Nyt loksahti suu auki: koulukiusaaja IS.fi kertoo itsestään
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011696209.html
Aika harvinaista että 23v ja (anteeksi nyt vain) miespuolinen tunnistaa näin paljon yhtään mitään itsestään ja muista
Kommentit (142)
Erikoinen juttu. Itsereflektiosta tai sen kaltaisen käytöksen ja ajattelun julkiseksi tuomisesta on tullut aikamme valuuttaa ja ilmeisesti nyt sitten näyttää meille lukijoille, että hän ei ole täysin palikka, on ns parantanut tapansa vai mitä? Mikä oli jutun pointti? Julkisessa itsereflektiossa ja omien virheiden syvällisessä myöntämisessä on aina henk koht motivaatio mukana. Julkinen katumus ja heikkouden näyttäminen kulkee käsi kädessä ylpeyden kanssa. Tyyliin minä kyen ja uskallan lähteä tähän autenttiseen itseilmaisuun. Kun tullaan julkisuuteen niin autenttisuus on aina kyseenalaista, vaikka miten koettaa olla vilpitön
En miehenä näe miehen tunnistuskyvyssä mitään erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein nämä jälkikäteen kiusaamista anteeksi pyytävät ovat sellaisia, jotka jo kouluaikoina ymmärsivät tekevänsä väärin. Saattoivat itsekin olla kiusattuja. Väitän, että valtaosa entisistä kiusaajista ei kouluaikojen jälkeenkään ymmärrä olleensa kiusaajia. Kaiken pystyy aina selittämään, että kyseessä oli vain läppä.
Emme edes tunnista kaikista vaarallisinta narsismia, hiljaiset on niitä pahimpia.
Vierailija kirjoitti:
Trumpin kabinetti on täynnä keski-ikäisiä äijiä, jotka pilkkaavat ja kiusaavat kaikkia, jotka eivät heitä kumarra ja pussaa peffaa.
Tämä poika sopisi sinne kuin nenä päähän.
Vierailija kirjoitti:
" Muistan, kun kaverit ja perhe menivät ulos katsomaan raketteja, mutta mä jäin sisälle. Sain kuulla, että miksi olen noin peloissani."
Pahuus ei synny tyhjiössä. Pahantekijät kehittyvät jonkun tehdessä heille pahaa ensin. Ja aikuisillakin on eri kehitysvaihteita, eikä suurin osa koskaan saavuta niitä korkeimpia.
Pahuus voi myös syntyä ilman pahaa, esim. ylemmyydentunteesta muita ihmisiä kohtaan. Tämä yhdistää Trumpia ja Stubbia.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasta voi syyttää siitä että hänellä ei ole kaveritaitoja, vanhempien pitäisi istua siellä hiekkalaatikolla lapsen kanssa jo vuosia ennen kuin koulu alkaa ja opettaa häntä miten muiden lasten kanssa toimitaan reilusti.
Sepä se, mutta ei vanhempia kiinnosta.
Todella rohkeaa puhetta tältä nuorelta mieheltä, olen samaa mieltä ap:n kanssa siitä että tuolla taustalla olisi odottanut jotain muuta. Tästähän kasvoi sittenkin ihminen. On tehnyt töitä itsensä kanssa selvästi paljon ja se on tuottanut tulosta.
🇺🇦🇮🇱
PERSUPERHEESTÄ KYSE HE OVAT VENÄJÄN KANSSA JOTA IHANNOIVAT KOVASTI.....PERSUT KUULUVAT VENÄJÄLLE PUTININ TYKÖ KOSKA PITÄVÄT HÄNTÄ ISÄ HAMONAAN...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään armoa kiusaajille. Totaalinen hylkääminen vaan. Tuskin yksikään tuon tyypin kiusaama kaipaa ja muistelee hyvällä vaikka nyt olisi kuinka pahoillaan.
Ettei olisi tässäkin oman maineen kiillotuksesta kyse?Suomi on ilkeiden ihmisten maa.
Jos kivittaa muita somessa, kivittää heitä muuallakin. Saasta ei tartu ihmisen mieleen viestintäkanavasta ja putkahda jotenkin selittämättömästi pahoina sanoina kommenttiin. Saasta on kommentoijan mielessä. Tämä kanava antaa mahdollisuuden purkaa sen.
Ehkä kaverin kierre ei olisi koskaan alkanut, jos vanhemmat olisivat antaneet toisenlaista esimerkkiä. Jostakin nämä huomionhakuiset tenavat saavat idean, että juuri erilaiset lapset ovat hyvä kiusaamisen kohde rauhaan jättämisen sijaan. Live and let live ei vaadi mitään erityisponnisteluja. Toisaalta minun on vaikea ylipäätänsä ymmärtää heidän tapojaan, koska en ole koskaan toivonut pääseväni huomion keskipisteeksi.
Pitää nostaa hattua kaverille, niin kiusaaja kuin onkin. Pystyy analysoimaan itseään kypsemmin tässä asiassa kuin pressa Stubb. Pressahan on vain todennut suht yliolkaisesti, että "sori siitä".
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään armoa kiusaajille. Totaalinen hylkääminen vaan. Tuskin yksikään tuon tyypin kiusaama kaipaa ja muistelee hyvällä vaikka nyt olisi kuinka pahoillaan.
Ettei olisi tässäkin oman maineen kiillotuksesta kyse?
Tämä ihminen on pyytänyt anteeksi. Kiusatut voivat päättää, haluavatko antaa anteeksi vai ei.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpin kabinetti on täynnä keski-ikäisiä äijiä, jotka pilkkaavat ja kiusaavat kaikkia, jotka eivät heitä kumarra ja pussaa peffaa.
Tämä poika sopisi sinne kuin nenä päähän.
Tai Upiin? Kyllä Hiski hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen juttu. Itsereflektiosta tai sen kaltaisen käytöksen ja ajattelun julkiseksi tuomisesta on tullut aikamme valuuttaa ja ilmeisesti nyt sitten näyttää meille lukijoille, että hän ei ole täysin palikka, on ns parantanut tapansa vai mitä? Mikä oli jutun pointti? Julkisessa itsereflektiossa ja omien virheiden syvällisessä myöntämisessä on aina henk koht motivaatio mukana. Julkinen katumus ja heikkouden näyttäminen kulkee käsi kädessä ylpeyden kanssa. Tyyliin minä kyen ja uskallan lähteä tähän autenttiseen itseilmaisuun. Kun tullaan julkisuuteen niin autenttisuus on aina kyseenalaista, vaikka miten koettaa olla vilpitön
Käytät liian hienoja sanoja yksinkertaiseen asiaan. Minä suomennan kansankielelle. Kyseessä on huomionhaku, tuo aikamme vitsaus.
Kukapa olisi ikinä uskonut, että suomalaisistakin löytyy niin paljon tämän lajin narsisteja, mitä nykyaika on osoittanut. Yleensä suomalaiset eivät halua mitään huomiota itseensä, someaikakausi on kai mädännyttänyt aivorakennetta kansainvälisempään suuntaan varsinkin nuoremmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Muistan, kun kaverit ja perhe menivät ulos katsomaan raketteja, mutta mä jäin sisälle. Sain kuulla, että miksi olen noin peloissani."
Pahuus ei synny tyhjiössä. Pahantekijät kehittyvät jonkun tehdessä heille pahaa ensin. Ja aikuisillakin on eri kehitysvaihteita, eikä suurin osa koskaan saavuta niitä korkeimpia.
Pahuus voi myös syntyä ilman pahaa, esim. ylemmyydentunteesta muita ihmisiä kohtaan. Tämä yhdistää Trumpia ja Stubbia.
Kummankin narsismi tuntuisi olevan tätä "kannustavien vanhempien" laatua. "Elämäkertojen" mukaan he saivat vanhemmiltaan paljon huomiota ja sitä halutaan aina vain enemmän ja enemmän. Huomionhalusta ja voitonhalusta tulee rakettipolttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelen jutun pointtia yhteiskunnalliselta kannalta, eli etsitään keinoja estää kiusausta ja puuttua siihen. En nyt niin kauheasti ajattele sitä yksilöä tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää nostaa hattua kaverille, niin kiusaaja kuin onkin. Pystyy analysoimaan itseään kypsemmin tässä asiassa kuin pressa Stubb. Pressahan on vain todennut suht yliolkaisesti, että "sori siitä".
Tai yksikään meistä av-mammoista. Kivitämme muita aamusta iltaa tunnistamatta itsestämme käytöstä josta syytämme muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät liian hienoja sanoja yksinkertaiseen asiaan. Minä suomennan kansankielelle. Kyseessä on huomionhaku, tuo aikamme vitsaus.
Kukapa olisi ikinä uskonut, että suomalaisistakin löytyy niin paljon tämän lajin narsisteja, mitä nykyaika on oso
mitä hänen oisi pitänyt tehdä? miten hänenlaisensa oppii muuta tapaa ilman malleja? Toinen Jesper 23v? kaikki hiljaa ja mistään ei puhuta? Miten ollaan ihmisiä jos kaikki yritykset on huomionhakua?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei olisi tässäkin oman maineen kiillotuksesta kyse?
Tämä ihminen on pyytänyt anteeksi. Kiusatut voivat päättää, haluavatko antaa anteeksi vai ei.
Voi tuota hyvöuskoisuudeen määrää.
Ahaa. Eli hän haluaa naisen, ja maineen puhdistuksen. On kissakin ja kaikkea. Mutt ne silmät, miten voivatkin olla noin synkärät, kuin kärsimystä täynnä. Lisäksi vielä tatuoinnit, on kuin ostaisi sian säkissä.
Maailmassa, jossa monet julkaisevat säännöllisesti valokuvan voileivästään ennen kuin syövät sen, emme enää pidä kiihkeää itsemarkkinointia merkkinä siitä, että jotain on vinossa. Se saattaa sen sijaan olla järkevä vastaus elämään yhteiskunnassa, jossa oman itsen laajentaminen median välityksellä on hyväksyttävä tapa paeta mitättömyyden tunnetta. Jeremias ei ole poikkeus. Hän on sen sijaan vain yksi meistä.