On raskas olo, kun mies raivoaa. Tämä on ihan oikeasti totta meillä.
Asensi itselleen kaappeja seinään. Kysyin, että voinko laittaa keittiökoneita sinne kaappiin. Räjähti ja paukutti ovia. Hän tietää mitä hän omiin kaappeihinsa laittaa. Sitten huusu, että minä olin tietsikan vivun kääntänyt, ettei se avannut ohjelmia. Haukkui minua paskiaiseksi. En nyt voi tästä mihinkään lähteä kun on 35 vuotta oltu.
Näitä raivareita se saa toisinaan. Minä niin kärsin siitä.
On raskas olo, miehellä ihan tavallinen, hän kun ei kärsi omista raivokohtauksistaan.
Kommentit (127)
Netissä on ainkin Naisten linja. Kansalaistoimintaa keskuksissa on myös monenlaisia vertaisryhmiä. Mobile antaa 5 kertaan keskustelu aikoja.
Naisten linja Henkisen väkivallan verklovertaistukiryhnä 26.1 -27.2 Ehkä tuonne voisi vielä ottaa yhteyttä. Ainkin kysyä milloin järjestetään uusi ryhmä. Tuonne valitaan haastattelun perusteella Tuolla oli ,myös jotain Lähisuhteessa väkivaltaa kokeneelle.
Eija Vilpas kirjoitti runon Läheisriippuvaisen itsetunto on aikanaan murskattu niin ,että hänelle kelpaa kuka tahansa,joka oikeassa kohdassa kehuu ja lohduttaa. Ja vaikka läheisriippuvaisen voisi kuinka huonosti hän ei lähde. Koska tämä pska on parasta mitä hän on koskaan saanut.
Antaisit pillua välillä miehellesi niin rauhtoittuisi.
Mitä ap sinä saat tuollaisesta parisuhteesta, jossa joudut kävelemään munankuorilla, kun toinen voi räjähtää mistä vaan, milloin vaan?
Oma isäni on/oli tuollainen ja täyttää hyvin monet narsismin kriteerit. Kenties sinunkin miehesi?
Narsisti ei ota vastuuta mistään. Hän on kaikkeen syytön, aina oikeassa ja kaikki on muiden vika. Hän projisoi oman pahan olonsa muihin. Esim . jos narsistilla on huono päivä esim. siksi, että nukkui huonosti, niin sekin käännetäön jollain tavalla sinun viaksesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ap sinä saat tuollaisesta parisuhteesta, jossa joudut kävelemään munankuorilla, kun toinen voi räjähtää mistä vaan, milloin vaan?
Oma isäni on/oli tuollainen ja täyttää hyvin monet narsismin kriteerit. Kenties sinunkin miehesi?
Narsisti ei ota vastuuta mistään. Hän on kaikkeen syytön, aina oikeassa ja kaikki on muiden vika. Hän projisoi oman pahan olonsa muihin. Esim . jos narsistilla on huono päivä esim. siksi, että nukkui huonosti, niin sekin käännetäön jollain tavalla sinun viaksesi.
Jatkan vielä: oma isä muuttui vaaralliseksi/väkivaltaiseksi myöhemmin. En näe häntä enää ja työstän traumojani. Niitä alkoi nousta pintaan välien katkaisun jälkeen. Elämä on kuitenkin kevyempää, kun ei joudu olemaan hänen kanssa tekemisissä.
Muutaman kerran olen sukulaissuhteen pakosta joutunut jotain hoitamaan hänen kanssaan (etänä tai välimiehen välillä) ja silloin usein meinaa mt-puoli romahtaa.
Hei ap, meillä on sama ongelma. Tämä on pahentunut kun miehelle on tullut ikää, saa välillä ihme sieppejä milloin mistäkin. Muutaman viikon on tosi tuskaista olla saman katon alla, mutta yleensä sitten helpottaa. Epäilen että on jotain miesten vaihdevuosiongelmia kun on alkanut kiukuttaa ihan turhat asiat. Yleensä juurikin kun pitäisi tehdä jotain. Meillä on ollut useampi paikka kotona rempallaan jo vuosia, kun en jaksa enää huomautella. Silloin kun jaksan, niin mitään ei silti tapahdu muuta kuin se raivari. Syyttelee minua sitten ihan kaikesta taivaan ja maan välillä. Ei puhettakaan että ottaisi sen vasaran käteensä ja hoitaisi homman. Tämä on sitten johtanut siihen että en pyydä enää tekemään mitään. Tekee sen mitä tekee, ja loput on rempallaan. En jaksa enää tässä iässä sitä raivoamista, hajoaa omakin pää.
Meille pitäisi olla vertaistukiryhmiä. Ei näistä kehtaa ihmisille kertoa, paitsi mitä nyt naapurit välillä kuulee kun ukko raivoaa. Hävetköön sitten itse jos edes tajuaa hävetä.
Jaksamista sinulle ja kaikille muille jotka joutuvat näistä kärsimään.