Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loksahti suu auki: koulukiusaaja IS.fi kertoo itsestään

Vierailija
26.01.2026 |

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011696209.html

Aika harvinaista että 23v ja (anteeksi nyt vain) miespuolinen tunnistaa näin paljon yhtään mitään itsestään ja muista 

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei edes Petteri yllättyisi.

Vierailija
42/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

edelleenkin ihmetyttää täysi mediahiljaisuus epäilystä että pressamme olisi voinut olla kiusaaja.

vaientamista pakostikin, asian uutisarvo sen verran suuri!

Oletko ottanut mediaan yhteyttä, jotta voisit kertoa kokemuksiasi siitä, että olet presidenttimme kiusaama?

Miksi vääristelet ja pilkkaat- kiusaajako se siellä?

En vääristele enä pilkkaa. Sinä puhut mediahiljaisuudesta, mutta onko sinulla tietoa, että media on hiljentänyt ihmisiä, jotka haluaisivat kertoa siitä, että ovat olleet Stubbin kiusaamia? Vai mistä on peräisin ajatus tuosta mediahiljaisuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sori vaan, mutta kaulatatska - taattua wt laatua.

Hän ainakin yrittää lopettaa kiusaamisen, sinä et.

Vierailija
44/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

edelleenkin ihmetyttää täysi mediahiljaisuus epäilystä että pressamme olisi voinut olla kiusaaja.

Oletko ottanut mediaan yhteyttä, jotta voisit kertoa kokemuksiasi siitä, että olet presidenttimme kiusaama?

En vääristele enä pilkkaa. Sinä puhut mediahiljaisuudesta, mutta onko sinulla tietoa, että media on hiljentänyt ihmisiä, jotka haluaisivat kertoa siitä, että ovat olleet Stubbin kiusaamia? Vai mistä on peräisin ajatus tuosta mediahiljaisuudesta?

Mediahiljaisuudesta.

Vierailija
45/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mediahiljaisuudesta.

Okei, eli et osaa vastata kysymyksiin. Sulla on tunne siitä, että joku on voinut tulla Stubbin kiusaamaksi, mutta ei faktaa siitä, että joku olisi halunnut tuoda asian julkisuuteen.

Vierailija
46/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Noita sairauksista ja niiden ulkoisista merkeistä kiusaajia on todella paljon ihan aikuisväestössäkin. 60-luvulla syntyneissä etenkin.

Vierailija
47/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein nämä jälkikäteen kiusaamista anteeksi pyytävät ovat sellaisia, jotka jo kouluaikoina ymmärsivät tekevänsä väärin. Saattoivat itsekin olla kiusattuja. Väitän, että valtaosa entisistä kiusaajista ei kouluaikojen jälkeenkään ymmärrä olleensa kiusaajia. Kaiken pystyy aina selittämään, että kyseessä oli vain läppä.

Vierailija
48/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain ennakkoluuloinen ja totesin sen. Tasapainoiset ihmiset harvoin tuntevat tarvetta koristella itseään musteella. 

Vierailija
49/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein nämä jälkikäteen kiusaamista anteeksi pyytävät ovat sellaisia, jotka jo kouluaikoina ymmärsivät tekevänsä väärin. Saattoivat itsekin olla kiusattuja. Väitän, että valtaosa entisistä kiusaajista ei kouluaikojen jälkeenkään ymmärrä olleensa kiusaajia. Kaiken pystyy aina selittämään, että kyseessä oli vain läppä.

Joo. Lapsi voi mieltää käytöksensä ihan eri tavalla. Ja kiusaamistakin on niin montaa eri lajia. Jos ei koskaan lapsena ymmärtänyt tekojensa seurauksia eikä kukaan aikuinenkaan niistä huomauttanut, on ihan sattuman kauppaa, tuleeko ajatelleeksi omia toimiaan enää aikuisena. Joskus voi käydä niin, että yhtäkkiä tulee joku valaistus jostain tilanteesta vuosikymmenten takaa, tai ainakin mulle sattuu joskus noin.

Vierailija
50/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huomiotahuomiota hoo, katsokaa minua, katsokaa minua, oon kova jätkä, kaulatatska ja kaikkee, oon ex-koulukiusaaja hei!!!" Aikooko tämä veeti sillä nyt sitten ratsastaa loppuelämänsä ja saada rahaa. Vai mikä on avautumisen pointti kuvineen. Kyllä me kaikki jo tiedetään kiusaajien" syyt" kiusata, ei mitään uutta auringon alla. Tiedetään sekin että opettajat eivät puutu ja tämä ongelma vaan jatkuu ja jatkuu. 

Ennen kouluissa sentään yritettiin pitää kuria, nyt kaikki auktoriteetti on riisuttu opettajilta, niin eivät voi puuttua sitäkään vähää. 

Vierailija
51/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vain ennakkoluuloinen ja totesin sen. Tasapainoiset ihmiset harvoin tuntevat tarvetta koristella itseään musteella. "

Hänkin vain totesi asioita kiusaajana.

Vierailija
52/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomiotahuomiota hoo, katsokaa minua, katsokaa minua, oon kova jätkä, kaulatatska ja kaikkee, oon ex-koulukiusaaja hei!!!" Aikooko tämä veeti sillä nyt sitten ratsastaa loppuelämänsä ja saada rahaa. Vai mikä on avautumisen pointti kuvineen. Kyllä me kaikki jo tiedetään kiusaajien" syyt" kiusata, ei mitään uutta auringon alla. Tiedetään sekin että opettajat eivät puutu ja tämä ongelma vaan jatkuu ja jatkuu. 

Ennen kouluissa sentään yritettiin pitää kuria, nyt kaikki auktoriteetti on riisuttu opettajilta, niin eivät voi puuttua sitäkään vähää. 

Ehdotan, että luet sen jutun, niin ehkä syy selviää. Ei ole maksumuurin takana.

Vierailija
53/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Lapsi voi mieltää käytöksensä ihan eri tavalla. Ja kiusaamistakin on niin montaa eri lajia. Jos ei koskaan lapsena ymmärtänyt tekojensa seurauksia eikä kukaan aikuinenkaan niistä huomauttanut, on ihan sattuman kauppaa, tuleeko ajatelleeksi omia toimiaan enää aikuisena. Joskus voi käydä niin, että yhtäkkiä tulee joku valaistus jostain tilanteesta vuosikymmenten takaa, tai ainakin mulle sattuu joskus noin.

Sosiopatia ei ole kuitenkaan tavattoman yleistä, mutta kuten tämäkin kaveri totesi, kiusaamisella nouset hierarkiassa korkeammalle. Kokemus voi keskinkertaiselle lapselle olla sekä huumaava, eikä hän ajattele mitä siitä muille aiheutuu. 

Vierailija
54/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisuus pelottaa ja herättää tunteita. 

oli se sitten oma erilaisuus tai muiden tai sekä että. taitaa varmaan olla joku jäännös meidän kivikausi ajalta meidän geeneissä karttaa tai jättää ulos ryhmästä sellaiset, jota ei geneettisesti tai luonteen piirteiltään ole samanlaisia. 

itse olin kiusattu ja kyllä se oli minusta johtuvaa, sillä olin erillainen. opettajat sanoivat minulle ettei minua kiusattisi jos vaan olisin kuten muutkin.

en osannut olla kuten muut enkä ymmärtänyt lapsena mikä minussa on vikana. 

nyt ymmärrän, vaikkei se ollut minun syyni, mutta kyllä siinä olisi tarvinnut aikuisen paremmin selittää miksi joku kiusaa, mutta kun kukaan ei halua myöntää mistä se johtuu. 

se johtuu siitä, että kiusattu on kuin kivi kengässä,  häiriö tekijä , ilmapiiriin kuulumaton ja sopimaton ihminen.

ei lapset osaa tuollaisia tunteita käsitellä, kun harva aikuinen osaa. 

itsekin joskus ajattelen vastaan tulevista ihmisistä miten lihava tai ruma näppy naamassa, mutten sano kenelläkään sitä ja tunnen syyllisyyttä jo pelkästä ajatuksesta, koska en halua loukata toista. 

mutta luulen, että ne ajatukset ja syrjivä käyttäytyminen on syvällä meidän ihmisyydessä . jopa eläin maailmassa saatetaan hylkiä Albinoja tai muuten erillaisia lajin edustajia tai sairaita yksilöitä, mutta sivistyneiden ihmisen pitäisi pystyä karsimaan tällainen käytös. 

Vierailija
55/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyyppi kerran joutuu edelleen ponnistelemaan pitääkseen sadistiset taipumuksensa kurissa, ja silti meinaa lipsahdella, niin pelkkä tästä kertominenko tekee hänenlaisestaan ihaillun sankarin?

Persoonallisuushäiriöt ovat kroonisia eikä niistä parannuta. 

Se vain, että lapsi ei ole persoonallisuushäiriöinen, koska persoonan kehytys on kesken.

Käyttäytymisestä perimä selittää noin puolet, ja toisen puolen selittää millaisissa olosuhteisssa joutuu kasvamaan sen lapsuutensa. Ja ihmisen ydin syntyy kolmen ensinmäisen vuoden aikana, aivojen kehitys on silloin niin huimaa. Jos itsetunto ja tunnetaidot eivät pääse tuolloin kehittämään niitä on vaikea korjata myöhemmin. 

Vierailija
56/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään armoa kiusaajille. Totaalinen hylkääminen vaan. Tuskin yksikään tuon tyypin kiusaama kaipaa ja muistelee hyvällä vaikka nyt olisi kuinka pahoillaan. 
Ettei olisi tässäkin oman maineen kiillotuksesta kyse? 

Suomi on ilkeiden ihmisten maa. 

Vierailija
57/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain ennakkoluuloinen ja totesin sen. Tasapainoiset ihmiset harvoin tuntevat tarvetta koristella itseään musteella. 

Minustakin kaulatatuointi kertoi heti tämän veetin perusluonteesta, eli huomionhausta. Sitähän tämä lehtijuttukin on, huomionhakua. Jos rikolliset hakevat teoillaan julkisuutta, niin miksei koulukiusaajatkin.

Onhan meillä presidenttinäkin yksi lajin edustaja. 

Vierailija
58/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiopatia ei ole kuitenkaan tavattoman yleistä, mutta kuten tämäkin kaveri totesi, kiusaamisella nouset hierarkiassa korkeammalle. Kokemus voi keskinkertaiselle lapselle olla sekä huumaava, eikä hän ajattele mitä siitä muille aiheutuu. 

Viittaan edelleen aikaisempaan kommenttiini: lapset eivät ole persoonallisuushäiriöisiä, koska heidän persoonansa kehitys on kesken. Lapsella voi olla taipumus persoonallisuushäiriöön, tai hän voi hetkellisesti käyttäytyä kuten persoonallisuushäiriöinen, mutta se ei tee hänestä persoonallisuushäriöistä, ei sosiopaattia eikä muutakaan. Persoonallisuushäiriö on vasta aikuisella. 

Vierailija
59/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin kabinetti on täynnä keski-ikäisiä äijiä, jotka pilkkaavat ja kiusaavat kaikkia, jotka eivät heitä kumarra ja pussaa peffaa.

Vierailija
60/142 |
26.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan, että luet sen jutun, niin ehkä syy selviää. Ei ole maksumuurin takana.

Niinhän minä luinkin. Sori, ei vakuuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän