ja sen tekstiilit on pakko syyhysaneerata. Kun yksi ei suostu, niin syyhyä ei pysty häätämään. Mies tartutti tämän asenteensa myös lapseen, joka vastustuskykyiseksi oman huoneensa ja vaatteidensa syyhysiivousta, eikä suostunut käyttämään syyhyvoidetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän